Header Ads

ads header

Flash News

Ungkapan 'Pelarian' Untuk Nabi Direkod Dalam Hansard Parlimen


1) Selamba relatekan sifat 'ummiy' Nabi dengan 'pelarian'. Nak backup Bang Mat sampai tera tu. Sifat 'ummiy' - tidak tahu membaca dan tidak tahu menulis - pada Nabi itu adalah planning yang Allah buat untuk Nabi untuk menidakkan hujah musuh untuk mengatakan Nabi menulis al-Quran dan membaca kitab-kitab terdahulu (mematahkan hujah bahawa Nabi merekacipta agama Islam).

2) Allah juga planning, untuk Nabi berhijrah, dengan kronologi perjanjian Aqabah, invitation daripada penduduk Madinah, Nabi diiktiraf sebagai ketua Negara, Nabi bina Masjid, Nabi bikin Piagam Madinah etc. Semua krnologi ini semestinya bukan taraf 'pelarian'.

3) Sifat 'ummiy' pada nabi adalah mematahkan hujah musuh. Orang tak kata Nabi sebagai bodoh dan tidak cherdik hanya kerana 'ummiy'. Bahkan musuh sangat tahu Nabi sangat bijaksana. Kalau diletak sifat 'pelarian', jadi lekeh. Nak patahkan hujah apa dengan label 'pelarian'?

4) Yang MP PAS pun tak ada yang bangun tegur Bang Mat apahal pulak? Benda tuduhan ke atas Nabi ni masuk dalam hansard Parlimen. Direkod tanpa ada bantahan ahli parlimen yang lain. Nak bantah di luar dewan, orang bukan MP kat luar dewan dah ramai boleh bantah. Tapi tak mengubah kenyataan dalam hansard.

Zzzzz...

Sekian

Dr Tanaka Mustafa

MR :  Setuju dengan Tanaka


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan