Header Ads

Header ADS

Saya, keluarga ditekan selama 22 bulan PH mentadbir, kata Najib


PETALING JAYA:
Najib Razak berkata, selama 22 bulan kerajaan Pakatan Harapan (PH) mentadbir negara, diri beliau, keluarga, termasuk rakan dalam Umno ditekan habis-habisan.

Bekas perdana menteri itu berkata, pihak berkuasa pada masa itu, mengambil tindakan penuh dendam untuk melumpuhkan beliau dan keluarga.

“Memang saya melalui tempoh masa yang amat sukar. Cuba bayangkan jadi perdana menteri, bila kalah saya tiada jawatan. Saya ditekan habis-habisan sampai ke peringkat mereka tidak ada hsan lansung, tidak ada hati perut.

“Janji dapat balas dendam dan melakukan apa sahaja untuk melumpuhkan saya, keluarga dan rakan-rakan yang ada kaitan dengan Umno,” katanya dalam wawancara bersama The Outlook Asia malam tadi.

Beliau turut mendakwa, sikap berat sebelah ditunjukkan oleh kerajaan sebelum ini dengan membebaskan pemimpin PH yang sudah menghadapi pertuduhan di mahkamah.

“Tapi (kes) yang berkaitan dengan PH semua dilepaskan. Ada orang yang PH didakwa, tiba-tiba gugur semua kes. Bila sampai kepada kita macam-macam dibuat. Kalau nak sebut ‘rule of law’, mesti konsisten, tak pilih bulu sama ada orang BN atau PH.

“Kalau kes sudah berjalan, sudah 30 saksi dipanggil, tiba-tiba gugur pendakwaan. Ini pelik, kenapa tak habiskan kes?

Malah yang didakwa itu dilantik pula jadi menteri dalam kerajaan. Itu sudah tak betul dengan prinsip ‘rule of law’. Lantik pula peguam negara yang juga peguam dia.

“Itupun pelik juga. Kenapa tak sebut perkara ini,” katanya dipercayai merujuk kes rasuah membabitkan bekas menteri kewangan, Lim Guan Eng dan pelantikan Tommy Thomas sebagai peguam negara.

Najib berkata, selama 22 bulan beliau, keluarga dan rakan menjadi mangsa kezaliman, tetapi mereka akur dan menghadapinya dengan tenang.

“Saya kata tak apalah. Kalau mereka menzalimi saya, saya ada kekuatan. Saya boleh kawal pemikiran saya, minda saya, saya boleh kawal. Apa sahaja mereka nak dilakukan, tidak semua mereka boleh lakukan. Kita boleh atasi segala fitnah yang dilempar.

“Saya percaya kepada kebenaran. Saya percaya kebenaran akan mengekang segala kebatilan. Akhirnya siapa buat zalim, fitnah, saya berdoa biar dibalas balik ke atas mereka yang melakukan penganiayaan kepada manusia yang lain.

“Itu pegangan saya, sebagai orang Islam saya percaya, kezaliman akan ditolak,” katanya.

MR :  Doa orang dizalimi tiada hijab.. begitu juga bila kita berkuasa menzalimi orang lain


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


13 ulasan:

  1. Alhamdulillah KERA jaan Pakatan Hancing pimpinan parti kafir Harbi DA-Pigs telah tumbang sebaik sahaja Atuk Kerala meletakkan jawatan.

    Inilah akibat pemimpin-pemimpin Pakatan Hancing kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, u-turn, pembohongan dll tanpa merasa malu atau segan.

    Mereka memungkiri pelbagai janji dalam manifesto mereka sendiri dengan alasan kononnya manifesto mereka bukan kitab suci maka sangat jelas sifat munafik mereka.

    Inilah pembalasan Allah ke atas pakatan kafir harbi-liberal yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam dalam tempoh kurang dari 2 tahun. Cukuplah tempoh pendek itu kita ditipu dan ditindas oleh puak kafir Harbi dan puak munafik liberal. Kita boleh bayangkan pelbagai keburukan dan penindasan yang akan berlaku ke atas umat Islam jika pakatan kafir harbi-liberal berkuasa selama 5 tahun.

    Wahai umat Islam, marilah kita semua kembali kepada Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam dan sekutunya dan menolak Pakatan Hancing pimpinan DA-Pigs dalam setiap PRK dan PRU supaya masa hadapan Islam dan umat Islam terjamin di negara kita.

    Lihatlah nasib malang yang menimpa umat Islam yang ditindas oleh rejim kafir Harbi PA-Pigs di Singapork !!! Kita tidak mahu pisang berbuah dua kali.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ariff Muluk akan komen bahwa semua ini adalah FITNAH kerana membenci PUAK2 dan PIMPINAN P akatan H ancing serta P unah H arapan Hancurr.

      Padam
  2. Di Singapura tiada kemudahan solat dan makanan halal di hospital.
    Pelik kan? Kita kerja kat UK bertahun tahun ada kemudahan solat dan makanan halal disediakan bagi pesakit dan juga doktor di hospital.

    Singapura mendabik dada mengelar diri mereka progressive dan majmuk multicultural and multireligious, tapi apa yang berlaku ialah sebaliknya.
    Malah, orang Melayu digalakkan meninggalkan agama dan menjadikan diri lebih liberal dan tiada politik.

    Inilah hasil pengkhianatan Othman Wok dan hasil kebodohan Tunku Abdul Rahman. Semoga Allah tunjukkan mereka balasan siksaan dalam kubur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Othman wok kaki botol dlm majlis bersama lee kuan yew selamba jer teguk arak dan mkn apa yg dihidang.. Ini bukan saya yg ckp.. Ini lee kuan yew sendiri yg ckp dlm satu pc.. Sgt memalukan

      Padam
    2. Islam melarang kt menceritakn keburukan org yg dah mati.mungkin dia telah bertaubat sblm mati, maka kt dpt dosa.

      Padam
  3. Ya betul semuanya fitnah..... Bila pada BN semua fitnah bila pada PH semuanya betul.... Kamu ingat semua orang otak macam kamu ke....

    BalasPadam
  4. Lagi di tekan lagi tinggi timbul nya ini makna nyatekanan yg x langsung kesan nya...dan tekanan itu telah melantun kpd yg menekan saban hari makin tengglam dlm ombak yg melemas kan mereka bagi mereka ketika ini siang tidah cerah nya mlm pula gelap gelita walau pun duduk dpan cahaya lampu 10001 watt...cakap dah betabur x tentu biji buah badan dah gatal dri kepala spai kai macam dh terdusuk atas sarang belenchas...kemana luncai nak terjun labu yg di kelik dah retak menanti masa nak bekecai.....walau hujan lebat hancing nya masih berbau...kutipan sst langsung tidak tau jumlah pendatan hingga tumbang tesunkur.

    BalasPadam
  5. Inilah pengajaran yang paling baik buat rakyat, lebih lagi umat islam dan melayu khususnya. Kalau tak sedar juga tak taulah..

    BalasPadam
  6. Orang politik mana boleh percaya 100%....dengan politik dia orang jadi kaya, dengan politik, anak beranak boleh buat apa sahaja, dengan politik boleh singkir dan buat suka2 hati... Pergi jahanam dengan politik.... Hidup pun tak aman...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang perli Atuk Kerala dan bang nonkah ???

      Padam
  7. Orang melayu mesti bersatu ...kalau tak mau di hinjak2...oleh bangsa yg selama ini kita layan dengan baik mengikut amalan Islam. Tapi bangsa mereka bangsa yg tamak...lupa pada kebaikan yg kita berikan..hanya melaysia saja yg berikan keistimewaan kepada mereka...tapi hari ini mereka sudah mula biadap pada raja2 melayu ....mendidih pulak darah aku...sial punya DAP...

    BalasPadam
  8. Elok baca bahasa malaysia. Kenapa tukar bahasa org putih kapir celaka sungguh.....!!!!!

    BalasPadam
  9. Kembali lah kepada AlQuran dan Hadis
    Kerana didalamnya ada sistem perundangan yg diciptakan olih Allah

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.