Header Ads

Header ADS

Makin Terbongkar - Apandi dakwa dipujuk Sri Ram untuk tangkap Najib pada Jan 2018


Bekas peguam negara Mohamed Apandi Ali menuduh Gopal Sri Ram pernah cuba memujuknya untuk menangkap perdana menteri ketika itu, Najib Razak.

Pada hantaran di Facebooknya hari ini, Apandi mendakwa Sri Ram, mantan hakim mahkamah persekutuan itu, telah berkunjung ke rumahnya pada Januari 2018, dikatakan atas arahan bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad.

Apandi berkata Gopal, ditemani oleh seorang peguam muda keturunan Cina, telah datang ke rumahnya dengan alasan untuk mendapatkan pertolongannya mengenai perkara tertentu.

"Kemudian tiba-tiba, katanya, itu hanya alasan untuk bertemu saya dan dia mempunyai agenda yang lebih besar.

"(Sri Ram dikatakan menyebut:) Tun M hantar saya untuk bertemu anda."

"(Sri Ram juga didakwa berkata:) Beliau mahu anda menangkap Najib di pejabatnya, anda pergi esok jam 2 petang, kami telah mengatur supaya polis di Putrajaya melakukan apa yang perlu atas arahan anda.

"Kami juga telah mengatur supaya majistret mengeluarkan perintah reman ketika beliau (Najib) dibawa ke hadapannya."

Apandi selanjutnya mendakwa Sri Ram memberitahunya bahawa beliau akan menjadi wira di mata rakyat dan juga menjadi peguam negara pertama menangkap seorang yang sedang menjadi perdana menteri di Malaysia.

Kata Apandi lagi, beliau telah bertanya Sri Ram atas alasan apa Najib hendak ditangkap.

"(Sri Ram didakwa berkata:) Saudara, rakyat di luar sana merasa kecewa dan tidak gembira, hakikat bahawa anda menangkapnya, tidak kira alasannya, akan membuatkan rakyat berbahagia."

Menurut Apandi, beliau mempunyai bukti berupa rakaman CCTV dan saksi mata mengenai kunjungan tersebut.

Kejadian yang didakwa itu berlaku empat bulan sebelum BN dikalahkan pada Pilihan Raya Umum ke-14 dan PH menjadi kerajaan baru ketika itu.

Wartawan kini sedang berusaha menghubungi Sri Ram untuk mendapatkan penjelasan.

Najib dikaitkan dengan dakwaan pengubahan wang haram berkaitan dana 1MDB.

Selepas kerajaan BN tumbang pada PRU14, Najib disiasat dan kemudiannya dihadapkan dengan 25 tuduhan salah guna kuasa dan pengubahan wang haram berkaitan dengan dana 1MDB bernilai RM2.28 bilion.

Ahli Parlimen Pekan itu antara lainnya juga didakwa dengan tujuh tuduhan penyalahgunaan kuasa, jenayah pecah amanah dan pengubahan wang haram sebanyak RM42 juta dana daripada SRC International, antara tuduhan lain.

Perbicaraan terhadap Najib kerana didakwa menyelewengkan dana daripada SRC International Sdn Bhd akan berakhir bulan depan.

MR :  Nampaknya selepas ini rakyat akan dapat awam dan cuaca cerah


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


7 ulasan:

  1. HERET MADEY KE MUKA KEADILAN SEKARANG!

    BalasPadam
  2. Ingatkan si Gopal ni hebat integritinya... hampeh.. tunggu apa RamKapal Singh nak komen apa pulak..hari tu kata Tomato sgt profesional..Gopal ni apa pulak.. ��

    BalasPadam
  3. ARIFF MULUK yang mula MENIKUS sejak isu LGE TOMMY DAN puak2 Pakatan Hancing DGN NOMBOR2 EKOR 130 MP akan terus menyalak ini semua FITNAH oleh penjilat. Rakyat nak lihat mereka BERANI bertanding di CINI melalui pintu hadapan...mana berani P unah H arapan pasti hilang telor dan jatuh kemaluan utk kembali mandat rakyat.

    BalasPadam
  4. .....nanti jab....sat lagi arif muluk akan komen laaa.
    ....la ni dia pegi KENCING.

    BalasPadam
  5. Memang busok hati Madey. Dajal akhir zaman

    BalasPadam
  6. bila nak buat macam ni gak kat madet..?

    kalau jadi,,... baru la ada semangat nak layan bulletin utama tiap malam

    BalasPadam
  7. Haram jadah Tun M, perut busuk sungguh, pi mampuih la, umur dah 95 tak ingat mati, bawa bertaubat la, rakyat dah meluat Tun..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.