Header Ads

Header ADS

Mahthir suap projek kepada anak beranak - Ini semua kebetulan sahaja kata Najib


Ini semua kebetulan sahaja:

ZAMAN PM-4:
---
Awal tahun 2001:
Anak tertentu umum bersara dari dunia korporat kerana tak mahu ada tuduhan nepostime terhadap ayahnya.
https://www.malaysiakini.com/news/2523

Akhir tahun 2001:
Tubuhkan syarikat Kencana secara senyap dengan modal RM30 juta walaupun beberapa bulan dahulu sahaja dia telah umum bersara dari dunia korporat.
https://www.thestar.com.my/…/after-og-whats-next-for-mokhz…/

Tahun 2002:
Syarikat diberi lesen Petronas semasa ayahnya masih PM. Hanya 7 buah syarikat seluruh negara yang diberi lesen tersebut. Tiada pengumuman dibuat masa itu.

"Awarded a major fabrication (Offshore Structures) license
by PETRONAS. Kencana Petroleum is one of only seven
licensees in Malaysia.
• Awarded the Group’s first topside and jacket project.
http://ir.chartnexus.com/sapuraener…/…/ar/kencana_ar2011.pdf (muka surat 6)

Tahun 2003:
Ayahnya letak jawatan sebagai PM dan dilantik serta-merta sebagai penasihat Petronas.

Tahun 2013:
Anak tertentu menjadi orang ke-9 terkaya dalam Malaysia dan orang Melayu kedua terkaya untuk tahun itu dengan kekayaan RM4.22 bilion akibat keuntungan syarikat kencana petroleum semakin naik.
https://www.malaymail.com/…/as-rich-get-richer-mokhz…/621851

Akhir tahun 2013:
Ayahnya umum dia letak jawatan sebagai penasihat Petronas tapi sebenarnya tak pernah letak jawatan.
http://www.astroawani.com/…/tun-mahathir-lepaskan-jawatan-p…

Tahun 2016:
Akhirnya pelantikan ayahnya sebagai Penasihat Petronas ditamatkan
https://www.bharian.com.my/node/132861
----

ZAMAN PM7:

31 Mei 2019:
Anak tertentu tiba-tiba letak semua jawatan dalam syarikat Opcom tanpa sebab diberi (tapi saham tak jual. Masih milik anak-anak).
https://www.theedgemarkets.com/…/mokhzani-steps-down-opcom-…
https://www.theedgemarkets.com/…/mokhzani-also-stepped-down…

28 Aug 2019:
Kabinet kerajaan PH tiba-tiba luluskan projek mega Pelan Gentian Optik dan Kesalinghubungan Negara (NFCP) bernilai RM21.6b.

Sebelum ini, tak pernah dengar tentang projek ini. Lain-lain projek infra rakyat tak lulus kerana kononnya negara sudah bankrap dengan hutang RM1 trilion tapi projek NFCP diluluskan dengan begitu laju oleh kerajaan PH pulak.
https://www.thestar.com.my/…/cabinet-approves-rm216bil-nati…

Sept 2019:
Harga saham syarikat Opcom yang merupakan antara pembekal utama bila projek NFCP dilaksanakan naik setinggi 50% selepas kabinet umum projek diluluskan.
https://www.freemalaysiatoday.com/…/as-opcom-shares-rise-s…/

Ini semua kebetulan sahaja.

Banyak lagi cerita-cerita "kebetulan". Mahu lagi?

NAJIB RAZAK


MR :  Tapi macai PH buta mata hati dalam isu ini


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


8 ulasan:

  1. Mahadir sememangnya banyak menipu rakyar,namun pandai baling batu sorok tangan,

    BalasPadam
  2. Memang penipu besar.npak lemah lembut je kan

    BalasPadam
  3. Sory nak ckp lh..skrng ni kita tk blh percya sgt apa yg di tulis oleh blog..bnyn nk hncurkn org melayu.asik tulis kesalahan je. Tp kebaik yg org tu pnh buat skit tk nmpnk..najib atu mahathir pun ada silap tp jgn asik cri slah je. Cba cri kebaikan yg dia bg bg kt malaysia..bnyk kn.ni sekadar pandagan je✌🏿🤗

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak tengok pada kebaikan saja, tak payahlah buat pilihanraya. kekalkan aje menteri2 dan kerajaan yang ada tu. semua memteri ada juga buat kerja walaupun sikit ye tak? biar dia (sapa2 je) jadi PM sampai mati. amacam?

      Padam
  4. Mahathir suap dgn cara yg ikut undang2. So tak kenalah dakwa dakwi. Najib plak mencuri.. anak pun mencuri. bini pun mencuri. Lepas tu tak mengaku.

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.