Header Ads

Header ADS

Cucu Mahathir Sifatkan Penyokong Najib Sebagai Badut, Bodoh


Kuala Lumpur –
Cucu kepada bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan para penyokong Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sebagai bodoh.

Melia Serena Mukhriz berkata demikian sebagai maklumbalas terhadap ribuan penyokong Najib yang berkumpul di perkarangan Mahkamah Jalan Duta hari ini untuk bersolidariti kepada bekas perdana menteri itu.

“Semua orang yang menjerit “bosku!” di di Mahkamah Tinggi hari ini adalah kumpulan badut. Bagaimana anda boleh menyokong lelaki yang bertanggungjawab dalam kes kleptokrasi terbesar di dunia? Bodoh,” katanya sebentar tadi.

Mereka lengkap memakai baju biru dan merah tertulis “bossku” sambil melaungkan “hidup bossku” dan “kita sayang bossku”.

Difahamkan, penyokong yang hadir terdiri daripada akar umbi Barisan Nasional (BN), Umno, MIC dan MCA yang mula berkumpul sejak jam 5 pagi.

Antara pemimpin yang hadir Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi, Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan, ahli Parlimen Pontian Ahmad Maslan, bekas Menteri Besar Terengganu Ahmad Razif Abdul Rahman, dan Ketua Pemuda Umno Asyraf Wajdi Dusuki.

Sementara itu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini memutuskan Najib didapati bersalah atas tujuh pertuduhan salah guna kuasa, pecah amanah dan pengubahan wang haram membabitkan dana bernilai RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd (SRC).

Keputusan itu dibacakan oleh hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali yang menyifatkan pihak pendakwaan berjaya mewujudkan kes ke atas Najib melebihi keraguan yang munasabah.

“Kesimpulannya, dalam penghakiman saya, setelah mempertimbangkan semua bukti yang dikemukakan di mahkamah ini.

“Saya dapati pihak pembelaan tidak berjaya membantah anggapan mengenai keseimbangan kemungkinan atau menimbulkan keraguan munasabah terhadap tuduhan,” katanya.

Najib didapati bersalah di bawah Seksyen 23 (1) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


Sumber : LINK


MR :  Sikap biadab hasil daripada pertumbahan yang biadah dan jijik


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


38 ulasan:

  1. Tak payahlah komen sampai nak katakan orang bodoh.. nak katakan orang badut.. sapelah ko nak komen cam tu.. ko tak pakai tudung pun dah kira badut dah tu.. bodoh tak payah ceritalah.. nama je Islam tapi syariat Islam pun ko langgar je.. ko anggap remeh je. so takde beza pun ko ngan penyokong Najib dan Najib sekarang ni.. Umat Islam marah Najib pasal dia langgar arahan Allah.. Allah cakap jgn rasuah.. curi duit.. so ko pun patutlah kene marah sama dgn Najib gak pasal tak pakai tudung.. memalukan Islam.. aku pun tak sampai hati nak kutuk Najib lebih2.. aku tak diberi kesempatan ada kat tempat dia.. kalau aku ade kat tempat dia masa tu mungkin aku pun gelap hati.. huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dlm Islam pun harus tau ikut manusia yg benardan tidak jgn mata dan hati anda di butakan oleh wang,pangkat, darjah, didunia, hidup harus kena jujur di hadapan Tuhan,
      Sesuatu agama jgn di politikkan di hadapan Tuhan, kerna, keputusan peribadi dlm agama adalah keputusan sendiri, so. Adalah menjadi masalah besar dlm masyarakat di Malaysia apabila sesuatu agama itu di politikkan, terutama UMNO. Bagi sy di hadapan Tuhan agama jgn dicampur adukkan dlm politik, kerna didlm politik itu sendiri menggambarkan tingkahlaku, kehidupan dlm pertanggungjawapan yg tidak benar.. mari duduk dgn tenang mari fikirkan apa yg Tuhan mau kita lakukan di hadapan nya. God blessing..🤔

      Padam
    2. Politik adalah sebahagian dari Islam maka seruan agama jgn dicampur adukkan dlm politik adalah seruan sesat lagi menyesatkan.

      Undang-undang syariah tidak boleh dilaksanakan tanpa kuasa politik maka musuh Islam berusaha menghapuskan politik Islam.

      Umat Islam perlu berhati-hati dengan pelbagai seruan sesat oleh musuh Islam.

      Padam
    3. Sama aje TM dan Najib. Yang satu gila kuasa dan yang satu lagi tamak.

      Padam
    4. Geng PH ingatkan bila Najib kena tangkap mereka boleh bersorak sorai, tapi mereka tak faham bahawa jikalau Najib tak lepas ertinya Guan Eng pun takkan lepas, dan Tun M pun takkan lepas.

      Padam
    5. Tuan Unknown,
      Politik adalah kewajipan dalam Islam kerana menegakkan syariah Islam adalah tanggungjawab umat Islam (cuba rujuk buku Amalan Sepanjang hayat, dan juga buku apa erti aku memeluk Islam oleh Fathi Yakan)
      Mana mungkin syariah Islam dapat ditegakkan tanpa kuasa politik?!

      Nak tak nak, kita perlu berpolitik!!

      Padam
  2. Kalau ini cucu madey kutty saya khuatir orang seperti dia ada di malaysia. Tak jauh perangai pasti dari mak saudara dia. Pergi lah siap2 berambus.

    BalasPadam
  3. Anak mukhriz...minda bawah umur.umur bru setahun jagong berani2 nak komen org lebih2..pi tutup bahu dulu..

    BalasPadam
  4. pakaian tiada beza dgn yg bukan islam...terang2 menentang perintah Allah...

    BalasPadam
  5. Tak sopan cakap orang lain bodoh awak tu perempuan...

    BalasPadam
  6. Hei budak belo kenapa kau suka menghina orang kau sedar x apa yang kau cakap ini kau kena ingat walau pun datuk najib sudah tau kesalahan yang di lakukan sudah pun dapat balasannya tapi dia x pernah abaikan rakyat semua dia jaga hati rakyat x macam atuk kau 22 tahun atuk kau memerintah apa yang rakyat dapat aku rasa kau pun belum ada lagi atas dunia ni senang2 aje nak cakap orang bodoh memang sempit pikiran kau tu bodoh kau kena ingat di atas langit maseh ada langit paham jangan nak menghina orang sedap mulut aje

    BalasPadam
    Balasan
    1. btul tu suke2 jer nk hina org ingat kite org takut Ker ko tu cucu tu m. ko lgi x tau malu x pakai tudung ko lgi berkali2 bodoh.badut x pakai tudung Islam ape ko ni.

      Padam
    2. Waktu Atok memerintah gaji doktor kerajaan alahai, cukup makan aje.Nak buat exam FRCS terpaksa pinjam duit dari bank... Hampeh.

      Padam
  7. Ahhaahaha alahai cucu atuk .. Jgn kata kat org.. Nanti kang dapat CASH .. Malu wehhh

    BalasPadam
  8. Ialah putaran hidup,dahulu kita diatas sampai masa kita dibawah pula,inilah takdir Illahi.

    BalasPadam
  9. INGATLAH sama hang membesaq dengan duit halal ka duit haram? pakaian separuh telanjang.

    BalasPadam
  10. Yg. Salah tetap selama lamanya salah jgn disembunyikan klu Tuhan sedang memperlihat kan kpd dunia kekuatan nya melebihi kuasa dunia.. kalu Tuhan MURKA kita semua habis musnah🌪️🌪️🌪️

    BalasPadam
  11. Hanya Tuhan yg. Menang, berkuasa dlm DUNIA ini 🌈🌈🌈🌈🌈🌈💖💖💗💝🌈🌈

    BalasPadam
  12. Kecik ii ckp org bodoh??!...ape ko ingat ko pandai sangat ke??..too baju ko pakai too.. utk pakai kat tempat mandi ke atau tayangan awam?...aptb..mcm tau haa mcm tau...

    BalasPadam
  13. Pakaian pun macam yahudi..atau kau keturunan yahudi..

    BalasPadam
  14. Hidup dgn duit haram atuk ngan bapak ko, mmg haram jadah je perangai.. Atuk sendiri perangai mcm celaka, dasar keturunan kutty.

    BalasPadam
  15. Kalau atuk perangai MCM tuu..cucu MCM Tulaa perangai..budak masih beringuss x Mantang lagi fikiran.sedap ckp orang bodoh..habis engkau tuu xxx bodoh bangang sial celaka pukimat anak siall

    BalasPadam
  16. Takkan la benda nie nak maki hamun, bia la ape nk jdi. Oneday Allah akan tnjuk sape btul siapa salah. Jgn disebbkan dunia kite lupa akhirat. Dah ini semua dh ditakdirkan Allah. Terima jela dgn redha. Kite bertekak maki hamun pun kita xdpt ape. Menjatuhkan maruah islam je. Yg penting doa bebaik. Org yg xsalah, Allah akan permudahkan hidupnya. Yg slah, dh terang terang salah.

    BalasPadam
  17. biasa la kan cucu atok kencing rakyat mcm atoknye cam tu la die pun ikut perangai atoknye..ckp org bodoh ko lgi bodoh. walau dsnr di dpt bersalah kami tetap sokong die sbb nr berjiwa rakyat x mcm atok ko tu.dsnr byk membantu rakyat kami kenang jasa die. atok ko tu bantu ape hah. kencing rakyat ade la bodoh punya budak.pakai pun x cukup kain lgi nk ckp org bodoh

    BalasPadam
  18. Cucu tun mahathir mmg kurang ajar cekup kasi keroyong je kasi balasan

    BalasPadam
  19. Aduh cucu atok dahlah tak bertudung, baju pun londeh,atok bapak kaya raya tapi tak mampu beli baju cukup benang dgn tudung penutup kepala

    BalasPadam
  20. Semoga Allah mengampunkan kesalahan dato seri najib.kita siapa utk memghukum.kita pun tidak tahu lagi macam ne pengakhiran hidup kita.bagi yg mengata tutup lah aurat mu kerana itu dituntut syariat.ingat mati akan menjemput kota tak diketahui masanya.bawa2 lah bertaubat.mungkin dato seri Allah masih lagi peluang baginya utk kembali kepada Allah.moga2 Allah akan mengampuni dosa2nya.

    BalasPadam
  21. Dari mana sumber kekayaan luar biasa keluarga Atok Kerala ??? Pihak berkuasa perlu menyiasat keluarga tersebut. Mengapa pemimpin tertentu seperti Najib sahaja disiasat dan didakwa di mahkamah ???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul! Kalau Najib tak lepas, Tun M lagilah takkan lepas.

      Padam
  22. Baju apa cek pakai tak maluka terdedah hampir nampak buah dada ,tau ka sembahyang?

    BalasPadam
  23. Kamu,ayah kamu,nenekkamu,atok kamu samaje....busuk ati,pendendam.mmg keturunan jalang....jalang pun lg baik dr kamu.atok kamu tu badan manusia hati setan.bw le bertaubat.

    BalasPadam
  24. Betina tak sedar diri. Senang senang panggil orang bodoh. Bapak dia Boboi tu pandai sangat ke? Dua kali kena tendang keluar dari Kedah. Seeking cheap slutty publicity.

    BalasPadam
  25. Perangai mcm kamu baik p jual puki dan bontot je....tu je keje yg layak bg kamu.atok kamu bolih tlg cr pelanggan,dia byk kenalan,dlm 1 thn pasti kaya,ayah kamu x pyh keje dh.

    BalasPadam
  26. Kurang didikan agama islam ....

    BalasPadam
  27. Are you talking about your own family? Your father is not only a bald clown. He's an idiot who clings on to daddy's underwear to survive. You should be ashamed of your iwn family. The most vilified family in the country. So don't strut around thinking you are so great.

    BalasPadam
  28. Macamlah atok mamak kerala dia suci sangat. Penyokong atok macam Serena ini adalah jahil ibarat menyokong Firaun.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.