Header Ads

ads header

Flash News

Musa Aman sah tidak bertanding


Bekas Ketua Menteri Sabah, Tan Sri Musa Aman, yang juga adalah individu utama di sebalik gerakan cubaan rampasan kuasa kerajaan negeri yang membawa kepada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah tidak kelihatan di mana-mana pusat penamaan calon.

Sebelum ini terdapat spekulasi awal bahawa dia akan bertanding sebagai calon bebas di N51 Sungai Manila selepas tidak tersenarai bertanding di mana-mana kerusi oleh Umno.

Ketika pencalonan ditutup, Musa terus tidak muncul di dewan untuk mengajukan pencalonannya, seperti yang dijangka.



Ini termasuk di dewan serbaguna Libaran, yang menjadi pusat penamaan calon bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Sibuga, iaitu kerusi yang disandangnya sejak 1994.

Dengan perkembangan ini, bermakna Musa sah tidak bertanding.

Petugas media yang menunggu ketibaannya mengatakan bahawa Musa dapat memerhatikan perjalanan penamaan calon dari kediamannya, yang terletak hanya beberapa ratus meter dari dewan.

Hanya pagar hijau dan pokok besar yang memisahkan perkarangan rumah Musa yang luas dan jalan di sebelah pusat penamaan calon.

Bekas Adun Sungai Sibuga itu mencetuskan spekulasi selepas dia memuat naik ciapan di Twitter awal minggu ini yang berbunyi: "Saya akan kembali ke Sungai Manila".



Musa setakat ini masih menjadi ahli Umno walaupun kesetiaannya tidak jelas setelah berlaku perselisihan dengan ketua Umno Sabah Bung Moktar Radin.

Spekulasi kononnya Musa akan menyertai adiknya, Anifah Aman yang mengetuai Parti Cinta Sabah (PCS) juga tidak menjadi kenyataan.

Sebaliknya, Anifah hari ini menyerahkan borang pencalonan bertanding kerusi DUN Bongawan di Sekolah Menengah Kebangsaan Bongawan.

PCS dilapor meletakkan 72 calon pada PRN Sabah ke-15 kali ini.

MR :     Yang lama memberi ruang yang baharu, itu politik sihat 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan