Header Ads

ads header

Flash News

Betulkah Melayu Slim Tak Mampu Faham Isu-Isu Besar?


Maka berkatalah Dr Aziz Bari, ADUN DAP Tebing Tinggi:

“Penduduk tempatan, khususnya orang-orang Melayu, hanya tahu dan faham isu-isu tempatan. Mereka tidak tahu tahap pembangunan lain dan tidak sedar bagaimana UMNO telah gagal walaupun berkuasa selama lebih 60 tahun. Keadaan sama berlaku di kebanyakan kawasan pedalaman di Perak, seperti Lenggong atau Gerik. Hanya mereka yang bekerja di luar, khususnya di bandar-bandar besar seperti Pulau Pinang atau KL atau Shah Alam, faham isu-isu lebih besar seperti perbicaraan-perbicaraan rasuah dan kerajaan pintu belakang.”

(Ayat asal beliau adalah: "The locals, especially the Malays, only see and understand local issues. They may well have no idea of other standards or level of development and not realise how UMNO has failed to achieve much despite being in power for over 60 years. This is also the case in most interior territories in Perak, like Lenggong or Gerik. Only those who work outside, especially in the big cities like Penang or KL or Shah Alam, understand broader issues like corruption trials and backdoor government.”)

Saya belum pernah sampai ke Slim, jadi boleh tak kawan-kawan yang sudah sampai ke Slim maklumkan betulkah Melayu Slim ini adalah seperti yang digambarkan oleh Dr Aziz Bari?


Kamarul Yusoff


#Sumber :  Facebook  

MR : Dah jadi khadam DAP itu sikap Melayu   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan