Header Ads

ads header

Flash News

Shafie Minta Pengundi Tanggung Calon Warisan Membakut. Mana Otak?


Entah apa jak kaitannya dengan pilihan raya negeri dengan seseorang yang melepaskan jawatannya kerana ingin menjadi yang berhormat.

Nafsu seperti itupun boleh di spin oleh Shafie menjadi modal kempen Warisan di DUN Membakut. Menghairankan nampak benar Warisan ni semakin terdesak dan peluru mereka mulai kosong.

Secara logiknya calon Warisan itu yang terhegeh-hegeh hingga sanggup mengorbankan jawatan hakikinya di pusat pengajian tinggi.

Sedangkan kawasan yang ditandinginya tidak ada sikit pun kedengaran kalau wakil rakyat mereka perlu ditukar dengan orang lain.

Justeru itu apa rasionalnya pengundi di DUN Membakut dipertanggungjawabkan oleh Presiden Warisan Shafie supaya mengundi calon Warisan.

Adakah Presiden Warisan Shafie Apdal lupa calon PKR di Semporna pada pilihanraya yang lepas lepas ada yang terdiri dari seorang yang berkerjaya. Tapi dijatuhkan oleh calon yang di pasang Shafie walhal kelayakannya sebagai calon wakil rakyat dipertikaikan.

Tanggungjawab yang dipikul sebagai wakil rakyat Membakut selama ini berjaya dijalankan dengan baik dan berkesan oleh yang juga calon dari Bersatu (Perikatan Nasional) Datuk Ariffin. Beliau telah membawa banyak perubahan yang meliputi pembangunan prasarana dan meningkatkan kualiti modal insan di daerah itu. Selain manifesto yang sangat dituntut oleh pengundi iaitu menjadikan daerah Membakut sebagai pusat ilmu.

Sebaliknya parti Warisan atau Shafie selaku Ketua Menteri dilihat gagal mengurus dan memajukan Sabah dari hampir semua sudut, ini termasuklah dari segi pendidikan bilamana pusat pendidikan milik kerajaan negeri, Kolej Universiti Yayasan Sabah berhadapan dengan krisis kewangan yang kritikal. Baca links Dibawah,

https://jalinluin.com/2020/06/30/kolej-universiti-yayasan-sabah-di-ambang-kemuflisan/

Tidak ada peluang kedua pada parti yang bercita cita besar sebelum ini tapi bila menjadi kerajaan negeri tidak ada satupun kejayaan yang dicapai. Tolak calon parti Warisan.

#Sumber :  jalinluin.com  

  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan