Header Ads

Header ADS

6 Ahli Parlimen Amanah Bersama Bersatu Sertai Muafakat Nasional?


Enam Ahli Parlimen Amanah dijangka akan keluar parti untuk bersama Bersatu menyertai Muafakat Nasional.

Difahamkan, kumpulan itu akan diketuai bekas Menteri, YB Salahuddin Ayub yang juga Ahli Parlimen Pulai.

Selain itu, YB Hasanuddin Mohd Yunus (Hulu Langat), YB Dr Hasan Baharom (Tampin), YB Mohd Anuar Tahir (Temerloh), YB Dr Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor) dan YB Dr Mohd Hatta Ramli (Lumut) disebut-sebut akan turut menyertai Bersatu.

Sementara itu, penyertaan seorang lagi Ahli Parlimen Amanah iaitu YB Mahfuz Omar (Pokok Sena) tidak diterima oleh pihak Bersatu kerana difahamkan beliau meletakkan syarat mahu kekal sebagai calon di parlimen tersebut pada PRU ke 15.

Katanya lagi, pengumuman itu akan dibuat serentak dalam satu majlis bersama 11 lagi Ahli Parlimen PKR yang keluar parti diketuai oleh YB Dato' Seri Azmin Ali pada minggu depan.

Kata sumber itu, dengan penyertaan tersebut ahli Parlimen Bersatu akan bertambah menjadi kira-kira 40 orang dan seterusnya menjadi parti terbesar dalam Muafakat Nasional.

#Sumber : www.terengganureport.com    

MR :  Khabar Angin yang mungkin menjadi khabar aje. Rasanya banyak tak logik.  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


13 ulasan:

  1. Inilah muka-muka yang insya Allah akan dan telah sedar bahawa selama ini mereka di buli DAP.
    Siapa pernah pergi meeting sama DAP? Haaa.... Depa memang control freak. Kalau u Orang Melayu nak tunjuk pandai aje, mesti you akan kena cantas. Kau ingat cina DAP pandang orang Melayu ke?
    Kau tengok Khalid Samad, mission dia oleh DAP supremo ialah supaya pujuk orang Melayu jual tanah Kampung Melayu/Kg. Baru. Mission dia gagal. Apa jadi pada dia? DAP tak pandang dia pun. Padahal dahulu punya lah puji gila babas punya tahap. Sampai ada yang gelar dia "The living Buddha".

    Kau kalau nak ada maruah, kau kena support orang Melayu. Sejahat-jahat orang Melayu PAS atau UMNO (yg sekarang ni, bukan masa Tun M) takdelah sampai buat kamu rasa macam sampah. Tak seperti babi babi DAP, yang hanya puji kamu jikalau kamu buat apa yg mereka suruh, kalau kamu tak ikut cakap mereka, atau dah hilang pengaruh, mereka akan buat dek aje.
    Contoh lain ialah Md. Sabu. Pun sama. Tak laratlah aku nak cerita.

    BalasPadam
  2. tak masuk akal, tapi tak mustahil, tunggu dan lihat keikhlasan jadi penentu

    BalasPadam
  3. Kenapa admin rasa gelabah pulak. baru tahu hati n perasaan orang UMNO bila PAS bagi muka kat PPBM.

    BalasPadam
  4. Bukanlah satu perkara yang pelik bila ada kluster dikalangan parti UBN,PAS dan BERSATU yang tidak bersetuju dengan kerjasama dalam MN atau PN kerana mereka juga ada agenda kepentingan peribadi masing masing misalnya peluang untuk menjadi calon dalam PRU menjadi semakin kecil peratusan kerana agihan kerusi di kalangan parti parti dalam MN dan juga lain lain perkara. Agenda peribadi inilah yang boleh menjadi virus perosak kerjasama. Jika berita kemasukan ini benar maka BERSATU dilihat cuba menjadi kuasa dominan dalam PN dan mungkin ianya mendatangkan rasa curiga di kalangan sesetengah blok parti terutamanya dari UMNO misalnya. Harus di ingat di kalangan parti Melayu hanya UMNO dan PAS mempunyai tunjang akar umbi namun UMNO juga tidak boleh mendabik dada kerana tidak pernah menyertai PRU secara bersendirian bagi mengukur kekuatan sebenar sesuatu parti

    BalasPadam
  5. Saya amat bersetuju jika ahli2 mp amanah sertai ppbm dan seterusnya sertai MN. Asalkan org melayu sedar selama ini mereka tertipu dgn agenda licik cina2 malaysia untuk merampas negara. Puluhan tahun org2 melayu pas pan umno ditipu dan dioerkotakkatikkan oleh cina. Umno ditipu mcagerakanmic, manakala pas ditipu dap. Hasilnya org2 melayu berpecah kerana pm 22 tahun tu pun berdarah keling, memang tak pernah suka org melayu,,hanya berpura2 sahaja,,supaya boleh kekal jd presiden umno. Asalkan melayu bersatu,,tak kisah join kumpulan mana satu,,yg penting melayu islam bersatu.cumanya,,biar ikhlas. Ini yg penting. So,,bila ahli2 mp amanah ka, bersatu ka, umno ka, pas ka, jika tak terpilih jd calon pd pru15, jgn melenting. Yg dari awal letak syarat jd calon seperti mahfuz,,hak ni kena terajang keluar awai2, terajang dia ni ke kandang babi dap ja.....

    BalasPadam
  6. Lompat sana...lompat sini...demi tuhan mereka yg suka lompat ni x pk pengundi yg mengund mereka.xde kejujuran dan kesetiaan langsung.katak katak parti katak

    BalasPadam
  7. Masuk la dengan syarat bukan demand nk jadi calon pru 15

    BalasPadam
  8. Pru dah dekat, masing2 cari port utk kekal jadi yb walaupun xda fungsi.

    BalasPadam
  9. Pengundi pilih atas tiket Parti bukan individu .Try le jadi calon bebas jangan harap nk menang .Jangan suka lompat sana sini

    BalasPadam
  10. dah jadi macam bangau oh bangau .. ๐Ÿค”๐Ÿ˜…

    BalasPadam
  11. Orang melayu kena bersatu. Bersatu kita teguh bercerai kita roboh. Takpa kalau ada beberapa parti2 melayu sekurang2nya ada check n balance tapi semua parti melayu kena bersatu utk.memerintah negara demi agama bangsa dan negara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Parti PejuWang dan PAN adalah balaci DAP. Mereka bukan parti Melayu.

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.