Header Ads

ads header

Flash News

Sosok Tg Haji Hadi Dalam Kerajaan: Intelligent Mereka Terpaksa Recalculate


1) TG Haji Hadi menjadi fokus dalam pembentukan kerajaan TS Muhyiddin ini. Media dalam dan luar negara tertumpu kepada sosok yang setiap hari dimaki oleh mahacai PH ini. PAS yang hanya ada 18 kerusi mendapat perhatian lebih berbanding UMNO yang lebih banyak kerusi. Malahan GPS yang turut menyokong TS Muhyidin pun tidak diambil kisah sangat oleh media-media dlam dan luar negara.

Kenapa sosok ini menjadi fokus?

2) Kerana semua mereka tidak menyangka TG Haji Hadi dan PAS boleh mewarnai Putrajaya secara tiba-tiba. Mahacai dan cybertrupers kasta rendah dalam PH hanya akan bermain dengan isu "pengkhianatan", "kerajaan pintu belakang", "rampasan kuasa", dan sebagainya. Pada masa yang sama, para think tank, strategist dan intelligent DAP sedang membuat kajian, postmortem, analisis dan recalculate the strategy to take the power back.

3) Strategi pecah perintah yang diamalkan selama ini telah digagalkan oleh strategi penyatuan ummah yang digerakkan oleh TG Haji Hadi bermula dengan kerjasama PAS dan UMNO. Penyatuan Ummah cukup menggegarkan mereka. Tidak pelik mereka menyerang keras Himpunan Maruah Melayu kerana ia turut melibatkan PPBM dan Tun Mahathir.

4) Sudah pasti para intelligent ini akan memberi fokus kepada sosok TG Haji Hadi yang dilihat menjadi ancaman kepada mereka. Abang Johari GPS bukan ancaman. TS Muhyidin jga bukan ancaman. DS Najib juga bukan ancaman kepada mereka dari sudut langkah penyatuan ummah. Dari sudut ekonomi mungkin.

5) TG Haji Hadi hari ini memuji Tun Mahathir dan menghulurkan tangan kepada Tun Mahathir untuk bersama-sama menyokong TS Muhyidin bagi memulihkan dan membangunkan negara dengan lebih baik.

6) Kenapa TG Haji Hadi invite Tun Mahathir, walaupun beberapa kali orang tua itu membuat plot twist dan u-turn? Bukankah jika Tun Mahathir join Perikatan Nasional menyokong TS Muhyidin, ia bakal membahayakan Perikatan Nasional kerana kita tidak tahu betapa ligatnya otak Tun Mahathir untuk menjatuhkan sesiapa yang tidak disukainya?

7) Ya. Atas faktor otak ligat itulah, TG Haji Hadi mahu memanfaatkan otak ligat itu untuk boost penyatuan ummah. Inilah yang intelligent musuh sangat takut, mengulangi ketakutan mereka ketika Himpunan Maruah Melayu yang dihadiri oleh Tun Mahathir. Mereka bimbang otak ligat Tun jika berjaya align dengan strategi penyatuan ummah Presiden PAS, ia akan sangat menyusahkan mereka.

8 ) Lihatlah bagaimana terdesaknya mereka calculate dan re-calculate strategi sewaktu krisis melanda. Mereka sudah pun memaki Tun Mahathir setelah Tun meletakkan jawatan, tetapi mereka buat u-turn balik untuk menaikkan Tun jadi PM semula. Dalam calculation mereka - jangan benarkan Tun berada dalam pihak Muafakat Nasional. Otak ligat Tun boleh diguna untuk meruntuhkan Perikatan Nasional.

9) Taktikal pecah perintah pasti akan gagal dengan strategi penyatuan ummah. Pelbagai usaha dibuat untuk memecahkan permuafakatan antara PAS dan UMNO. Mereka bertambah cemas apabila PPBM terlibat sama. Harapan terakhir untuk mereka adalah Tun Mahathir. TG haji Hadi nampak akan hal ini, lalu menghulurkan tangan permuafakatan kepada Tun Mahathir.

10) Apakah intelligent musuh akan berdiam diri? Tentu tidak. Sehingga saat ini, mereka masih recalculating... Tidak banyak kenyataan mereka di media sehari dua ini. Yang banyak meroyan adalah mahacai dan cybertrupers kasta rendah. Sudah tiga empat hari duk bermain tagline "pengkhianat", "kerajaan pintu belakang" dan "rampasan kuasa" tanpa dapat membaca game plan yang lebih besar. Tak payah layan sangatlah you all.

Sekian

Dr Tanaka Mustafa

MR :  Ulama selalu dikhinati oleh musuh semada bukan Islam dan orang Islam sendiri... Iman Shafie berkata lihat panah yang menghala untuk mengetahui siapa ulama yang benar


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. BUTOH...BUTOH....BUTOH....mulut dan hati awak tak melambangkan Islam,,,lebih busuk dari bangkai covid19....mahacai...mahacai tu bukan satu perkataan yg buruk kah???? Tn guru Tak ajar kah kamu supaya berbahasa dgn lebih sopan???...nampaknya guru ajar makan nasi,,,kamu lebih gemar taik,,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. panas hati nampokk... HAHAHA

      Padam
    2. alahai budak...

      tak payah la nasihatkan org lain kalau ekor sendiri bergelumang TAIK.
      Mula ayat pun dah mencarut bagai.

      Guru kamu pula siapa ..?
      Apa yg buruknya dengan gelaran maha pencacai..?
      tahukah kamu pencacai itu adalah sejenis kerja yang bangsa dikuasai bangsa DAP suatu ketika dulu..?

      cerr Tanya LKS

      Padam
  2. Anon 3:57 tgh meroyan lagi tu,hehehe..

    BalasPadam
  3. Pepatah orang tua dahulu,rumah dah siap pahat masih berbunyi,pepatah orang muda sekarang pula ialah, Rumah PH dah roboh,pahat dan gergaji masih berbunyi. Mahacai PH memang otak kelas cap ayam,kerjanya hanya maki hamun pemimpin PAS,harapan idea teruk dari tahi

    BalasPadam
  4. Bermuhasabahlah pd mereka yg bertuankan ahli2 politik

    BalasPadam