Header Ads

Header ADS

Mahathir, Anwar tidak iktiraf kerajaan. Mereka tak sedar rakyat tak iktiraf mereka


KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan mereka tidak mengiktiraf kerajaan pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana mendakwa ia tidak mendapat mandat rakyat.

Dalam kenyataan bersama Ahli Parlimen Langkawi dan Ahli Parlimen Port Dickson itu menyatakan prinsip mereka jelas dari hari pertama kerajaan Pakatan Nasional (PN) ditubuhkan, iaitu ia berdiri tanpa mandat rakyat.

Katanya, PN tidak diperoleh secara sah menurut kertas undi di dalam pilihan raya.

"Sebaliknya ia didasari sikap tamak kepada pangkat dan jawatan semata-mata. Malah, tidak ada satu pun pemimpin kerajaan hari ini yang berjanji untuk berkhidmat kepada rakyat.

"Kami tidak sanggup untuk menggadaikan moral dan etika kami untuk menyokong kerajaan hari ini.

"Kami tidak ingin mengkhianati rakyat yang menghabiskan berjam-jam untuk beratur di pusat mengundi, beratus ringgit untuk terbang pulang mengundi, mengambil cuti tanpa gaji untuk membawa suara mengubah nasib negara," menurut kenyataan itu.

Kenyataan itu dikeluarkan sempena ulang tahun kedua kemenangan Pakatan Harapan (PH) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Kenyataan itu turut menyatakan dua tahun lalu, rakyat dari pelbagai agama dan bangsa membantu usaha PH dengan memberi derma dan sumbangan, suara dan cadangan, harapan dan semangat hanya demi melihat perubahan yang lebih baik buat negara tercinta.

Menurut kenyataan itu, dua tahun lalu juga mereka tidak berputus asa membawa suara rakyat sehingga ke hari ini serta telah lama menolak perbezaan, sengketa dan kemelut demi rakyat.

"Kami sudah berusia, masa kami sudah tidak lama. Namun semangat perjuangan kami masih marak dalam jiwa setiap anak muda yang mengimpikan reformasi.

"Masanya telah tiba untuk kita bangkit semula dan berusaha mengembalikan mandat rakyat ke pihak yang sepatutnya," katanya.

Turut dinyatakan dalam kenyataan itu mengenai usaha reformasi institusi, undang-undang dan ekonomi ini yang kini terbantut akibat usaha pihak tertentu yang mempunyai matlamat mereka tersendiri.

MR :  Selagi 2 orang ini ada, Malaysia tak akan aman


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


59 ulasan:

  1. Tau plk mereka tu tak lma lagi,kebanyakkan mereka tu tak lma lagi msa tu la mereka nk isi poket mereka tu bg penuh,kami sokong PM TSMY

    BalasPadam
  2. Serabut weh.Selama 20 tahun ni serabut 2 manusia ni Tun dan anuwar.macam la Malayisa ni dia yang punya. Cukup2 lah membazair masa dan wang negara untuk melayan 2 ekor kemaruk kuasa nih

    BalasPadam
  3. Jangan lah meroyan rakyat dah tertipu semua janji ph hanya kencing jangan harap rakyat nak sokong atok dan PKR dan juga dap jangan lah nak kata rakyat sokong ph cukup lah sekali rakyat tertipu dan janji ph tu main jauh2 ph rakyat x perlukan ph lagi.

    BalasPadam
  4. Puak dua ekor KhinziR ni perlu dihapuskan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy sokong sangat2 buang masa rakyat.. Dia apa mlysia kkutty punya ke pe

      Padam
  5. Sape yg tamak? Atuk 22 thn jd PM x cukup lg ke? Bang Non pun jgn berjajni yg bukan2

    BalasPadam
  6. Kalau tak iktiraf kerajaan adakah ini bermakna tak iktiraf perlembagaan dan tak iktiraf keputusan DYMM Agung ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Disebabkan GILA BADI DAN SAKA serta HILANG KUASA mereka dan pengikut TAKSUB jadi MEROYANN hingga lubang KUBURR.Sedarilah SEKSAAN ALLAH pada golongan MUNAFIK adalah NERAKA yang paling BAWAH sekali

      Padam
    2. Yang memilih bukan Agung tapi rakyat sendiri. Jadi rakyat ada hak besar untuk iktiraf kerajaan. Yang hidup di bawah kerajaan juga rakyat. Kalau kerajaan tanpa pemilihan rakyat itu macam pelik sebab kita kerajaan demokrasi bukan monarki

      Padam
    3. Kan mp tu dri pilihan rakyat, yg 2 eko tu dok ckp bkn pilihan rakyat apahal, xkn bodoh sngt menatang 2 eko ni, pastu dok ckp org gila kuasa plak, rakyat nampak sngt2 siapa yg tamak kuasa, yg tua tu nk mati berdiri, yg seko LG tu, hidup dlm bala dri kifarah Allah atas dosa2 besar, sedar2lah bangka dua eko Oii, hilang sudah hormat kt 2 eko ni, benci sungguh pada org yg sanggup gadai maruah bangsa dn agama cam 2 eko situa ni, moga cpt malaikat maut jemput, makin lama depa bleh gadaikan M'sia kt kapir Harbi, #hidupPN.

      Padam
  7. Kesian aku tengok dua orang ni... kubur cakap mari rumah cakap pergi. Tapi dua orang ini tak sedar2. Cukup2 kami kena kencing dulu...

    BalasPadam
  8. Nabi dah cakap. Bila umur dah melepasi 4Siri dan tak nak berubah,smpi ke mati lah takkan berubah.

    BalasPadam
  9. Teruskn perjuangan TSMY perdulikkn beruk 2 ekor yg gila kuasa.

    BalasPadam
  10. Cerminkn dulu keperibadian kedua2 mereka ini terlebih dahulu....

    BalasPadam
  11. Aduhhh 2 owg perosak negara x habis2 berbalah... Mcmlah rakyat nk terima kamu berdua... Apabila rakyat dah merasa duduk dibawak kera jaan kamu suatu ketika... Yakin rakyat xkan mahu anda berdua kembali menerajui... Sikap kepuraan kamu lah yg merosakkan negara di tambah pula bersengkokngkol dgn DAP yg nak merosak kan melayu

    BalasPadam
  12. sudah2 lah nak rebut kuasa...rakyat lebih selesa kerajaan pn...masa ph jadi kerajaan semua tido,hina nabi hina agung,hina atm,lgbt,arak di halal kan di tmpt awam ..nak jaga hati rakyat bagi 30 ringgek...saya tak kisah parti mana yg memerintah asal kan jaga semua hati rakyat.. aku bersyukur ph tersungkur...syukur sgt2.. terima kasih ya allah terima kasih kerajaan baru pn we love u all .ok bye

    BalasPadam
  13. Rakyat dh bosan dgn politik 2 org ni

    BalasPadam
  14. Kerana dua ekor monyet tua nu habis rosak dusun kita. Waktu rakyat suka pilih kamu ada kamu fikirkan hidup mati susah senang mereka. Yee lek. Bila dah tersungkur baru kenal rakyat. Konon rakyatlah yg beri mandat mereka memerintah, rakyat sokong reformasi dan bagai bagai lagi. Konon kamu menang dgn adanya manifesto utk rakyat, TAPI money to store dlm kocek kamu, manifesto bukan kitab yg wajib di patuhi lah, Hari ini menang malam nanti harga minyak TUUURRRUUUNNN. Bila minyak turun. Zaman TSMY baru minyak turun. Malaslah nak sebut satu satu. Yang penting dan berkewajiban semua MP kena sokong TSMY utk kekal aman, tenang, bahagia dan selamat baik daripada pelbagai musibat COVID 19, Dap yg menghancurkan segala kepentingan Melayu Islam, perebutan kuasa dll. HIDUP PN MUSNAH PH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami rakyat sabah sokong kerajaan yang amat beromat perdana menteri DATUK SERI MUADIAN YASIN, YAB DATUK SERI (PMM) JANGAN PEDULI MEREKA SUKA GANGU PIKIRAN RAKYAT,teruskan stay at home hingga rakyat malaysia dapat menchaga menchaga COVD 19

      Padam
  15. Game over.2 makhluk yang gila kuasa.sekejap sokong,sekejap tolak,sekejap nak,sekejap u turn.Macam la malaysiani hak kamu. DAP senyap jah la ni sebab TIPU malaysia miskin.Melayu bergasak nak jad PM, DAP bergasak hancurkan Islam dan melayu

    BalasPadam
  16. Cukup cukuplah,anuar dan atok, kami dah rasa aman semenjak TSMY dan pengikutnya mentadbir negara,jgnlah nak buat cita kartun lagi

    BalasPadam
  17. Kexuan dengan orang tua ini.dia ingat netizen sedihkah selepas dia letak jawatan.seluruh negara tau bahawa PN bukan merampas kuasa.setelah pmke7 letak jawatan ,negara seminggu tidak ada kerajaan dan pm,dengan inisiatif YDPA diadakan temuduga dan ternyata mp ramai yang sokong TSMY bukan tun m atau DSAI.

    BalasPadam
  18. Semua bukan selamat Malaysia, tapi selamat diri masing2 yg ada byk masalah ttng pinjaman bon samurai, tun m dgn lge, pada hal kewangan negara byk, kenapa nak buat pinjaman dgn negara china, siasat kedua duan manusia yg gila kuasa ni, rakyat pun hdk tahu apa muslihat tun m dgn lge....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak le duit negara...... Kamu tolong kira kut ya....

      Padam
  19. Sudah sudahlh tu..... BglahTSMY buat kerja...org melayu dah tak percaya kat kamu 2 orang

    BalasPadam
  20. Apa yang mereka berdua ungkapkan...tak berkesan...melainkan kata kata untuk kuasa semata....bukan untuk memperbaiki hala tuju negara...Bosannnn.....

    BalasPadam
  21. terbaik TSMY kami doadkan

    BalasPadam
  22. tak rela dikencing lagi... kepala oowottakkk..p hancing oiii...

    BalasPadam
  23. Udah udah la 2 ekor berok ni. Bawa bertaubat je , mujur tak kena covid insafla kubur kata mari umah kata pegi phuiiiiih

    BalasPadam
  24. Alhamdulillah la dgn krajaan yg ada sekarang ni...tk perlu la nk di kacau2 lg..biar TSMY buat kja nya..pembangkang tu buat la kja pembangkang secara profesional..

    BalasPadam
  25. Gila kuasa berok dua ekor tu..dh nk mampus pn x nk berubah lgi..malaysia terok sebab dua ekor berok nie lh ya bersekongkol dengan dap lge tu..sial punya orang tua...tobat lh..udah2 lh tu..xda rakyat nk percya dh dngn drama doraemon atok tu lg..pi blik kmpong tanan kangkong..haaaa

    BalasPadam
  26. Masa jadi ketua nak org ikut dia...bila dah jadi org bwh ...pulak tak mau ikut ketua...dah tua tua ni...
    Cuba jadi imam pulak...baru banyak pengikut.....

    BalasPadam
  27. saudara MULUK JAWABLAH KOMEN DENGAN HADIS ALQURAN....BAGAIMANA GOLONGAN MUNAFIK DILAKNAT ALLAH....sebelum ini HEBAT dengan KOMEN PENGKHIANAT.P unah H arapan juga pengkhianat serta Munafik.cth ANWAR juga PENGKHIANAT dengan mencabul REFORMASI RAKYAT yg membentuk PKR..SERTA mungkir janji pemimpin pda MANDAT RAKYAT yang terpesona dengan MANIFESTO MUNAFIK

    BalasPadam
  28. Ph akan jadi bahan sejarah yang dingati rakyat hanya kerana kencing. Sukar untuk rakyat melupakan sepertimana sukarnya ph untuk kembali meraih kepercayaan dan undi yang diperolehi dalam pru 14..puncanya hanya satu iaitu mereka menipu dan rakyat tertipu dengan janji harapan palsu

    BalasPadam
  29. Dsai x payah nak jadi penyondol di belakang madey x kan ada peluang kan nak jdi pm peluang yg dah ada Depan mata pun hilang bgai debu di tiup angin x sedar lagi ke permainan madey kerjaan yg ada adalah sah di sisi undang2 bkan rampasan kuasa ketika ini rakyat menyokong penuh kepimpinan pm yg x sokong tu hanya lah bekas2 menteri yg dah bungkus.jgan perasan diri bagus dri org lain...

    BalasPadam
  30. Hahaha... Kelakar 2 orang tua nie tk sedar diri... Janji jer setinggi langit habuk pun tara...

    TUN boleh dok diam kw dh kena check met... ALLAH itu maha adil.. Sebap jw dh khianati rakyat time pilihan RAYA kw janji macam2.. Bila dh menang kata MANIFESTO bukan kitab suci... Lah atlah kw..

    walaupun sebelum ini TUN menang sebap pilihan Rakyat dan saya sendiri memilih TUN sebagai PM Malaysia PRU lepas tapi itu kerana MANIFESTO yg begitu lantang dan kelihatan kukuh.. Bila kuasa sudah di tangan... HARAM JADAH SATU PUN TK TERTUNAI.... PENIPU.

    SKRH RASALAH JADI Cam sampah kat Malaysia... Rakyat akan TERUS MENYOKONG TSMY.

    BalasPadam
  31. RAKYAT TIDAK AKAN SESEKALI KENA KENCING LAGI DGN ORANG TUA YG PENIPU.

    BalasPadam
  32. Yang gila kuasa puak2 kerajaan pintu belakang...kamu yg sokong kerajaan pintu belakang juga org bodoh ...sbb rakyat bukan x mau Anwar Mahathir..tapi kamu dua tiga org ja x mau..rakyat Malaysia mmg mau mereka lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamu bodohkan orang ...tapi kamu lebih bodoh.yg runtuhkan PH puak mereka sendiri bila mahathir letak jawatan kerana anwar meroyan x sabar jawatan pm.mahathir buat begitu dlm skop test market sokongan.Kami juga menolak bahawa Pakatan HANCING dn Punah harapan yg rakus ini..isu2 ICERD,STATUS ROM/LGBT;HINA NABI/JAWI/PENJAWAT AWAM DIKECILKAN TANPA PENCEN/jual harta umat ISLAM/melayu/uec/tipu sijil/manifesto menipu/dakwa kjaan tiada duit dan buat pinjaman...dan pelbagai isu mencabar rakyat

      Padam
    2. Saya berani cakap 35% rakyat malaysia lebih suka ph memerintah dari pn dan kami tau 35% tu bangsa apa jadi kalau nak duduk selesa buat perangai baik sikit.

      Padam
    3. Nak tau rakyat sokong atau tidak PH Tun M dan Anwar, mari kita tengok prk Chini nanti,kita benam cukup2 PH, biar mampus terus dari bumi Malaysia ni buat selama2nya, kita dah test 22 bulan, teryata PH pelingkup negara.

      Padam
    4. Kau ni tau baca ke x? Berapa komen yg sokong 2 eko tu, Ker xtau kira?

      Padam
  33. Dh malas nk dengar.bosan politik membenci.xde faedah. Lantak kau org lah

    BalasPadam
  34. Ni MM & AI tk habis2 ckp psl kuasa tk boleh tunggu ke PRU15 dh tk hormat pd kputusn YDPA ni plk bulan Ramdhan.Bulan yg mn perlu prbnyk amalan2 dn jg tatatertip sbgai saorng MUSLIMS.adakh kedua dua ni dpt wahyu d mlm lailatul qadar ni untok mengutok sasama umat dn ingin brkuasa tobat2lh umor tu dh ujung2 peringkat COVIC19 jgn lh gunakn perkataan atw membabitkn RAKYAT dlm kegilaan merebut kuasa.Semua Rakyat muslimin sekarang tengah menjalani ibadah d bulan yg mulia ni.Allahuakbar

    BalasPadam
  35. Depa x sedaq ka harta tavung haji pon depa rembat....depa ingat rakyat x nampqk ka??

    BalasPadam
  36. لن ترضى عنك اليهود والنصارى حتي تتبع ملتهم

    BalasPadam
  37. Orang purba dua ekor ni sudah biol agaknya??. Mahyudin dan kebanyakan menterinya menang dlm PRU14 dulu...maknanya mereka diberi mandat oleh rakyat le...bahlol. Dah tua tapi bodoh!!!!!

    BalasPadam
  38. Baca komen pun dah tahu rakyat sokong sapa,yn sokong ph ni manusia bodoh je,tak boleh fikir sendiri,jenis ikut org je,bodoh tak boleh nak ajar,

    BalasPadam
  39. Kalau rakyat tk suka sudah lama rakyat memberontak dijalan² raya mcm ph dulu²

    BalasPadam
  40. Ilove pm TSMY.. Bapa perhatin Rakyat..

    BalasPadam
  41. Sudah²lah tu ph, cakap rakyat pemalas tak perlu bagi bantuan.ko menang dulu pun rakayat yg undi.ko kencing rakyat habis².elaun di potong, bantuan di kurangkan dan ada yg langsung tiada bsh biar pun dulu dpt bantun brim. Ko kata najib perompak. Tpi najib tak kedekut mcam ko.ko la tu perompak dalam diam, makan sendiri²duit kerajaan@duit rakyat yg sememangnya rakyat ada hak nak dapat. Bukan dicaci pemalas..

    BalasPadam
  42. Mereka berdua(ANWAR dan MAHATHIR) perasan rakyat mengikthiraf cara politik mereka berdua.jgn haraplah.pemimpin pemfitnah,pembohong,perompak ,penyanggak,mcm anda berdua jami sudah hilang kepercayaan.sekarang guna apa taktikpun mandat kami tidak akanbagi lagi kecuali macai anda berdua yang bersengkongkol dengan kehilangan duit berbillion RM iaitu forex era 80antun sebagai PM dan ANWAR menteri kewangan pada ketika itu.

    BalasPadam
  43. Masih tak tau ke pura2 tak tau...hang tak payah nak cakap pasal mandat rakyatlah....rakyat sebenarnya menyesal mengundi parti haprak..sememangnya rakyat mahukan cepat2 kerajaan kamu tumbang....nak selamat kan melaysia konon....yg gi jual Eset negara tu...wat apa....makin menjahanam kan negara adale...rupanya terpilih kerajaan bingai yg tau...nak kan kuasa je...kalau pencuri tegar dia lebih gemar menuding jari kat orang lain ...asal dia terselamat...ni..sebenarnya manusia iblis...kalau mati boleh hidup balik ....mesti nak rebut jawatan PM...gila kuasa punya manusia ni...po daaaa...

    BalasPadam
  44. bukan salah saper2 pun melainkan kami iaitu rakyat kerana percaya pd kamu waktu pru 14.memang kami rela tanggung kesalahan kami dgn azab derita yg amat sakit hingga pru 15 nanti.namun doa kami agar kamu (ph) tidak lg menyakiti serta menzalimi bangsa agama dn negara kami di makbul kan lbh awal.maka harapan kami pd pru 15,calon pun kamu tiada apatah lg unk menang.

    BalasPadam
  45. Apa guna kalau kerajaan yg mendapat mandat rakyat tp dari mula hgga akhir dok kencing rakyat. Pergi baliklah dok rumah main ngan cucu lagi bagus... Rakyat dah muak...

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.