Header Ads

ads header

Flash News

Ketua Wanita PKR Sarawak pula keluar dari parti


Ketua Wanita PKR Sarawak Catherine Jok Uvang dan Ketua Wanita PKR (Kakus) Caroline Ukau @ Gerunsin mengumumkan peletakan jawatan mereka dari parti berkuat kuasa serta-merta pada hari Isnin (18 Mei).

Mereka menyebut alasan yang sama untuk keluar parti, dengan mengatakan bahawa mereka telah kehilangan kepercayaan terhadap kepimpinan dan hala tuju parti.

Catherine mengatakan kepimpinan PKR telah berubah dari masa ke masa dan parti itu tidak lagi memenuhi cita-cita keadilan dan kesaksamaan untuk semua.

“Sebaliknya, kepemimpinan parti memusatkan perhatian pada kepentingan peribadi dan cita-cita individu tertentu yang menginginkan jawatan dan kuasa,” katanya dalam satu kenyataan pada hari Ahad (17 Mei).

Caroline mengumumkan pengunduran dirinya pada hari Isnin.

Catherine juga mengatakan pemecatan besar-besaran dan penggantungan anggota parti baru-baru ini di seluruh negara, termasuk pemimpin Sarawak yang boleh dipercayai seperti Ahli Parlimen Selangau Baru Bian, ADUN Batu Lintang See Chee How, bekas timbalan ketua PKR negeri Baharuddin Mokhsen dan bekas ketua wanita PKR negeri, Nurhanim Mokhsen, ” tidak dapat difahami dan tidak dapat diterima “oleh ahli parti dan penyokong akar umbi di Sarawak.

Anggota PKR Sarawak yang lain telah meninggalkan parti dalam beberapa hari kebelakangan ini, termasuk ahli jawatankuasa bahagian Stampin dan Kanowit, ketua bahagian Mas Gading, Boniface Willy Tumek dan timbalannya Francis Teron Kadap, naib ketua wanita PKR PKR, Voon Shiak Ni dan timbalan ketua Pemuda PKR negeri Steve Teo. - The Star

MR :  Nanti tinggal apa?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Orang lain dah lama sedar tapi mereka baru tahu. Better late than never!

    BalasPadam