Header Ads

Header ADS

PH wajib rampas balik kerajaan, kata Khalid Samad


PETALING JAYA:
Pakatan Harapan (PH) berikrar untuk merampas kembali pentadbiran Putrajaya daripada Perikatan Nasional (PN).

Perkara itu dimaklumkan Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad sambil menegaskan rampasan balik kerajaan adalah perkara wajib kerana ia amanah yang diberikan rakyat ketika pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

“Saya nak menegaskan usaha nak ambil alih kembali pentadbiran yang dirampas oleh PN melalui tindakan khianat adalah usaha yang wajib ke atas PH kerana PH diberi mandat oleh rakyat melalui PRU14.

“PH menang pilihan raya lalu itu amanah besar yang mana setelah PH dikhianati, maka kita tidak ada pilihan melainkan berusaha mendapat balik tampuk pemerintahan sepertimana diperjuang oleh ramai rakyat Malaysia, ia bukan soal nak jawatan, nak kedudukan, ini soal memenuhi amanah rakyat,” katanya ketika sidang media di Pejabat Ahli Parlimen Shah Alam hari ini.

Ketika ditanya adakah PH sudah kembali mendapat sokongan majoriti, Khalid berkata, jika kerajaan PN pimpinan Muhyiddin Yassin mempunyai kekuatan, beliau tidak akan menangguhkan perbahasan sidang Parlimen sehingga Julai termasuk membenarkan usul undi tidak percaya terhadapnya.

“Sepatut selepas dia (Muhyiddin) dilantik perdana menteri, kalau dia ada maruah dia buktikan dia ada sokongan majoriti tapi tunda, sekarang dia sedang fikir macam mana nak hadapi Julai.

“Sama ada diadakan atau tidak kita tengok, silap-silap tunda lagi, memang dia tak yakin dengan sokongan yang ada pada dirinya,” katanya.

Ketika ditanya kesediaan PH menghadapi pembubaran Parlimen jika Muhyiddin hilang sokongan, Khalid berkata parti yang akan terjejas teruk dan akan hancur ialah PPBM jika pilihan raya diadakan.

“Kalau Parlimen dibubar maka PPBM hancur, yang nak Parlimen dibubar Umno dan PAS ini sebab Muhyiddin khuatir kalau dibuat undi tidak percaya, Umno dan PAS akan khianat dia dan tidak hairan kerana dia khianat Dr Mahathir, sama ada bubar Parlimen atau tidak saya yakin bila tiba ketika itu PH dapat sokongan majoriti,” katanya.

Khalid berkata, mana-mana wakil rakyat PPBM pro-Muhyiddin juga akan sedar akan kehilangan kerusi jika pilihan raya diadakan.

“Mereka ini akan kembali kepada PH, begitu juga dengan pihak lain yang khuatir dengan pilihan raya,” katanya.

Calon PM

Mengulas isu siapa yang akan dilantik sebagai perdana menteri jika PH kembali mentadbir Putrajaya, Khalid tidak menamakan individu terbabit.

Khalid berkata PH telah mengenal pasti calon perdana menteri jika gabungan itu kembali menerajui kerajaan persekutuan.

“Hanya satu jawatan perdana menteri, jadi kami hanya ada satu calon. Dia telah dipersetujui semua pihak,” katanya.

Khalid berkata persetujuan dicapai dan perbincangan kini di peringkat perincian dan beberapa perkara tertentu.

“Dahulu sebelum PRU14 kita tak pasti boleh menang, jadi perbincangan tidak secara terperinci. Kini kita yakin akan kembali berkuasa, jadi lebih bersedia
menerusi perbincangan awal,” katanya.

Khalid berkata lagi, proses rundingan kini lebih mudah selepas tiada lagi pihak yang mempunyai pandangan berbeza dalam soal peralihan kuasa antara Dr Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim yang sebelum ini dilihat sebagai punca utama.

Beliau juga menafikan PH sedang berpecah termasuk kepada kumpulan pro-Anwar dan Mahathir sebagai perdana menteri.

“Khabar angin itu disebar supaya wakil rakyat yang atas pagar menyokong PN tidak kembali kepada PH,” katanya.

Khalid berkata, PH juga tidak menolak menggunakan cara undang-undang dalam merampas kembali kerajaan, jika Muhyiddin tidak berani membuatnya menerusi usul tidak percaya.

“Masa ini kita nak bagi Muhyiddin peluang, kalau dia manusia bermaruah untuk benarkan undi tidak percaya di Parlimen, kalau dia tidak sanggup maka kita terpaksa guna apa jua cara yang dibenar undang-undang, sekarang kita nak beri ruang dia lakukan apa yang terhormat, kalau dia tak sanggup kita terpaksa melakukan apa yang perlu,” katanya.

Kerajaan PH tumbang pada Februari lalu, susulan perpecahan yang berlaku, sehingga membawa kepada pembentukan PN pimpinan Muhyiddin yang disertai PPBM, BN, PAS, GPS dan bebas.


MR :  Ada kekuatan tak?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


33 ulasan:

  1. meroyan terus GILA KUASA...ratib bila nak jadi PM itulah mengkhianati MANDAT RAKYAT BILA rakyat berharap kebaikan Malaysia Baru seperti yg dijanjikan manifesto..akhirnya TERTIPU dgn MUNAFIK PAN dan sekutunya.menimbulkan kegusaran dgn pelbagai isu agama/kaum/politik/Ekonomo/wabak dsbgainya..adalah sindrom barah dan akhirnya berantakan SESAMA Sendiri .. BOM RUMAH SENDIRI..SALAHKAN PIHAK LAIN spt baling batu sembunyi tangan.Golongan pemimpin dn pemyokong seperti inilah yg WAJIB RAKYAT TOLAK SEPENUHNYA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tolak sampai tersungkur

      Padam
    2. Khalid samad....rakyat benci PH....x faham bahasa ke? Idiot

      Padam
    3. Tolak broker barua DAPigs.

      Padam
  2. Amanah rakyat konon apanya yang nak kau perkatakan ni wahai saudara khalid... Kau tu s3ndiri lagi tak beramanah ketika diberikan amanah walau seketika cuma....sendiri mau ingatlah yea....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup jgn jadi barua dap...daplah perosak bangsa melayu sebenar

      Padam
  3. PANkhianat serta sekutuya tunjuk JAGUH undi tidak percaya.Tapi hilang JANTAN dan menikus bila TGHH bawa Usul percaya pada tun sebelum P unah H arapan P akatan H ancing hancurr akibat perbuatan tangan mereka sendiri tapi masih tidak berMARUAH menuduh pihak lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

      Padam
  4. Apakah jenis pemimpin liberal lidah biawak yang pernah menghina Nabi dan sedang berjuang untuk menegakkan ketuanan kafir Harbi DA-Pigs yang telah menghina Islam dan menafikan hak kaum Melayu Islam di waktu DA-Pigs berkuasa ???

    Kepala bapak munafik ?

    Pengkhianat agama dan bangsa ?

    Babi ternakan DA-Pigs ?

    Boneka DA-Pigs ?


    Khadam DA-Pigs ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

      Padam
  5. Lid lid agak agak la nak cakap tu...hang ingat senang ka nak rampas balik kuasa.makan pulut dengan sarawa senang LA boh dlm Mulut telan.awat hang ingat kami raayat nak dok tengok saja, agak agak la cakap tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘πŸ‘πŸ‘

      Padam
  6. Sikit2 mandat rakyat. Itu dulu sebab janji manis. Lps tu jd janji masam buang je lh.

    BalasPadam
  7. Dulu dia kata tghh tak center.. Sekarang nampak macam mat lid dah tak berapa center.Cakap cakap pun nampak makin melarat dan merapu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semenjak PAKATAN HANCING jatuh tersungkur...sikhalid mula meroyan macam jantan gila talak...pemimpin ph semuanya penghianat kepada bangsa melayu dan sanggup jadi barua dap

      Padam
  8. Dia perasan bagus....rakyat dah serik kena kencing..

    BalasPadam
  9. Lid,tak semudah batalkan sumpah dengan beriani gam tau.Takyah merapulah.22 bulan hancur dikerjakan DAP

    BalasPadam
  10. siapa yg kianat ni.. betul lah bebal..

    BalasPadam
  11. Majoriti rakyat Melayu dan muslim sendiri nak perubahan kerajaan walau tanpa melalui PRU. Seksa nak menunggu lebih 2 th 22 bulan... Termasuk non muslim yg dah terasa pahitnya ditipu hidup2. Hari ni menang, esok harga minyak turun, hapus tol dll.

    Majoriti undi ada pd PN sekrg. Carilah sendiri data dan fakta. Dah lama viral.

    Sekarang Allah dah tunjuk betapa pahit dan peritnya dikhianati rakan komponen sendiri, jadinya ambil lah ibrah betapa terguris sahabat2 seperjuangan dlm PAS tatkala dikhianati serombongan pimpinan PAS yg tak sabar2 melompat walau belum habis tempoh fasa baiah PRU 13. Sorang dua tu adalah nampak cerdik sikit sbb tunggu habis fasa baru declare sokong PAN dan PH.

    Baiah tu dibuat atas nama Allah SWT. Pemimpin PAS yg ada semasa melafaz baiah hanya saksi2. Hakikatnya once dah sanggup lafaz baiah secara sukarela, baiah tu adalah perjanjian dgn Allah SWT. Kalau dari awal tak sanggup bg komitmen dgn isi kandungan baiah, tolak je 100% pencalonan sbg wakil parti utk bertanding.

    Khianat dgn Allah SWT boleh jadi gila. Na'uzubillah.

    Tlg cari hadith yg beri perumpamaan org yg khianat spt perempuan gila.

    BalasPadam
  12. Broker ni nak jual tanah Melayu Kampung Baru nak bagi kat Cina.
    Inilah dia pengkhianat besar.

    BalasPadam
  13. Kalid Samad ni tak tau ke rakyat Malaysia TERAMAT BENCI dg ph,Dapg,pan....piirahh..tolol

    BalasPadam
  14. Di manakah jatidiri bangsa yang dikatakan berbudibahasa dan besopan santun.menjela dan mencerca sesama bangsa.melayu berpecah belah.lemah.bangsa terkulai negara tergadai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Negara tergadai akibat tangan2 mereka sendiri kerana adanya FITNAH dianggap Benar, yg Benar pula dianggap FITNAH..CIRI2 Munafik maharajelela dan jadi Pujian dan Pujaan,Gila KUASA...dah dberi AMANAH pada MANDAT tapi KHIANAT dan MENIPU...bercakaran utk menongkat Dunia...oleh itu berJUANG utk hapuskan keburukan/kebatilan adalah lebih UTAMA dn Mulia sebelum mendapat keBaikan dan keBenaran.

      Padam
    2. Budi bahasa hanya bagi orang beriman sahaja. Barua kafir DAPigs tak layak budi bahasa tapi layak dimaki hamun.

      Padam
    3. Betul... Dalam Al Quraan sendiri Allah tak ada sebut waima satu kalimahpun, Dia sayang kepada orang orang kafir.. Yg disebut puak puak kafir lebih bodoh dari binatang ternakan,menipu diri sendiri, jahat, melampaui batas, zalim, menjadikan syaitan atau toghut sebagai penolong, berbuat kerosakan di muka bumi, melakukan khianat terhadap Islam dan banyak lagi... Jika arif muluk menafikan fakta fakta ini bererti beliau seorang pembohong yang jelas nyata

      Padam
  15. Sedarlah Khalid ko hanya meroyan dan membuat andaian yg tak masuk akal. Selah kamu telah bersekongkon dengan penipu bertaraf dunia.

    TIPU tol
    TIPU aes
    TIPU ptptn
    TIPU lynas
    TIPU gaji minimum
    TIPU harga minyak
    TIPU kwsp surirumah
    TIPU rm150 warga mas
    TIPU rm500 anak muda
    TIPU satu juta pekerjaan
    TIPU hutang negara 1 trillion
    TIPU hutang peneroka dikurangkan

    dan bermacam2 pwnipuan lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tipu sijil kononnya LGE akauntan bertauliah , rupanya habuk pun tadak.

      Padam
  16. Rakyat dah x suka .apa lgi nk meroyan.tunngu pru 15 la.

    BalasPadam
  17. Kita tanya lid bagaimana Pan untuk menghadapi PRU kerana maklumat yang diterima ialah parti Pan yang mula sekali akan pupus. Lid kata ph wajib rampas balik kerajaan kerana beliau adalah menteri yang bakal menjadi sasaran utama dalam kertas siasatan polis setelah Su politik beliau telah ditahan reman yang mana beliau dan timbalannya bakal dipanggil untuk melengkapkan kertas siasatan. Patut ler hebat sangat nak rampas tanah kampung melayu, rupanya memang beliau antara broker yang bakal mendapat laba yang cukup tinggi jika beliau berjaya mendapat tanah milik kaum Melayu... Ketakutan yang menjadi mimpi ngeri buat beliau and the gangs setelah jawatan menteri WP terpaksa dilepaskan dengan berat hati.

    BalasPadam
  18. Amanat rakyat dikianati oleh PH... Jd rakyat dah nak nak dah PH dan seangkatan dengannya.... Klu betul rakyat seluruh Malaysia sokong PH lg mesti rakyat dah ada buat protes or apa2 provokasi, tapi rakyat tidak kata apa2 bila agong memilih PN utk memerintah, tambahan pula bila terjadi musibah berkenaan virus Corona di Malaysia, jd kerajaan PH, sudah2 la nak duk jual perkataan mandat rakyat, dlm tiap sidang media, jangan malukan diri sendiri.... Walaupun rakyat tahu muka2 kalian semua tebal bagi mana2 menteri PH yg beragama Islam... Bnyak2 kan solat istikharah dan solat taubat... Kerana di akhirat nanti kamu semua akan dihitung dulu jika kamu banyak menipu di dunia .....

    BalasPadam
  19. Orang melayu dah semakin membenci DAPig.
    ....secara tak langsung banyak orang melayu dah mula tolak ph sabab mereka semua jadi balaci DAP dgn menepikan hak2 orang melayu dan habis harta negara dijual termasuk aset tabung haji...menteri melayu ph hanya membisu bagaikan lembu dah kena tindik hidung...porah...!!!

    BalasPadam
  20. Bila Kerajaan dah stabil dan situasi COVID-19 makin terkawal..Atoq tetiba muncul kembali nak meminta hak-hak kononya kerana rakyat. Masa Rakyat tengah susah Atoq duk sibuk pikir kan anjakan ekonomi untuk Kroni-Kroni dia aje..Time Susah Atoq dan kuncunya buat Hal..bila dah semua agak terkawal..datang nak menjahanamkan apa yang rakyat dapat sekarang ke? Nak ambil balik semua bantuan kepada rakyat dan bagi kepada kroni-kroni Puaka Madey ke..

    Kalau rakyat Malaysia masih tak faham lagi dan Mahu bersekongkol dengan PUAKA2 MADEY tak tahu nak kata macam mana.. ALLAH dah tarik Nikmat semasa PH memerintah..ALLAH bagi balik NIKMAT selepas PH jatuh..ni nak Mintak ALLAH tarik Balik NIKMAT yang di beri semula ke? PIKIR-PIKIR dan RENUNG-RENUNGKAN LAH. Esok Orang lain Yang bersama KRONI-KRONI MADEY dapat NIKMAT..rakyat Malaysia dan Orang Melayu Islam Malaysia dapat siksa AZAB dari MADEY DAN SEKUTUNYA.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.