Header Ads

Header ADS

Ini kenyataan sebenar Nik Abdul Yang diputar belit oleh Malaysiakini (Suara Fitnah Baharu)

Bahayalah tajuk malaysiakini . Padahal ustaz nik Abduh cakap begini "Jangan diri berasa hebat menjulang Ustaz Ebit Lew sebagai duta kasih sayang negara, tetapi dalam masa yang sama kita meninggalkan akhlak mulianya(ust ebit) menyantuni orang-orang yang susah, apatah tertindas," katanya.

Tapi atas dasar nak burukkan Nik Abdul, MKini celaka mengubah pendekatan ayat. Celaka benar Mkini.


---

Rohingya Ramadan

rohingya

JIKA
anda tidak mahu mempertahankan hak saudara semuslim anda bangsa Rohingya, maka diam saja. Bersuara memburukkan saudara semuslim yang tertindas oleh kezaliman musuh Islam adalah dosa besar. Dosa besar.

Ia membunuh nilai Ramadan anda. Ia membunuh jiwa dan nurani anda. Ia menarik sifat rahmah kurniaan Allah dalam jiwa setiap Muslim. Ingat, ia hanyalah propaganda musuh yang dirancang rapi untuk menidakkan hak Rohingya di negara asal mereka.

Ia melaungkan, “Rohingya tiada hak di Myanmar kerana mereka bangsa bodoh, malas, jahat, menyusahkan dan tak bertamadun. Lihatlah, mereka telah menyusahkan rakyat Malaysia. Begitulah kami di Myanmar menjadi susah kerana kejahatan dan keburukan mereka.”

Fitnah nyata ke atas umat Islam. Tipu daya yang nyata untuk memecah belahkan umat Islam. Jangan menyambung lidah fitnah musuh ke atas Muslim Rohingya. Jangan sombong wahai Malaysiaku.

Bersyukurlah dengan menolong dan membantu umat yang tertindas. Berfikirlah untuk menyelesaikan isu, bukan melangsaikan kebencian dan dendam.

Jangan diri merasa hebat menjulang Ustaz Ebit Liew sebagai duta kasih sayang negara, tetapi dalam masa yang sama meninggalkan akhlak mulianya menyantuni orang-orang yang susah, apatah tertindas.

Ya Allah, bebaskan kami daripada tipu daya musuh yang merosakkan dan menzalimi.

رب انصرنى على القوم المفسدين.
ربنا لا تجعلنا فتنة للقوم الظالمين ونجنا برحمتك من القوم الكافرين.

USTAZ NIK MOHAMAD ABDUHAhli Jawatankuasa Kerja
PAS Pusat – HARAKAHDAILY 25/4/2020



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


22 ulasan:

  1. Adalah amat malang sebilangan orang Melayu jahil murakkab sangat mudah terpengaruh dengan propaganda jahat ciptaan puak kafir harbi dan puak munafik liberal untuk menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan umat Islam termasuk pelarian Rohingya Islam di negara kita.

    Kita masih ingat bagaimana musuh-musuh Islam ini telah mencipta fitnah berskala besar sebelum PRU 14 kononnya:
    (1) pemimpin kafir adalah jauh lebih baik dari pemimpin Melayu Islam kerana kononnya pemimpin Melayu Islam tidak bermoral dll berbanding dengan pemimpin kafir.

    (2) kaum Melayu pemalas dll.

    (3) dll

    Sebaliknya puak anti-Islam ini berdiam diri berkaitan isu beratus ribu pendatang tanpa izin dari negara China Komunis yang berada secara haram di negara Kita. Bahkan sebilangan dari mereka mendapat kad pengenalan (kp) palsu atau kp yang diragui statusnya dan pemegang kp ini tidak boleh bercakap dalam bahasa Melayu.

    Maka sangat jelas musuh Islam dan pengikut mereka adalah kepala bapak hipokrit yang mengamalkan double standard terhadap kaum Melayu Islam dan pelarian Islam.

    Kepada segelintir orang Melayu yang menjadi pengikut musuh Islam, cukup-cukuplah kamu membodohkan diri kamu sendiri dengan menjadi lembu dicucuk hidung @ pak turut musuh Islam.

    BalasPadam
  2. Adalah amat malang sebilangan orang Melayu jahil murakkab sangat mudah terpengaruh dengan propaganda jahat ciptaan puak kafir harbi dan puak munafik liberal untuk menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan umat Islam termasuk pelarian Rohingya Islam di negara kita.

    Kita masih ingat bagaimana musuh-musuh Islam ini telah mencipta fitnah berskala besar sebelum PRU 14 kononnya:
    (1) pemimpin kafir adalah jauh lebih baik dari pemimpin Melayu Islam kerana kononnya pemimpin Melayu Islam tidak bermoral dll berbanding dengan pemimpin kafir.

    (2) kaum Melayu pemalas dll.

    (3) dll

    Sebaliknya puak anti-Islam ini berdiam diri berkaitan isu beratus ribu pendatang tanpa izin dari negara China Komunis yang berada secara haram di negara Kita. Bahkan sebilangan dari mereka mendapat kad pengenalan (kp) palsu atau kp yang diragui statusnya dan pemegang kp ini tidak boleh bercakap dalam bahasa Melayu.

    Maka sangat jelas musuh Islam dan pengikut mereka adalah kepala bapak hipokrit yang mengamalkan double standard terhadap kaum Melayu Islam dan pelarian Islam.

    Kepada segelintir orang Melayu yang menjadi pengikut musuh Islam, cukup-cukuplah kamu membodohkan diri kamu sendiri dengan menjadi lembu dicucuk hidung @ pak turut musuh Islam.

    BalasPadam
  3. Buat uturn pulak nik abduh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pala otak hang uturn... Apa yg Di tulis, d putar belit oleh mkini lidah yahudi.. #siasaticpalsu.

      Padam
  4. Baik mung duk diang.Dakyoh kabo,duk senyap,daripada jadi bahang putar alam manusie celake.Tadok pe'doh stabuk.

    BalasPadam
  5. Media celako hasil tulise tange celako.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perbuatan Putar-Belit adalah hal yang tidak jujur.Orang yang berakal,orang yang cerdik akan dapat mengerti dengan cepat dan tahu tipu muslihat yang licik. Pandai putar belit bermakna pandai menipu.Memutar belitkan dengan mengubah-ubah perjataan atau janji dengan tujuan untuk menipu.

      Padam
  6. Kita sangat bersetuju dengan pendapat ustaz nik Abduh:

    "Jangan diri berasa hebat menjulang Ustaz Ebit Lew sebagai duta kasih sayang negara, tetapi dalam masa yang sama kita meninggalkan akhlak mulianya(ust ebit) menyantuni orang-orang yang susah, apatah tertindas.

    Ustaz Ebit Lew adalah model yang baik, berakhlak mulia dan pemurah untuk diikuti oleh rakyat Malaysia maka rakyat perlu bersikap seperti ustaz Ebit Lew dengan menolong pelarian Islam Rohingya di negara ini kerana mereka telah ditindas , dirogol, disiksa atau dibunuh atau dihalau keluar dari Myanmar dan harta benda mereka dirompak oleh rejim ultra rasis Myanmar.

    Sebenarnya rejim ultra rasis Myanmar sedang melakukan penghapusan etnik ke atas kaum Islam Rohingya yang merupakan penduduk asal bumiputera@ Arakan @ Rakhine. Fakta ini sendiri diakui oleh United Nations.

    BalasPadam
  7. Jika kamu berada di pihak yang benar,lambat laun akan terbukti juga.

    BalasPadam
  8. Berbuat baik biar berpada, Buat jahat jangan sesekali.

    BalasPadam
  9. Malaysiakini adalah lidah syaitan yang ditaja oleh kuasa² Iblis dalam dunia .. Media Malaysiakini adalah mahkluk memakan bangai dipenjuru kebusukan hati pada pemimpin berjiwa Islam.. Malaysiakini berkiblatkan pada sekular liberal bersongkolkol dengan pemuja-pemuja politik kotor jijik meliar.. Malaysiakini hanya hidup kerana dibantu macai² pelacur politik yang hidupnya beralaskan bangkai².. Kini Malaysiakini sudah menjadi media nyamuk yang hanya memekak tadi tak mampu berdikari tanpa nyawa dari machai penjilat najis dari pengikut PH.. 80% rakyat malaysia melihat media Malaysiakini sebagai bangkai anjing terkena wabak covid 19.. Nafasnya perlu bantuan penafasan diambang nyawa.. Dan bakal terkubur sebagai media pelacur.

    BalasPadam
  10. Saya cadangkan Nik Abduh saman jer MKini. Jgn biar fitnah bermaharajalela. Anything less than saman, people will assume MKini is right....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu..
      Sekurang-kurang nya.
      Pas boleh bersih kan diri.
      Bolehlah pas kurang kan penafsiran orang ramai terhadap pas sebagai parti gunakkan agama sebagai kuda tunggangan.
      Boleh lah bersihkan pas sebagai parti ulama suk.

      Seringkali pemimpin-pemimpin parti PH digambarkan sebagai pemfitnah, namun setiap kali kes saman berkaitan fitnah yang berlangsung di mahkamah pemimpin-pemimpin PH ternyata menang dalam kes saman fitnah tersebut. Berikut antara senarai kes saman fitnah yang memihak pemimpin PH :

      1. 10 Nov 2017 – Bendahari Agung dan PJ PAS Perak kalah saman Fitnah RM200k terhadap DS Nizar.

      2. 26 Jun 2018 – Ahli Dewan Ulama PAS Che Masri kalah Saman Fitnah terhadap Husam Musa berhubung tuduhan Seleweng Tanah.

      3. 7 Sept 2018 – Cybertroopers PAS Herman Samsudeen memohon Maaf dalam Mahkamah kerana memfitnah Dato Mahfuz menerima Dana UMNO

      4. 25 Jan 2017 – Hasan Ali kalah saman Fitnah RM200k terhadap YB Khalid Samad kerana memfitnah YBKH menentang hukum syarak dan menyokong penjualan arak.

      5. 25 Ogos 2018 – Muslimah PAS Wan Asshima terpaksa memohon maaf kepada YB Khalid Samad kerana fitnah meluluskan pesta Gay. YB Khalid tekad teruskan saman.

      6. 22 Jun 2016 YDP Pas Padang Serai mohon maaf kepada DAP kerana fitnah DAP larang azan di Pulau Pinang.

      7. 11/10/2016 Ketua Penerangan Pas Ustaz Nasrudin Tantatawi mohon maaf kepada Lim Guan Eng kerana fitnah isu terowong pulau pinang.

      8. 21/11/2019 Dr Kamarul Zaman Yusof memohon maaf kerana memfitnah Dr Mujahid Yusof Rawa sebagai kuda tunggangan DAP

      Kes yg sedang menunggu.
      - Takiyudin nak saman anwar , pasal tiada bukti pas@hadi memberi duit kepada Serawak Repotr.
      - Anwar akan menyaman hadi awang atas tuduhan nya berkaitan freemesom@bantuan asing kepada anwar.

      Padam
    2. BERNAMA

      GEORGETOWN - Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak saman fitnah yang difailkan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terhadap bekas Ketua Pemuda Gerakan, Jason Loo Jieh Sheng dan dua lagi berhubung artikel berkaitan penjualan sebidang tanah di Peel Avenue kepada Island Hospital.

      *Hakim Datuk Rosilah Yop turut memerintahkan Guan Eng selaku plaintif membayar kos masing-masing RM50,000 kepada Jason dan dua lagi defendan iaitu akhbar The China Press Bhd dan Guang Ming Ribao*.

      Rosilah dalam keputusannya berkata, plaintif telah gagal membuktikan pernyataan fitnah kasar yang dibuat oleh Jason, yang diterbitkan dalam dua akhbar tersebut.

      Padam
    3. Astro Awani
      BERITA | MALAYSIA

      'Nenek rasis': Guan Eng diperintah bayar ganti rugi RM500,000 kepada Jahara
      Bernama | Published Julai 03, 2015 17:52 MYT

      Mahkamah turut memerintahkan Lim (gambar) menarik balik gelaran terhadap Jahara selain mengeluarkan perintah injunksi menahan Lim daripada mengulangi kata-kata fitnah itu.

      Mahkamah turut memerintahkan Lim (gambar) menarik balik gelaran terhadap Jahara selain mengeluarkan perintah injunksi menahan Lim daripada mengulangi kata-kata fitnah itu.

      GEORGE TOWN: : Mahkamah Tinggi di sini hari ini memerintahkan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng membayar ganti rugi RM500,000 kepada Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teluk Air Tawar, Datuk Jahara Hamid, kerana memfitnahnya dengan gelaran 'nenek rasis'.

      Peguam Jahara, Datuk Jahaberdeen Mohamed Yunos ketika dihubungi memberitahu Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Nordin Hassan turut memerintahkan Lim membayar kos sebanyak RM40,000 kepada anak guamnya berserta faedah sebanyak lima peratus.

      Beliau berkata mahkamah turut memerintahkan Lim yang juga Setiausaha Agung DAP menarik balik gelaran terhadap Jahara selain mengeluarkan perintah injunksi menahan Lim daripada mengulangi kata-kata fitnah itu.

      Jahaberdeen berkata dalam keputusan itu mahkamah memutuskan apa yang dituduh oleh Lim selaku defendan dalam kes itu adalah tidak benar dan ia adalah jelas dapat dilihat pada nota prosiding persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN).

      "Selain itu mahkamah turut menyatakan apa yang dikatakan oleh Lim adalah jelas kata-kata yang memfitnah Jahara," katanya.

      Padam
  11. RAMADHAN AL MUBARAK untuk kita berMUHASABAH DIRI SERTA MENGAKUI DOSA YANG SENTIASA DILAKUKAN....MARILAH KITA JADI RAMADHAN SEBAGAI KUNCI JALAN KE SYURGA.BUKAN SENTIASA JADI BATU API ADU DOMBA FITNAH BUKA AIB...KERANA KITA BELUM TENTU DAPAT HIDUP LAGI PADA RAMADHAN INI DAN AKAN DATANG....SABDA NABI RAMAI YANG BERPUASA TAPI HANYA DAPAT PENAT LAPAR DAN DAHAGA.SYAITAN DIBELENGGU TAPI NAFSU MAZMUMAH MASIH KONGKONG KITA.

    BalasPadam
  12. Yg lain aku tk kisah..ini ya ke rakyat rohanya ni lslam..kalau lslam bukan begitu perangainya..kurang hajar. Sebab tu la.seperti menolong anjin tersepek.aa buta ke mata.meluat tgok perangai.lsnsong tk seperti umat islam menyemakan Malaysia aja.memang tk patut ditolong.agong dihina.melayu dihina..patut ke ditolong?bagi betih nk peha..ada otak fikir la.saya pun islam juga.bangsa ni tk payah ditolong lg bagus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah maka kamu adalah penyebar fitnah. Mengapa kamu berdiam diri tentang isu beratus ribu pendatang haram dari China Komunis menetap secara haram di Msia ? Sebab kamu hipokrit !

      Padam
  13. Hahahahaha......masih tak berubah2 perangai Pas ni,sejak dulu ,kini ,dan selamany sampai hari kiamat agaknya.Dia punya putar sama mcm dia memutar ikat serban nya.Sekejap ckp begini,esok ckp begitu.Dihadapan org Islam mu cakap lain,depan org bkn Islam mu cakap lain pulak.Tak habis2 puak2 usetat Abu Syafik alMunafiq yg meremeh dan memfitnah Ustaz Ebit Lew,seorg saudara baru yg akhlak dan perangainya lebih mulia dari para ulama Pas pis pus yg ckp tak serupa bikin,yg memperalatkan Islam,berwajah islamik konon nya demi cita2 politik mereka secara peribadi.Skrg ada hati nak backup kaum Rohingya konon nya atas dasar persaudaraan Islam,sedangkan mereka itu pun sama hanya bertopengkan Islam utk meraih simpati rakyat Melayu/Islam di Malaysia ini utk melaksanakan agenda mereka utk menduduki negara ini.Mula2 datang menumpang sebagai pelarian konon2nya,sekarang bila jumlah mereka semakin banyak sudah berani pula nak menuntut hak supaya diiktiraf sbg penduduk negara ini,nak minta hak samarata seperti warganegara.Ustaz2 dlm Pas ambillah mereka tetapi jgn menyusahkan negara dan rakyat Malaysia.Puak2 ini sebenarnya ibarat seperti kaum Yahudi di Palestin,dtg menjarah dan nak ambil hak org lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awal pagi kamu sudah mula meroyan histeria sejak Pee H tumbang baham tanah. Tak cukup dedak cap roketkah atau mabuk todi? Ha ha ha ha ha

      Kamu sembang lebat Babi ternakan gian end pun boleh terbang tetapi akhirnya habuk pun tarak !!!

      Kamu adalah kepala bapak hipokrit kerana sibuk menfitnah PAS tetapi pada masa yang sama kamu berdiam diri tentang Pee H kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

      Padam
    2. Awal pagi kamu sudah mula meroyan histeria sejak Pee H tumbang baham tanah. Tak cukup dedak cap roketkah atau mabuk todi? Ha ha ha ha ha

      Kamu sembang lebat Babi ternakan gian end pun boleh terbang tetapi akhirnya habuk pun tarak !!!

      Kamu adalah kepala bapak hipokrit kerana sibuk menfitnah PAS tetapi pada masa yang sama kamu berdiam diri tentang Pee H kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

      Padam
    3. Saudara.. Puak puak jebon pemuja dogpig memang begitulah perangainya..saudara seislam di benci dan dikeji, di pinjam kuasa 22 bulan hanya tahu jual aset umat aje kerjanya..Jebon jebon ini hanya setakat berkokok macam macam gaya.. Tapi tidak boleh diharap untuk menjaga Islam.Jebon jebon hanya hampas dari jamaah pas tapi dipungut oleh kumpulan dogpig untuk menjahanamkan Islam dan bangsa melayu

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.