Header Ads

ads header

Flash News

Terengganu nafi berita tular 30 kes jangkitan Covid-19 dari majlis tahlil


KUALA TERENGGANU: Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu menafikan satu kenyataan yang tular di aplikasi WhatsApp kononnya terdapat 30 kes jangkitan Covid-19 di Kampung Durian Burung, di sini yang didakwa berpunca daripada satu majlis tahlil.
Dr Nor Azimi Yunus
Pengarah Kesihatan Negeri Dr Nor Azimi Yunus dalam satu kenyataan malam ini berkata, sehingga hari ini, tiada kes Covid-19 yang dikesan berlaku di kampung tersebut dan berharap orang ramai segera berhenti menyebarkannya.

“Sehubungan itu, pihak kami menasihatkan orang ramai supaya merujuk kepada sumber maklumat sahih yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan tidak menularkan sebarang berita tidak benar yang boleh menimbulkan kegusaran dalam kalangan masyarakat.

“Orang ramai juga diminta supaya mematuhi perintah kawalan pergerakan (PKP) yang sedang berjalan di samping mengamalkan tahap kebersihan diri yang tinggi, kerap mencuci tangan, etika batuk yang betul dan penjarakan sosial bagi mengawal penularan Covid-19,” katanya.
Dalam mesej yang tular itu, kononnya 30 ahli keluarga terdekat kepada seorang pesakit Covid-19 perlu dikuarantin di Chendering di sini dan KKM akan mencari penduduk kampung yang menghadiri majlis tahlil tersebut.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan