Header Ads

ads header

Flash News

Berjuang Untuk Agenda Peribadi


Ada pengulas politik yang berkata selagi anaknya Mukhriz tidak diposisikan ke jawatan tertinggi negara selagi itulah Tun Dr Mahathir akan terus bertarung dalam gelanggang politik walau usia semakin Maghrib dan populariti pun semakin pudar.

Demikianlah bersungguh pengorbanan seorang ayah.

Masalahnya perjuangan politik bukannya perjuangan peribadi bukan untuk kepentingan anak-beranak kaum keluarga tetapi perjuangan untuk membela dan mempertahankan nasib rakyat dan kedaulatan negara.

Disaat parti-parti politik Melayu dalam negara sedang bersepakat dan bermuafakat bagi membentuk kekuatan politik baru demi masa depan ummah dan negara Tun menongkah arus mahu berjuang untuk agenda peribadinya.

Terbaru beliau menulis:

Jika ingin tebus maruah.
Jika ingin kekal hak kita.
Pilih parti kami.
Pilih PEJUANG.

Setelah tersingkir keluar dari parti Bersatu dan bertelagah pula dengan Anwar Ibrahim dan PKR rupanya Tun mahu terus bersilat dengan menubuh parti baru pula.

Menonjolkan diri dan puaknya sebagai kononnya bersih Tun menuduh pihak lain korap dan menghancurkan orang Melayu, benarkah begitu?

Sedang baru beberapa hari di Dewan Rakyat Menteri Undang-undang Dato Takiyuddin Hassan mendedahkan betapa Tun semasa PM dahulu pernah campurtangan satu kes SPRM melibatkan penggubahan wang haram.

Telah didedahkan bahawa Tun pernah mengarahkan SPRM agar membatalkan pembekuan aset milik taikun Tan Sri Lim Soon Peng yang ketika itu sedang disiasat.

Arahan itu Dewan Rakyat diberitahu dicatat oleh Tun atas surat dari peguam Lim ke SPRM. Bersihkah kalau begitu? Bela orang Melayukah tindakan Tun itu?

Perjuangan Tun sesungguhnya semata-mata atas agenda peribadi tiada menguntungkan langsung umat Melayu apatah lagi negara.

Cukuplah umat Melayu bertelagah dan bersengketa sesama sendiri yang akhirnya merugikan semua. Bersatu dan berpadulah kita lantas jadi ummah yang dikasihi Allah swt.

Rasulullah saw bersabda maksudnya: “ Orang yang paling dibenci Allah adalah orang yang paling suka bermusuhan”

ROSLAN SMS

#Sumber : FB   

MR :  BERJUANG UNTUK KRONI  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Promosi Terkini Coway. Hubungi agen sah Coway 018-3113463 (En. Faris) atau layari website https://izwacoway.com/
    .
    Penapis Air Coway
    Penapis Udara Coway
    Tilam Coway
    Promosi Coway
    .
    Free daftar, hantar, pasang, pindah dan servis.

    BalasPadam
  2. Akhirnya seorang atuk kerala telah berjaya menubuhkan sebuah parti pujawang dengan sokongan famili dan kroni untuk memperjuangkan kekayaan dan ketuanan keluarga atuk kerala dan kroni bukan untuk pengikut bodoh berlapis-lapis yang menyokong atuk secara membabi buta walaupun mereka telah dihina sebagai pemalas dll.

    BalasPadam
  3. Segala harta Atok akan disita. Segala kekayaan akan di rampas dan digunakan utk kebaikan rakyat. Masukkan Atok dan keluarga Atok dalam penjara.

    BalasPadam
  4. Mana saya tau...ni semua salah najib,tu je la yg tok wan ni tau

    BalasPadam
  5. Jika ingin tebus maruah.

    Jika ingin kekal hak kita.

    Pilih parti Islam.

    Tolak parti pejuwang.
    Kerana pemimpinnya
    telah hina kaum Melayu
    sebagai pemalas dll.

    BalasPadam