Header Ads

Header ADS

Gambar pertemuan ADUN Johor cetus spekulasi


BATU PAHAT –
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semerah, Mohd. Khuzzan Abu Bakar mengesahkan bahawa sekeping gambar yang menunjukkan wakil rakyat Bersatu dan PKR duduk semeja telah dirakam pada akhir Mei.

Mohd. Khuzzan memberitahu Sinchew Daily, gambar yang mencetuskan spekulasi mengenai keadaan politik di Johor itu hanya merupakan perjumpaan peribadi.

Selain Mohd. Khuzzan (Semerah, PKR), wakil rakyat dalam gambar itu termasuk Md. Ysahruddin Kusni (Bukit Naning, PKR) serta tiga ADUN Bersatu iaitu Tosrin Jarvanthi (Bukit Permai), Datuk Dr. Sahruddin Jamal (Bukit Kepong dan bekas Menteri Besar) dan Datuk Che Zakaria Mohd. Salleh (Permas).

Pelbagai spekulasi telah kedengaran di Johor termasuk mengenai kemungkinan berlaku pertukaran kerajaan negeri sekali lagi.

Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar telah memberi amaran untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) jika perebutan kuasa dalam kalangan wakil rakyat terus berlaku.

Sinchew Daily melaporkan, kerajaan negeri Johor akan bertukar tangan jika dua atau lebih wakil rakyat Perikatan Nasional (PN) bertukar haluan.

Sumber memberitahu, Pakatan Harapan (PH) telah mendekati ADUN Bersatu sejak Mac dan  ada yang sudah menunjukkan keinginan untuk “kembali.”

Malahan pihak berkenaan bersetuju dengan formula pengagihan jawatan Exco iaitu mengikut agihan sebelum pengambilalihan kuasa oleh PN.

Penentuan untuk portfolio  Exco bagaimanapun belum diputuskan. – MalaysiaGazette

MR :  Sekadar gossip


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


12 ulasan:

  1. Jika sultan Johor bubarkan DUN Johor untuk memberikan peluang kepada rakyat untuk membentuk kerajaan baharu, konflik politik akan selesai di mana PN akan mendapat majoriti besar mengalahkan PH kerana PH telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dll.

    Orang bodoh sahaja suka ditipu berulang kali oleh pemimpin kafir Harbi dan khadam liberal mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha bubar la dulu kita tguk siapa yg kena. Tak semua melayu Nak jadi kadam umno dan PN entah apa yg ph kencing kamu tak tahu la. Yang 60 tahun umno kencing Dan merompak negara buta pulak org melayu yg mcm kamu ni. Kesian termakan momokkan umno Dan pas Dan segelintir kumpulan mahyuddin tebuk atap tapi kamu buta Dan tak pernah Ada seblum ni seramai cabinet mahyuddin 70 org menteri Dan Timbalan menteri berapa banyak duit negara dibelanjakan cuma untuk beli sokongan. Hahaha Blum puak2 lebai yg gila Nak pegang GLC tahu tak apa GLC itu? Kesian melayu mudah Di tipu guna bangsa dan agama negara jahanam pun tak apa asal melayu. Kena bijak la klu Nak berpolitik ni.

      Padam
    2. Optimis npk....jgn over sgt...nanti melopong...membisik masuk lalatttttt....

      Padam
    3. UNKNOWN
      4 Jun 2020 1:23 PTG awak bukan melayu jadi tak payah lah cakap untuk melayu. Awak bodoh lah ingat boleh tipu melayu lagi.

      Padam
    4. Biar bubar..kita tgk sapa yg kena...

      Padam
  2. Assalamualaikum.
    Itulah sebahagian bangsa melayu , ngadu domba , pengkhianat , suka mengfitnah kerana sebab kononnya golongan mereka saja yang betul , sampai tak ingat langsung sebelum ini siapa yang merintah made in malaysia dlm 60 tahun sudah ka..
    60 tahun merintah dengan berbagai janji sama itu rakyat jugak , apa ada hoor.. Mana loo hoor loo..
    60 tahun penyamun tipu dan bodohkan seluruh makhluk made in malaysia u 0rang sudah lupa ka..
    Itu pasal laa u 0rang punya bangsa tidak ada kemajuan jugak dari dulu kini dan selamanya ,sebab itu selagi penyamun ada ini dlm negeri ini fakta benar hoor loo..
    Diri sendiri tidak ada kemajuan nak salahkan kaum lain di made in malaysia..
    Apa jenis bangsa melayu segelintir tak tahu laa..
    Gudptg.
    Mf ggu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Woi muslim palsu. Orang melayu takde nak menyalahkan bangsa lain pun. Nampak sangatlah tinjaun awak tu cetek dan tak matang.

      Padam
  3. Jgn dok merepek lah.lihat diri sendiri.apa sumbangan kita kepada negara.

    BalasPadam
  4. 22 bulan PH perintah tanpa UMNO lagi teruk..jual aset negara..hutang lg bertambah..skrg ganti kerajaan, itu dlm ada UMNO..dlm suasana covid19 lg..saham aku buleh naik melonjak..ayoyo.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ia ke eluklah tu,sedap mulut cakap macam awak nampak semua transaksi penjualan asset negara oleh PH

      Padam
  5. PN tetap pujaan hati ku.....asalkan bukan DAP atau yg sekutu dgnnya

    BalasPadam
  6. Klau DUN Johor bubar buat PRU BERSATU nak bertanding kat kerusi mana ya,PN blum didaftarkan,nak bersama MN da UMNO dgn PAS nak bagi kerusi ke.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.