Header Ads

Header ADS

RUU355 : Entahlah Dr Rozaime.... (Nak tunjuk bodoh - Admin tambah)


Dibawah adalah SS dari posting Dr Rozaime terbaru. Saya jarang berminat nak menulis tentang beliau tapi saya tengok kena "pulang paku buah keras" balik.

Kalau dalam bab agama dan kepakaran beliau saya memang tak berminat nak argue. Saya lebih berminat menghormati pandangan orang lain yang kompeten dalam bidang mereka. Nenek saya pesan, kalau tak pandai jangan memandai-mandai.

Dia ni gila glamor ja. Pas tak pernah respon/lyan pun kt dia tu dia hangat tu. bertalu talu dia serang pas supaya mengharapkan pas balas malangnya pas tak layan tu yg jadi dendam kt pas tu bukan ada apa pun. Ustaz2 ni klau nk popular cepat kena gduh dgn pas bru cepat naik.

Dr Rozaime ...

1- Hanya politician kurang bijak saja yang akan usul RUU utk kedua kali kalau mereka nampak jelas tak cukup undi. Kalau Dr tak boleh baca bab ni, tanyalah pada orang yang tahu. Orang tak ada phd pun rasanya faham proses ini.

2- Dalam pertanyaan lisan tu sebenarnya Dr boleh kupas 2 isu yang valid. Satu dari yg bertanya dan satu dari yang menjawab. Barulah nampak neutral. Tapi anda pilih utk fokus pada pihak yg menjawab saja. Anyway, tak salah pun. It is still a valid things to ask.

3- Yang bertanya tu juga boleh Dr tanya kenapa beriya benar tanya progress RUU 355. Apa dia buat waktu 22 bulan ada kuasa tak berdecit langsung pasal pemerkasaan mahkamah syariah. Sejak bila minatnya dalam RUU355 membuak-buak? Malangnya anda tak berminat tanya soalan yg valid ini.

Entahlah. Adakalanya kita perlu ikhlas bertanya diri sendiri adakah kita ni benar-benar ikhlas beragama atau sekadar menggunakan isu agama untuk melayan agenda sendiri?

Jangan koyak bila orang kecam kalau sendiri pun kuat mengecam orang. Nampak macam budak-budak doc .... lebai PAS yang kena kecam dgn saya pun takde mengadu kat fb doc. So far diorg msg tepi. Tak koyak pun. 😁

- Lebai takde phd

Lebai PRO

MR :  Semasa ini dia ikut Nabi ke tidak?? - Admin komen


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. Apa yang tersirat dalam statement Tim Menteri tu jelas menyatakaan bahawa pindaan RUU355 kena melalui proses pemindaan dalam dewan rakyat supaya ianya dapat selari dengan perlembagaan. Kesimpulannya.....wahai Dr RR kalau tak selari....selarikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pakar hadis tak beberja dgn apa yg tersirat.. tersirat tak boleh jadi hujah.. tak boleh dijadikan hukum.. Dr Rozaimie bertanya dalam ruang lingkup cara bekerjanya.. so jawapan kenelah lurus.. kalau tak cukup undi bgtau.. terus terang.. lagi ramai boleh paham.. ni sibuk nak cakap kene penelitian.. so Dr Rozaimie bidaslah.. dia bidas terhadap ape yg tersurat.. salah ke.. dah politician yg cakap macam tu.. kalau jawab lurus aku rasa Dr Rozaimie akan paham punye.. Dr Rozaimie perlukan sesuatu yg tersurat.. yg nyata.. baru dia boleh ambik jadi hujah.. sbb orang agama perlukan jawapan jujur.. nas.. dalil.. politician pulak perlukan jawapan yg berhelah.. so lama2 nanti kita kena asingkan Islam dalam politik sbb satu nak tersirat satu pagi nak tersurat.. itu agaknya yg politician nak..

      Padam
  2. Allah SWT dah bagi tahu...
    BUAT SESUATU ITU KENA BIJAK DAN BERHEMAH!!

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.