Header Ads

ads header

Flash News

Suratan Atau Kebetulan Byk Projek Mendesak Di Kementerian Tertentu?


1) Kita semua faham yg PH hanya spent RM6.61 billion bagi projek2 yg penting dan mendesak serta "TERPAKSA" dibuat secara "DIRECT NEGO" atau Rundingan Terus.

2) Sebagai bersangka baik, kita percaya PH melakukannya secara jujur dan telus. Cuma Tokong Lim saya kira memg menipu rakyat bab tarak projek DN atau D&B dan kena ikat perut 2 tahun.

3) Tapi, timbul satu kemusykilan lagi. 🤔 Adakah ini suatu SURATAN atau KEBETULAN? Kita tolak lah projek2 di Kementerian yg puak Bersatu, Kartel dan pejuWANG jadi Menteri.

4) Mari kita lihat byknya projek2 Direct Nego yg mendesak di Kementerian2 berikut :
A. Kementerian Pertahanan.
B. Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.
C. Kementerian Wilayah Persekutuan.
D. Kementerian Kesihatan.

5) Eh...eh...mcm KEBETULAN pulak yg Menteri2 di EMPAT Kementerian berkenaan adalah dari SATU Parti. Yg lagi "BEST" ialah lagi sekali KEBETULAN 3 dari 4 bekas Menteri tu sangat2 dan beriya benar nak OT95 jadi PM semula sehingga tergamak "berselisih faham sedikit" (bahasa lunak) dgn DSAI dan PKR?

6) Mesyuarat MP PH atau Majlis Presiden Pakatan Harapan pun macam senyap sunyi bukan?? Hmm....Pelik bin pelik bin pelik bin pelik bin Ajaib. 🤔

7) Ini berlaku selepas mereka bersungguh2 nak jadi KERAjaan semula dgn calon PM nya ialah Mat SEBULU selepas DSAI dan PKR menolak OT95. Kenapa ye depa beriya-iya sgt? Oh..lupa..."DEMI MENDAPATKAN KEMBALI MANDAT RAKYAT". Lain kali habaq la awai...tak payah susah payah dok "MENUNGGANG RETORIK".😜

8) Ini semua SURATAN ke KEBETULAN? Senarai tu PNipuan ke? Takpe...kita tunggu juga PC dan pendedahan Tokong Lim esok. So kita bg SEDIKIT "Benefit of the Doubt". 😁
Wallahualam.

- Zus Din
27 Ogos 2020
 



#Sumber : FB   

MR :    Nampak siapa yang akan kena


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Arif Muluk,
    Di sinilah tibanya
    "hari penghujungnya" yang ditunggu-tunggu Pakatan Haanceeeeng!

    BalasPadam
    Balasan
    1. LGE dah bersuara.. huhu.. dijawab cukup jelas dan mudah difahami.. dan bermulalah hari2 penghujung PN.. Zafrul telah tersalah langkah dan telah memulakannya... ada baiknya jika pendedahaan spt ini dibuat 2-3 kali setiap tahun.. baru rakyat dapat menilai siapa yg benar2 berkhemah membelanjakan duit kerajaan.. duit rakyat.. insya Allah... kita tunggu lagi 22 bulan dan diharap waktu tu Zafrul akan mendedahkan lagi perbelanjaaan direct nego kerajaan PN.. baru boleh compare.. mudahan ada keberanian PN waktu tu nanti..

      Padam