Header Ads

Header ADS

Syed Saddiq kantoi menipu?


Semalam Syed Saddiq ada mengeluarkan satu kenyataan bahawa seluruh kepimpinan ARMADA menyokong Tun Mahathir untuk menolak UMNO dan kembali semula ke dalam Pakatan Harapan.

Tetapi tidak lama selepas itu, dua kepimpinan ARMADA negeri iaitu Terengganu dan Sabah turut mengeluarkan kenyataan membantah keputusan yang dibuat oleh Syed Saddiq.

https://www.malaysiakini.com/news/524475

Lebih memeranjatkan Ketua ARMADA Sabah turut membongkarkan bahawa keputusan yang dilakukan oleh Syed Saddiq sebenar bukan pendirian seluruh Ketua ARMADA. Ini kerana ada ketua ARMADA di peringkat bahagian masih tidak tahu menahu mengenai hasrat ARMADA pusat dalam hal tersebut.

Jika benar dakwaan ini, adakah Syed Saddiq menipu kononnya keputusan yang dicapai ini telah mendapat sokongan penuh?

Sekarang ini saya lebih percaya bahawa Syed Saddiq kini sudah tidak mendapat sokongan penuh dari ARMADA. Hal ini kerana jawatan Ketua ARMADA yang disandangnya sekarang ini bakal di lawan oleh EXCO nya sendiri.

Malah sebelum ini pun, kita pernah lihat ada beberapa pemimpin ARMADA sendiri yang mengeluarkan kenyataan menentang Syed Saddiq. Kesemua ini menunjukkan Syed Saddiq sedikit demi sedikit hilang kepercayaan majoriti dari ahli ARMADA.

Selepas pemimpin ARMADA dari negeri Terengganu dan Sabah mengeluarkan kenyataan, kini giliran beberapa EXCO ARMADA pula mengeluarkan kenyataan. Dalam kenyataan tersebut, EXCO ARMADA sendiri menyatakan keputusan yang dibuat itu bukan sebab mereka setuju tetapi sebab hormat terhadap Tun Mahathir.

https://www.malaysiakini.com/news/524495

Mereka turut menyifatkan mesyuarat ARMADA bersama pengerusi semalam seolah-olah langkah terdesak dan tidak bertanggungjawab. Dalam pada itu, pendirian mereka juga sama sebelum ini sama dengan dua pemimpin sebelum ini iaitu tidak menyokong sepenuhnya pendirian ARMADA pusat untuk bekerjasama dengan Pakatan Harapan.

Terbaru, seorang lagi Ketua ARMADA Perak telah mengeluarkan kenyataan bahawa ARMADA Perak berpendirian menolak segala usaha BERSATU kembali bekerjasama dengan Pakatan Harapan semula.

https://www.sinarharian.com.my/article/82359/BERITA/Politik/Armada-Perak-tolak-kerjasama-dengan-PH

Jadi persoalannya di sini, adakah kenyataan Syed Saddiq itu hanya syok sendiri kerana tidak melibatkan seluruh EXCO ARMADA dan pemimpin ARMADA di peringkat bawahan? Jika itulah yang terjadi, jangan sibuk hendak ajar Presiden parti kalau ARMADA sendiri pun gagal disatukan.

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2020/05/686157/144-daripada-191-armada-bersatu-bahagian-sokong-perikatan-nasional

Sofia Ahmad Dani
Aktivis Muda Johor



MR :  Menipu kan trademark PH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


17 ulasan:

  1. Hensem boi ni elok berhijrah ke bollywood saja. Dia akan lebih berjaya di sana. Tak usah lah kononnya pri hatin dengan rakyat. Sekarang dah tersepit, yamg dikejar tak dapat yang digendong tercicir.

    BalasPadam
  2. Ketua tak betul. Maka generasi akan datang dipimpin oleh ketua yang akan merosakkan bangsa itu sendiri.

    BalasPadam
  3. Tanya dia long tiger tu kawan dia ke hahahahaha

    BalasPadam
  4. Suruh budak dr muar johor ni jd atlet negara lompat pagar@lompat parit.bkn jd menteri bodoh..

    BalasPadam
  5. Apa yg tinggal lagi pada PPBM.. Johor dah KO, Melaka tergadai, x lama lagi Kedah kemudian Perak, PASNO hanya bermuka2 kpda TSMY skrg terang2 mereka x iktiraf PN.. kemana lagi PPBM nk pergi..PH x mahu PASNO pun x inginkan kamu... PPBM jadi kupang tembaga melainkan balik kepangkal jalan dgn memenangkan Mukriz menjadi Presiden...

    BalasPadam
  6. dah nampak memang tak layak jadi ketua, nanti permilihan buang je terus..

    BalasPadam
  7. Ensom boy kahak puihhhh,,,masih pakai pampers lagi ini budak....

    BalasPadam
  8. budak yg mngarut... Karutman..

    BalasPadam
  9. kalau disebabkan armada tak sepakat ,itu dijadikan alasan SS tak layak jadi ketua maka atas prinsip yg sama muhyidin pun tak layak jadi PM pasal parti sendiri pun berpecah

    BalasPadam
  10. 200k dah jumpa ke blom ni.

    BalasPadam
  11. Buat malu orang johor ja syed saddiq sigaraga ni... Halau je dia keluar dr johor... Pembelit sama mcm mahathir si tua x sedar diri... Memang x layak jd ketua... Jadi pembodek penjilat si nyanyuk.. Ape yg kau dpt saddiq oii

    BalasPadam
  12. Aku harap bersatu ni terus bersama dengan PN sebab ini aja cara nak meranapkan Parti Serpihan ni...kalau mereka ni join balik PH.....Umno pulak yang akan ranap....ini saja cara untuk umno supaya terus kekal....Hidup PN....hancurkan Parti Serpihan....

    BalasPadam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  14. Biasalah anak didik atok kalau x menipu bukan ph n the gang la,....ss ni layak tubuh parti dgn longhingya je....

    BalasPadam
  15. Politik adalah satu yang fleksibel. Ia boleh berubah atau diubah. Bersatu dan umno adalah genetik yang sama. Teras perjuangan adalah sama. Oleh itu ia tidak boleh hidup subur dalam persekitaran tanah yang ada dogpig kecuali parti pan,tanpa baja tahi dan kencing dogpig maka akan layu dan mati

    BalasPadam
  16. budak berhingus....mn tahu politik.....

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.