Header Ads

ads header

Flash News

Rakyat Tha!land Banding Ucapan PM Dua Negara, Malaysla Punya Penuh Tanda L0ve


Sepanjang musim Covid-19 ini, setiap negara mengambil pelbagai usaha baru dari semasa ke semasa bagi mengekang wabak tersebut daripada menjadi semakin kritikal.

Bagi memberi maklumat kepada orang ramai, sidang media atau perutusan khas dilakukan oleh Perdana Menteri (PM) yang semestinya membuatkan rakyat ternanti-nanti dengan keputusan yang dibuat oleh kerajaan.

Terbaru, seorang pemuda Thailand yang bernama Volt Narawat Wangapakul berkongsi paparan skrin ucapan PM negara tersebut iaitu Prayut Chan-o-cha dan PM Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Menerusi laporan Bangkok Post, Prayuth dipercayai berucap mengenai rakyat yang melanggar perintah berkurung namun tidak akan mengenakan peraturan atau sekatan yang lebih ketat di negara tersebut.

Manakala Muhyiddin pula mengambil langkah untuk melanjutkan lagi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) hingga 28 April ini demi keselamatan rakyat.

“Apabila PM Thailand dan PM Malaysia buat sidang media, situasi dan tahap penilaian daripada rakyat. PM yang bagaimana kita mahu untuk memimpin negara?,” tulis pengguna Facebook tersebut.

Kedua-dua paparan skrin tersebut juga memaparkan ucapan Prayuth dipenuhi dengan emoji ‘marah’ manakala Muhyiddin pula mendapat tanda ‘like’ dan ‘love’.

Menerusi ruangan komen, rata-rata rakyat Malysia juga turut menyukai Perdana Menteri 8 ini dan mendoakan agar beliau kuat dalam melindungi negara Malaysia sehingga semuanya pulih.
Tan Sri Muhyiddin Yassin PM terbaik kami







Kami sayang PM kami



Bangga jadi rakyat Malaysia



Apa kata anda? Dah baca, sila share dan komen yang baik baik. Terima kasih
Sumber : Borakdaily


MR :  Macai PH sahaja yang tak sayang, hantar ke Thailand biar dia orang rasa...


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Moga negara Malaysia dibawah lindungan dan rahmatNya.. Aamiin..

    BalasPadam