Header Ads

ads header

Flash News

Video palsu rampas tanah: Hajiji akan ambil tindakan undang-undang


Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Sabah Datuk Hajiji Noor akan mengambil tindakan ke atas pihak yang mentularkan video mendakwa beliau telah merampas tanah orang kampung untuk diserahkan kepada syarikat miliknya.

Ketua Badan Pimpinan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Sabah itu berkata tindakan seperti laporan polis dan saman akan dibuat dalam masa terdekat sebagai maklum balas berhubung dakwaan tersebut yang dilihat adalah satu agenda bagi menjatuhkan beliau pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.

“Itu tidak betul. Perkara ini saya rujuk kepada peguam saya termasuk (tindakan) saman. Ini fitnah dan bukan fakta. Dalam politik boleh cakap apa sahaja tapi cakaplah yang betul, jangan main cakap sahaja. Tindakan ini (adalah satu tindakan) ‘terdesak,” katanya.

Calon PN bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sulaman itu berkata demikian selepas program ramah mesra di Kampung Selaud, Tuaran, kira-kira 40 kilometer dari Kota Kinabalu yang turut dihadiri Naib Presiden Bersatu merangkap Exco Kerajaan Negeri Melaka Datuk Mohd Rafiq Naizamohideen.

Video yang tular di media sosial itu mendakwa Hajiji telah merampas 30 ekar tanah orang kampung di Kuala Tongol, Tuaran dan diserahkan kepada syarikat miliknya.

Pada PRN Sabah kali ini, penyandang kerusi DUN Sulaman selama enam penggal sejak 1990 itu berdepan pertandingan tiga penjuru menentang calon PCS Datuk Rekan Hussein dan calon Warisan yang juga anak saudaranya, Datuk Aliasgar Basri.

Terdahulu dalam majlis hari itu, Hajiji meminta rakyat Sabah mengubah nasib mereka yang terabai sewaktu di bawah pemerintahan kerajaan negeri sebelum ini dengan membuat keputusan bijak pada hari pengundian Sabtu depan.

“Ini peluang keemasan. Kita tidak mahu lagi dengar cerita dan cakap pihak di sebelah sana yang kononnya sudah buat macam-macam untuk rakyat Sabah.

“Kita mahu negeri yang membangun dan keselamatan terjaga,” katanya.

Mohd Rafiq pula, dalam ucapannya, percaya rakyat Sabah bijak membuat keputusan bagi memilih kerajaan negeri yang sehaluan dengan kerajaan pusat demi kemajuan dan pembangunan yang lebih berdaya saing untuk manfaat mereka.

#Sumber :  - Bernama  

MR :    Fitnah jadi mainan politik 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Dulu semasa BN terabai nasib rakyat Sabah, semasa Warisan diberitahu terabai...nanti bila BN menang mere
    ka terus terabai dulu kini dan selamanya.....

    BalasPadam