Header Ads

ads header

Flash News

Timb Menteri Didakwa Guna Pesawat Tentera Untuk Kempen Politik

Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ikhmal Hisham Abdul Aziz diminta untuk memberikan penjelasan berhubung dakwaan salah guna kuasa terhadap pesawat Tentera Udara Diraja Malaysian (TUDM).

Melalui gambar yang dikirimkan kepada SuaraTV, salah seorang pegawai kepada Ikhmal memuatnaik hantaran di Facebook memaklumkan sedang menuju ke Pulau Pinang bagi tujuan berkempen untuk pemilihan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

“Berkempen ke Pulau Pinang berkempen AMPT (07) dan Armada Nasional (101) (70) (59)..,” memetik kenyatan di muatnaik tersebut.

Melalui hantaran yang sama, Ridhwan Nordin turut memuatnaik beberapa keping gambar yang memaparkan rombongan Timbalan Menteri itu di dalam pesawat tersebut.

Hantaran bersama gambar-gambar tersebut bagaimanapun dipercayai telah dihapuskan dari laman Facebook Ridhwan.

Untuk rekod Ikhmal yang juga merupakan Ahli Parlimen Tanah Merah merupakan calon nombor 07 bagi jawatan Ali Majlis Pimpinan Tertinggi (AMPT) PPBM.

Sehingga kini belum ada sebarang kenyataan rasmi dari pejabat Ikhmal berhubung isu tersebut.

#Sumber : Suara TV    

MR : Jangan sampai merebak, dedah mana-mana Menteri/Timbalan masih nak ikut perangai PH dan BN (lama)   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Stupid betul. Berapa kali kita kata jangan guna aset kerajaan utk berkempen. Kalau tak boleh guna kenderaan sendiri, baik tak payah datang. Ikut cara org PAS kempen. Semua fisabilillah. Kita datang korban masa, minyak, duit, semua fisabilillah. Dapat ganjaran pahala cash.
    Allah akan ganda pahala juta juta. Pakai duit sendirilah! Segala pengorbanan harta dan masa, Allah takkan hisab sebaliknya jadi As Sebab utk masuk syurga Keran kita berkorban kerana agama Allah.

    BalasPadam