Header Ads

Header ADS

Anwar tiada majoriti, saya nak 'tolong' dia kata Mahathir


Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak mahu menjadi perdana menteri buat kali ketiga, tetapi diminta berbuat demikian.

Katanya, Anwar Ibrahim tidak mempunyai sokongan cukup dan beliau mahu membantu presiden PKR itu.

“Terdapat pihak yang menentang keras jika dia dicalonkan (sebagai PM), mereka tidak akan sokong.

“Dan kita perlukan sokongan daripada parti kerajaan supaya mempunyai majoriti cukup. 

"Saya bimbang dia tak dapat majoriti cukup jika bergantung pada dia seorang.

“Saya hendak bantu dia,” kata Mahathir dalam wawancara dengan media Hong Kong, Asia Times, yang disiarkan hari ini.

Anwar Ibrahim 

Mahathir berkata demikian ketika ditanya kenapa beliau boleh mendapatkan sokongan majoriti dan tidak Anwar.

Mahathir dalam wawancara itu bagaimanapun tidak menghuraikan lanjut bagaimana beliau akan membantu Anwar.

Pakatan Harapan (PH) cuba mendapatkan kembali tampuk pemerintahan tetapi masih tidak dapat menyelesaikan kebuntuan calon perdana menteri.

PKR telah menolak pencalonan Mahathir secara rasmi.

Mahathir pula berkata akan menamatkan kerjasama dengan PKR jika parti itu tetap dengan pendirian mereka.

Mahathir berkata beliau tidak sendiri tidak berminat untuk kembali berkuasa tetapi “ramai orang” mahukan beliau kembali.

“Saya tidak mahu kembali. Maksud saya, kembali buat kali ketiga ini agak keterlaluan,” katanya sambil ketawa.

“Bagaimanapun, rayuan orang ramai itu ada, mereka datang, mereka kata jika kamu setuju kami akan sokong. Kalau tidak, kami tak akan sokong,” katanya.

Difahamkan kem Mahathir dalam Bersatu, Warisan dan anggota parlimen Perikatan Nasional (PN) yang berpotensi mengubah sokongan tidak berminat dengan pencalonan Anwar sebagai perdana menteri.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


8 ulasan:

  1. lubang kubur lubang kubur.Cukup dah fikirkan jawatan PM.Muhyiddin yassin sudah di jawatan PM.Tiada bising apa.Kerjanya untk kebajikan rakyat,bukan berpolitik siang malam dan menyalahkan semua orang.atuk warga emas sahaja yang betul

    BalasPadam
  2. Kalau aku maki tua terkutuk Ni kimak hanat punya pariah nanti Ada empatlima orang marah tapi bila baca tua kutuk ni dia nak cari jalan bagaicara utk jadi PM kali ketiga.
    Pada slot lain tua hanat Ni kata Abam Non tidak layak sebab mewakili party bukan melayu bukan Islam 100%.
    Lepas waktu minum pagi tua kimak Ni kata nak jadi PM setahun Dan uturn 6bulan shj.. mungkin selepas itu bubar Parlimen agaknya lah. Lepas makan tengahari dia cari MP Sarawak utk sokongnya.
    Sebelum minum petang dia atur plan B ajak BN sokong dia dan lepas minum dia kata tidak minat jatuhkan kerajaan PN sebab tidak cukup koram.
    Sebelum tamat waktu pejabat dia kata nak buat undi tidak percaya dgn SD.
    Belum balik rumah dia kata solid dpt sokongan utk gulingkan kerajaan.
    Sebelum sampai rumah dia kata Abam Non tidak cukup sokongan dan dia nak Bantu tapi gengnya tidak suka.
    Punya haramjadah otak dia Ni tidak pernah sejam pun fikirannya betul. Apa dia ingat anakberanak dan kroni kleptokrasi kuasanya cukup untuk Bantu dia jadi PM?
    Kalau aku maki tua kimak kutuk ni sia-sia sahaja dapat percuma.

    BalasPadam
  3. Tak habis2 sandiwara si tua nyanyok ni. Bila nak heret dia ke mahkamah? Adakah orang tak berani nak buat lapuran polis terhadap dia kerana masih ramai puak2 dia menyokong di dalam mahkamah, ag dan polis?

    BalasPadam
  4. oh macam tu cerita dia, aku mati-mati ingatkan Tun M nak sangat-sangat jadi P.M. padahal orang yang suruh dia jadi P.M. Balik. Maksudnya Tun M Berhati mulia, bukan dia nakkan jawatan tu, tapi orang yang suruh! Kepala Banana ko atuk tua! ko ingat kitaorang bodoh tak boleh fikir, dah jadi 24 tahun memerintah pun tak cukup?

    BalasPadam
  5. Atok cukup cukuplah,baiknya atok nak tolong bakal jadi PM

    BalasPadam
  6. Kalau kau percaya orang tua ni, bererti kau mengisytiharkan kebodohan sendiri.

    BalasPadam
  7. Haha.. baru nak tolong ke? Kalau nak tolong dari mula2 dapat jadi PM dah tolong.. ni lengah2kan.. siap pasang geng kitol dalam PKR sebagai egen ko dalam selimut.. lepas kerajaan PH jatuh tak sampai seminggu dah mula kutuk kononnya Anwar liberal dan tak boleh jadi PM pasal sokongan tak cukup.. Ko yg tak bagi sokongan dan menghasut pemimpin lain tak sokong Anwar.. ape jenis punya statement ni.. dah sembelit macam ni baru kau ingat nak tolong Anwar.. bila berak dah lawas balik nanti ko berak balik merata2..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.