Header Ads

Header ADS

Tak habis-habis berebut siapa calon PM... PH sudahlah kencing, sikap bergaduh memualkan


Ni berita bergaduh PH. Semasa memerintah bergaduh, sudah jatuh pun bergaduh berebut jawatan. Memualkan...

Dakwaan bahawa Pakatan Harapan (PH) sudah bersetuju Dr Mahathir Mohamad menjadi calon perdana menteri manakala Anwar Ibrahim timbalannya adalah tidak benar, kata seorang pembantu presiden PKR itu.

Dihubungi Malaysiakini hari ini, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak, menafikan laporan yang disiarkan Free Malaysia Today (FMT) berhubung gandingan Mahathir-Anwar.

Sebaliknya kata pengerusi PKR Perak itu, hal berkenaan masih dalam perbincangan.

Terdahulu FMT mendakwa PH bersetuju mencalonkan Mahathir sebagai perdana menteri bagi mengambil alih kerajaan daripada Perikatan Nasional.

Memetik sumber dalaman PKR yang tidak dinamakan, portal berita itu melaporkan Mahathir akan berkhidmat sebagai perdana menteri sehingga akhir 2020 sebelum menyerahkan jawatan tersebut kepada Anwar.

Persefahaman itu didakwa dicapai melalui perjanjian bertulis.

Persetujuan di antara PH dan kumpulan Mahathir menjadi kebuntuan utama yang menghalang kerjasama mereka dalam usaha merampas semula kerajaan yang ditubuhkan ekoran Langkah Sheraton akhir Feb lalu.

Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil memaklumkan kepada media tengah hari tadi, kepemimpinan PH akan mengeluarkan kenyataan mengenai hal itu lewat hari ini.

Sementara itu Farhash berkata pihaknya tidak akan menerima pencalonan Mahathir.

“Kami menolak cadangan untuk menjadikan Tun (Mahathir) sebagai perdana menteri,” katanya.

MR :  PH ni kalau tak ada, rakyat Malaysia boleh aman dan bahagia


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


8 ulasan:

  1. Agenda 1: Bincang TM jadi PM
    Agenda 2: Bincang DSAI jadi PM
    Agenda 3: Bincang LGE jadi TPM
    Agenda 4: Bincang Boboi jadi TPM
    Agenda 5: Bincang siapa sanggup keluar duit beli ahli2 parlimen
    Agenda 6: Bagaimana nak kencing rakyat supaya dapat balik duit.
    Agenda 7: Mesyuarat di tangguh.

    BalasPadam
  2. Agenda 8 : balik ke agenda 1

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agenda 9. Aku nak jadi P.M. 6 bulan je, bukan lama pun, hangpa tak boleh tunggu ke!. Tapi lepas je 6 bulan, ko ingat aku nak bagi jawatan p.m. ni kat hangpa, minta maaf, kirim salam banyak-banyak, aku nak pegang jawatan ni sampai mati, agi idup agi ngelaban, aku hidup makin meraban!

      Padam
    2. ....teman sambung...agenda 10..tak jadi PM...mesti salahkan najib.

      Padam
  3. mereka belajar main nombor EKOR dgn DAPIGS...AGENDA tersembunyi

    BalasPadam
  4. Sebenornyq umno pas jual agama longgok tepi jalan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apasal meroyan? Tak dapat arak dah ke?

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.