Header Ads

Header ADS

Apa beza kalah ‘27:0’ dengan kalah 28:0? Wahai Mat Sabu


Pusingan Kedua Undi Belah Bahagi oleh Ahli Parlimen Pembangkang!

Tadi saya dah kata, pembangkang mahu buat undi belah bahagi untuk Belanjawan 2021 Peringkat Jawatankuasa semua Kementerian!

Mengikut skrip drama PH, mereka membuat undi belah bahagi untuk memutuskan Belanjawan 2021 di peringkat Jawatankuasa bagi Kementerian Kewangan.

Keputusannya, tidak hadir 18, 95 tak setuju dan 107 setuju. Ini bermakna Belanjawan 2021 di peringkat Jawatankuasa bagi Kementerian Kewangan diluluskan!

Sebelum pengundian dijalankan pada hari ini, Mat Sabu berteriak kata akan ada 25 kali lagi undi belah bahagi.

Semasa Yang Dipertua Dewan Rakyat umum keputusan pengundian 107 vs 95, Mat Sabu terus menyampuk dan berkata, “kalah 27:0 pun tak apa.” Eh eh... hairan pula, kalau tak kisah kalah, kenapa Mat Sabu tidak minta undi belah bahagi pada Khamis lalu? Apa beza kalah ‘27:0’ dengan kalah 28:0?😂

Pada Khamis lalu, di depan mata saya, saya melihat Lim Guan Eng menarik tangan jirannya Mat Sabu yang ingin bangun membantah Belanjawan 2021 Peringkat Dasar dan selepas itu terus duduk.
Kalau tidak kerana Mat Sabu dan Salahuddin Ayub, pasti cukup 15 orang MP untuk membolehkan proses undi belah bahagi pada hari itu.

Kesimpulannya, tak payahlah bersandiwara selepas episod memalukan pada Khamis lalu. Jangan membantah semata-mata mahu tunjuk wayang kepada penyokong PH!

Wee Ka Siong





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


8 ulasan:

  1. Mesti ada Panggung Canggung,Wayang Cina,Bollywood n Hollywood

    BalasPadam
  2. PAN hilang hala setuju.SEkadar mengangguk apa bos DAP kata.Nak harap PAN belas Islam?kelauuttt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harapkan panpinpon menjaga Islam samalah seperti harapkan serigala menjaga kawanan kambing. Bila singa dapig mengaum dan menerkam kambing maka serigala semua menikus dan turut menghabiskan sisa sisa kambing yang tinggal. Berikan satu contoh pimpinan pan yang menyanggah penghinaan pemimpin dapig terhadap Islam. Bila arak di hadkan tempat jualan ,ada pemimpin pan yang menuduh tindakan itu mencabul hak bukan Islam sedangkan penjualan arak yang berluasa juga satu pencabulan terhadap hak hak golongan majoriti seperti umat Islam beserta bukan Islam yang menolak arak. Pimpinan panpinpon mencari keredhaan orang orang kafir dan syaitan berbanding dengan redha Allah dan Rasulnya

      Padam
    2. Ya betul..pemikiran PAN dah jadi sewel sejak tinggalkan ulamak dalam Pas..
      Ulamak Pan pun diam seribu bahasa.
      Warna oren bukan warna yg baik untk d pakai..

      Padam
  3. Kpala batu ahli politik sekarang..ape salahnye selesaikan virus covid barulah mngundi lpastu rebut sangatlah jawatan PM tu..tp boleh buatke mcm anah Mayuddin bantu rakyat skarang takut nnti bpn dpt rm100 sorang je mcm PM kte yg lpas ckp berirama je sedapnye ke laut.hati hati rakyat malaysia jangan mudah tpedaya dengan pkai air liur je.

    BalasPadam
  4. "Lim Guan Eng menarik tangan jirannya Mat Sabu yang ingin bangun membantah Belanjawan 2021 Peringkat Dasar dan selepas itu terus duduk."

    Kene tarik tangan terus duduk? X bangun lepas tu?

    Hahahahahahahahahahahaha

    Kalau takut dgn bini, org panggil dah kene quen control

    Kalau takut dgn D4p, org panggil "D4p control"

    Kan....??

    Hanya atas doa restu izin d4p barulah Pan akan bergerak.

    Ibarat paku dgn penukul...

    Kan....?🤣

    BalasPadam
  5. Dulu "ayam tambatan"

    Kini, "ayam pencen ceroi" je la...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu ayam tambatan sekarang ayam sabungan..silap haribulan ayam sembelihan..itulah lari dr perjuangan terimalah kifarahnya. Jadi MP hanya untuk buat kecoh siapa pun boleh

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.