Header Ads

Header ADS

Anda tidak akan pernah tahu dengan siapa anda berurusan


Awalnya, saya melihat gambar ini, saya tidak mengerti apa makna disebaliknya. Ingatkan kucing itu telah melihat ekor ular yang menonjol dari lubang kecil dan kucing tersebut terfikir itu adalah ekor tikus, maka dia ingin menarik dan mengusiknya hingga keluar.

Kemudian, saya mengetahui bahawa gambar ini adalah karya terkenal seniman ilustrator Itali, Marco Melgrati, yang mana lukisannya tersebut memiliki erti:
“Anda tidak akan pernah tahu dengan siapa anda berurusan, jadi tolong hormati satu sama lain sepanjang hidup anda".

Dalam kehidupan ini, apa yang kita lihat hanyalah sebahagian yang sangat kecil daripada seluruh kebenaran. Kalau kita melihat orang lain berjaya, hidupnya nampak tanpa beban, kita menjadi iri.

Kenapa? 🙁
Kita tidak pernah tahu keseluruhan ceritanya. Setiap orang mempunyai masalah dan ujian sendiri. Semua org ada cerita hidup masing-masing..

Jadi buanglah iri hati. Syukuri apa yang kita miliki. Sebaliknya, jangan pula kita sombong bila kita berada di kedudukan yang tinggi dan meremehkan orang lain..

FB
Azuwan Abdul Aziz


 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.