Header Ads

ads header

Flash News

Lagi gambar individu langgar perintah kuarantin tular


Orang ramai dan warga maya sekali lagi menjadi gusar apabila tular gambar seorang lelaki dilihat melanggar tempoh perintah pengawasan dan pemerhatian di rumah dengan berada di sebuah restoran di Sungai Udang di Klang, pagi tadi.

Tinjauan Bernama di premis itu mendapati beberapa anggota penguatkuasa Majlis Perbandaran Klang telah mengambil keterangan daripada pekerja restoran berkenaan.

Menurut pekerja restoran itu, Mohamad Khaled Habib, 47, beliau telah melarang lelaki yang jelas dilihat memakai gelang tangan merah jambu tag kuarantin Covid-19 untuk berada di situ, namun lelaki itu enggan beredar.

"Saya sudah larang dia duduk di sini tetapi dia tidak mahu ikut cakap saya. Dia kata sedang tunggu rakan untuk bawa dia ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang (HTAR). Lelaki itu beritahu dia tiba di Malaysia 14 hari lepas dari India untuk bekerja di restoran ini dan hari ini adalah hari terakhir dia perlu dikuarantin,” katanya ketika ditemui pemberita di sini, hari ini.

Kata Mohamad Khaled lagi, lelaki berkenaan berada di restoran tersebut kira-kira 10 minit sebelum beredar bersama rakannya menuju ke HTAR.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Klang Selatan ACP Shamsul Amar Ramli mengesahkan foto tular itu dan berkata siasatan mendapati lelaki berumur 55 tahun dan beralamat di Setapak, Kuala Lumpur itu sepatutnya menjalani tempoh kuarantin di rumah bermula 9 Julai hingga esok selepas tiba dari India.

Beliau berkata pihaknya menerima laporan daripada orang awam berhubung kehadiran lelaki bergelang tangan merah jambu tag kuarantin Covid-19 di restoran berkenaan namun setibanya anggota di situ, orang dalam pengawasan (PUS) itu telah beredar.

Katanya siasatan lanjut mendapati lelaki berkenaan telah menjalani ujian saringan Covid-19 kedua di Klinik Kesihatan Botanik, Klang dan disahkan negatif wabak berkenaan.

Shamsul Amar berkata buat masa ini, polis mengarahkan premis makanan itu ditutup sementara untuk tindakan lanjut.

- Bernama


 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan