Header Ads

Header ADS

MP yang pergi ziarah Raya Atuk, Anwar dikira untuk cukup 129 mengikut kiraan Salahuddin Ayub


Semalam Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub memberi gambaran bahawa Pakatan Harapan mungkin dapat merampas semula Putrajaya daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN) sebelum persidangan parlimen akan datang, yang dijangka bermula pada Julai.

Macam Menteri di Jabatan Perdana Menteri Redzuan Md Yusofdia pergi ziarah Mahathir, riuh satu Malaysia ada Menteri akan letak jawatan dan sidang media akan diadakah pukul 5 petang. Tungu punya tunggu semuanya HANCING kena kencing.

Si Salahuddin pula berkata demikian selepas Presiden PKR Anwar Ibrahim memaklumkan dalam hantaran di Facebook bahawa beliau mempengerusikan mesyuarat PH di Petaling Jaya petang tadi.

“Kita membincangkan beberapa agenda mengenai ... perjalanan ke Putrajaya, kita masih mempunyai peluang cerah untuk kembali ke Putrajaya.

"(Kita boleh) tunggu hingga parlimen bermula pada Julai atau kita boleh lakukannya sebelum tempoh tersebut.

"Saya rasa (mengambil alih kerajaan) di luar parlimen juga tidak mengapa, tidak bertentangan dengan perlembagaan," kata Salahuddin kepada Malaysiakini ketika ditanya mengenai mesyuarat tersebut hari ini.

Beliau berkata PH sudah memiliki jumlah sokongan yang cukup untuk membentuk kerajaan baru, yang menyebabkan mereka mengadakan beberapa mesyuarat sebelum hari ini lagi.

"Kami sudah mempunyai jumlah (sokongan). Saya rasa kita hanya akan memaklumkan keadaan kami terhadap Yang di-Pertuan Agong. Saya rasa kita boleh melakukannya,” katanya.

Ketika ditanya sama ada mereka memiliki sokongan 129 ahli parlimen atau tidak, seperti yang disebut-sebut di media sosial beberapa hari lalu, beliau hanya tertawa dan mengatakan itu hanyalah "khabar angin".

Salahuddin berkata bahawa beliau merupakan seorang yang praktikal dan merasakan PH perlu menentukan jumlah yang mereka ada sekarang dan bagaimana untuk terus ke hadapan.

Ditanya adakah ia bermakna mereka akan bertemu dengan Agong tidak lama lagi, Salahuddin tidak memberikan jawapan yang jelas.

"Tunggu dan lihat, okey. Kita memerlukan masa,” katanya.

Tunggu dan lihat kena KENCING lagi lah kita. Ini kencing lebai AMANAH.

Nasib baik Muhyiddin tak ziarah Anwar atau Atuk, kalau tak dengan Muhyiddin sekali dikatakan akan keluarkan PN untuk jatuhkan kerajaan PN. Itu giler bodohnya macai PH termasuklah penulis si Shahbuddin Husin dan Si Kadir Jasin.

MR :  Mereka anggap rakyat bodoh boleh dipermainkan


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


11 ulasan:

  1. Sama macam kamu kira ikan dlaut .

    BalasPadam
  2. Ubati hati yg meroyan dan duka lara

    BalasPadam
  3. Pru sja la. Kita humban ph dlm longkang

    BalasPadam
  4. Atuk kena di kompaun sebab tamu raya lebih dari 20 orang.

    BalasPadam
  5. as slm, apelah mrk buat kerja x brmenafaat ni..
    mcmlah tak der kerja lain nk buat. Rakyat marhaen kan tengah struggle..mrk mana peduli apa2 yg politisen sembang kuat

    BalasPadam
  6. Hey aku dan rakyat anak sgt benda2 bodoh ni. Aku nk cr duit aje. Nnt diaorg sedap2 sesah duit juta2 rakyat lopong. Lantak lah diaorg nk hidup ke nk mati je. MAMPOI Piiiii

    BalasPadam
  7. PH BUKAN BOLEH DIPERCAYAI BELI ORANG UNTUK RAMAIKAN AHLI PARLIMEN. PUJUK DENNGAN WANG RINGGIT.

    BalasPadam
  8. Perang saikologi. Bagi tahu rakyat Malaysia kerajaan diaorang akan memerintah.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.