Header Ads

Header ADS

PH Sedang Menuju Pengakhiran


Mungkin tajuk ini agak terburu buru dan ada yang tidak sependapat berkenaannya.

Namun menilai kepada kepada perkembangan semasa yang sedang berlaku di setiap komponen parti dalam Pakatan Harapan, ia agak relevan sebenarnya.

PKR dilihat semakin hari semakin berpecah. Pengikut dari peringkat akar umbi hingga ke peringkat pemimpin, ramai keluar meninggalkan parti ini.

Aktiviti keluar meninggalkan parti PKR ini dipercayai akan berterusan sehingga menjadikan parti ini perlu mengambil waktu yang cukup lama untuk kembali pulih serta kukuh semula.

Manakala untuk parti Bersatu pula, kebelakangan ini semakin ramai ahlinya yang bangkit menyebelahi TSMY. Kem Tun pula sudah mula dilihat seolah-olah terpinggir dan bakal hilang pengaruhnya sedikit masa lagi.

Parti Amanah dengan 11 MP yang tiada hala tuju tersendiri, tiada keterampilan dan sedang ditolak oleh pengikutnya sendiri akibat kecelaruan pemimpinnya. Bahkan parti ini dilihat semakin kehilangan arah setelah berlakunya peralihan kerajaan tempohari.

DAP pula, meskipun dilihat seolah-olah masih mampu untuk berdiri, namun dengan pelbagai agendanya selama ini yang telah terbongkar. Diterukkan lagi dengan sekutunya yang semakin layu. Maka tentu ia memberikan kesan yang besar.

Selagi sesuatu itu berjenamakan Pakatan Harapan atau ringkasnya PH, ianya pasti akan ditolak sebahagian besar rakyat negara ini.

Maklumlah, manifesto itu bukanlah kitab suci kata pengerusi lamanya 😂.

Selamat bersara untuk Pakatan Harapan.
Thanks


MR :  Boleh jadi


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


22 ulasan:

  1. Bukan kitab suci itu lah yang menghancurkan ph dan sekutunya dan kitab suci itu yg membuatkan bahawa undi rakyat di khianati sekarang apa Ph rasa terakam kitab buatan Mahadir

    BalasPadam
    Balasan
    1. That goes without saying abang.
      PN/MN n yang sewaktu dgn nya akan terus menjadi kukuh.
      Alhamdulillah. Aamiin.

      Padam
    2. Tahukah anda bahawa pengarang sebenar kitab suci itu ialah Rafizi Ramli ?
      Yang saya paling pelik, pengarang kitab suci itu tak dapat apa-apa jawatan daripada Atok.
      Sekarang dia masuk golongan keciwa tapi masih lagi berdendam terhadap PAS dan UMNO. Tapi yg mengkhianati nya ialah Tun M dan PH sendiri.
      Saya memang pelik dgn Rafizi ni sbb dia dapat Petronas scholarship utk pergi UK daripada kerajaan BN. Tapi dia serang UMNO dan PAS yg banyak beri jasa padanya.
      Kacang lupakan kulit.

      Padam
  2. Jangan ingat minyak murah roket bleh terbang jauh nak harap pkr mata pun satu je mcam dajal amanah memang x ada amanah nya mkan minum di suap....ph yg sentiasa gila kuasa dan penting kan diri sendiri.

    BalasPadam
  3. Cerita dongeng je lah..setakat cakap sesiapa pon boleh cakap..

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah... biarlah ph ini hancur.

    Dulu aku pangkah ph sebab nak perubahan...

    Rupanya bila ph dapat kuasa lagi teruk dari bn...

    Atok kena kontrol oleh dap...
    Buat malu saje.

    BalasPadam
  5. Biar kan parti2 dalam PH terkubur atau di kuburkan... Menyusahkan rakyat dan negara malaysia tercinta

    BalasPadam
  6. tiada mahu memuji atau mncaci hanya skadar makluman iaitu memang pru 14 undi ph namun skrg senang dgn pn.

    BalasPadam
  7. Rasanya kalau ph naik lagi cepat dunia ni nak kiamat...ph buat huru Hara sampai rasa nak lari je luar negara

    BalasPadam
  8. Sapa ada kuasa orang sayang jika dasai pm8
    🤣😁😀😄😃

    .ramai 🤣

    BalasPadam
  9. Aku PON harap ph berkubong lps niii.. geng aku dalam PKR PON dah siap nak bungkus kan kain rentang buat penutup jamban..

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum, semuanya atas ketentuan Allah s.w.t.

    BalasPadam
  11. PN mesti bersatu untuk hancur pemimpin yg rakus dgn kuasa ni,mmg PN yg terbaik setakat ini, rakyat harap TSMY dapat memberikan contoh yg terbaik pada pemimpin2 yg gila dan taksub dgn kuasa, memerintah kerana amanah ALLAH SWT,bukan nya memerintah kerana nafsu.

    BalasPadam
  12. DAP bijak.Kunci mulut tidak bercakap banyak.Sebabnya dah banyak menipu rakyat kata Malaysia miskin tapi PM MY beri pulak duit kepada rakyat tanpa bising. DAP serah kepada Melayu bergasak sesama sendiri. Bila dapat kuasa, masa tu DAP pulun abih2 harta negara.22 bulan menjadi saksi DAP kuasai semua.PAN jadi talibarut DAP sahaja.

    BalasPadam
  13. Melayu PKR,Melayu Bersatu saling bergasak.DAP menonton jah dan tepuk tangan.Biarkan warga emas kehulu hilir perjuangkan jawatan PM sebelum jumpa lubang kubur.22 bulan perintah, DAP boleh banyak manfaat jangka panjang - kemasukan PATI China bagai

    BalasPadam
  14. HUKUM DAN SYARAT SHALAT IDUL FITRI DI RUMAH DITENGAH PANDEMI COVID-19 Ringkasan dari Penjelasan Syaikh Dr. Labib Najib di Channel Youtubenya...Read More

    BalasPadam
  15. Alhamdulillah sbb ph yang didominasi oleh dap laknatullah kian hancur.....Ini disebabkan oleh sikap mereka sendiri yang mengundang kemurkaan Allah....menginjak maruah Islam dan menindas orang Islam.... Skrg lihatlah apa yg telah terjadi.....Dapigs masih tak sedar2 juga silap mereka.....

    BalasPadam
  16. PAPig DAPig PANat PKMalaya musuh Bangsa Melayu Islam yg jelas nyata. Kenapa Mat Sabu n DSAI bole sokong Malaysian Malaysia DAPig tapi Syariat Islam ditolak dihina olih DAPig.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masa PG jadi Kerajaan PAS tuduh AMANAH jadi khadam DAP. Skrg PN perentah PAS jadi khadam MCA. Bayangkan MCA ada 2 kerusi Perlimen bagi warning dengan PPBM UMNO dan PAS jangan jadikan Kerajaan PN jadi Kerajaan Melayu dan Islam. Siapa lebih resis DAP atau MCA. DAP tak pernah cakap jangan jadikan Kerajaan PH kerajaan melayu dan islam tapi MCA yang ada 2 kerusi berani cakap. Apa yg PPBM UMNO dan PAS cakap senyap tak jawab lansung cabaran MCA bisu terus. PAS yg lantang tuduh AMANAH khadam DAP skrg PAS jadi khadam MCA

      Padam
  17. Yang nak berakhir rasa nya PN bukan PH. Kedudukan kerusi di dalam Perlimen untuk PN baru ada 112 kerusi PH 110 kerusi. Sebab itu Yiddin takut lanjutkan sidang perlimen khuatir usul undi tak percaya berlaku habis lah dia. Yang di jangka tidak mengundi Yiddin Nazeri Aziz dan ada 4 atau 5 orang lagi akan menyebelagi PH. Habis lah Yiddin jadi PM 3 bulan je lah dia

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.