Header Ads

Header ADS

Apabila AMANAH Vs AMANAH, PH Gomo PH


Sebelum ini Ustaz Che Ibrahim dedah ada pimpinan mereka "tengok blue" dalam pejabat. Ini 'kiparah' akibat buat fitnah kepada Ustaz Nasruddin dan Ustaz Mokhtar senik dengan isu seks.

Hari ini Che Ibrahim buat posting lagi.

Maka puak mereka balas posting Ust. Ust makan ubat ke semalam, pagi ni? Jangan lupa ubat jantong, darah tinggi dan kencing manis tu. Kawan2 hak rapat tulong beri ingat ke ust. Ubat tidur tu jangan lupa. Ust lupa ke ust ni ust tuTim. pengurusi Amanah Negeri Kelantan. 13/11. Hari Jumaat ni kita ada KONVENSION jangan lupa, Hak nak mmikir biar ke dia gi lah dah parti tak buat keputusan gak.


Kesimpula awal
AMANAH tunggu masa sahaja akan hancur.
Tak lain tak bukan kerana mereka buat fitnah, akhirnya fitnah itu makan diri.

Peringatan daripada Allah.

Fitnah adalah racun yang sangat dahsyat kesannya kerana boleh membunuh fikiran, perasaan dan naluri manusia yang menjadi mangsa.

Luhumul Ulama’ Masmuumah (daging ulama itu beracun) kalimat ini cukup populer di kalangan penuntut ilmu.  Ini bukan hadits dari Nabi, kalimat ini disampaikan Ibnu Asyakir untuk membela Imam Hasan Al-Asy’ari sekaligus memberikan nasehat kepada umat Islam agar menghormati ulama dan tidak mencela dan mengghibahnya. 

Ghibah adalah perkara yang menjijikkan. Sehingga dalam al Qur’an diistilahkan dengan memakan daging bangkai.

وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

“Dan janganlah kalian saling menggibah. Adakah seorang diantara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang” (QS. Al-Hujurat: 12).

Bila mengghibah sesama muslim ‘hanya’ seperti memakan daging busuk yang mengandung kuman penyakit. 

Mengghibah ulama dengan membicarakan aib dan kekurangannya diistilahkan dengan memakan daging beracun.

‘Racun’ itu adalah penjagaan Allah kepada para kekasihnya. Dan ancaman musibah seperti memakan racun bagi yang melanggar penjagaan itu. Racun berujung kematian/fatal akibatnya.

Karena itu hati-hati merendahkan mereka. Apalagi sampai menghina, mengghibah atau merubuhkan kehormatan mereka. 

Pelajaran dari orang-orang dahulu, mereka binasa lantaran terlalu lancang terhadap orang-orang yang memegang warisan Nabi Saw tersebut.

Tapi AMANAH dan PH membuat fitnah kepada ulama dan orang-orang alim memperjuangkan Islam dengan pelbagai toihman kononnya tamak duit, makan duit, hidup mewah dengan kereta mewah dan ada yang sangguh reka cerita seks.

Hanya tunggu bala ALLAh sahaja.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


12 ulasan:

  1. NOMBORUN EKORUNN VS MUNAFIKUNN

    BalasPadam
  2. Mazhab liberalisme = toghutisme + munafiqisme + idolisme - islamisme

    BalasPadam
  3. Puak kafir harbi cuba mengelirukan dan menipu umat Islam dengan berpura-pura memetik ayat Quran dll, berpura-pura menghormati azan, berpura-pura mengikut model khalifah Umar (dengan sokongan kepala bapak syiah),berpura-pura berpakaian baju kurung menutup aurat memasuki masjid, membuat aktiviti propaganda kafir harbi dalam masjid , berpura-pura makan cara Islam, menabur pelbagai janji palsu dll tetapi hati mereka tetap membenci dan memusuhi agama Islam dan umat Islam.

    Inilah wayang opera puak kafir harbi untuk menipu, membodohkan dan memecah-belahkan umat Islam yang bersifat naif.

    Sebaik sahaja puak kafir harbi dan khadam munafik liberal mereka berkuasa, mereka menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam walaupun hak Islam dan hak agama Islam telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

    Sedarlah umat Islam. Cukuplah 22 bulan ! Sesungguhnya mental @ minda dan fizikal umat Islam sedang diserang dari pelbagai sudut di akhir zaman oleh musuh Islam dan puak munafiqun.

    Lihatlah Singapura di mana umat Islam ditindas sebaik sahaja puak kafir berkuasa.

    BalasPadam
  4. KOMEN TERBAIK BERFAKTA 12.49.

    BalasPadam
  5. Atleast adela kebebasan suara atau berlainan pendapat w/pun dlm parti yg sama X mcm parti kononnya islamik ikut kepala bos senrir aje....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita merasa sangat hairan melihat parti pandap 'bala seluruh alam' yang taat dan patuh kepada tuan kafir harbi roket yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam secara terbuka.

      Tidak ada seorang pun pengikut dan pemimpin pandap yang berani menegur atau mengkritik tuan kafir harbi roket dan pengikutnya.

      Inilah 'kebebasan bersuara' yang terdapat dalam parti pandap yg sama tidak macam ahli dan pemimpin parti Islam yang ikut tuan guru berani bersuara menegakkan kebaikan (Islam) dan menentang kemungkaran dan kesesatan.

      Padam
    2. Lebai seribu kali lebih baik dari parti hingusan panpinpon yang setahun jagung sebab takde kes bertumbuk,lempar kerusi dll..rahmatan tahik kucing apa jika sekadar diperlembukan oleh dapig..

      Padam
  6. Ph kena belajar dgn Pas. Walak je..jgn byk soal. Cukup time, gaji naik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukankah sepatutnya gaji adun Kelantan dinaikkan kerana gaji adun Kelantan sangat rendah berbanding dengan gaji adun PH yang lebih tinggi ?

      Sebab itulah adun Kelantan lebih memahami kesusahan rakyat Kelantan kerana gaji adun Kelantan sendiri pun masih rendah tetapi adun Kelantan tetap menolong rakyat.

      Adakah LGE, TDM dan DSAI sanggup memotong gaji mereka sebanyak 20% untuk menolong rakyat di waktu wabak covid-19 ?

      Bukankah adun Kelantan telah lama memotong sebahagian dari gaji mereka untuk menolong rakyat ??

      Padam
  7. Selagi kapir jangan percaya.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.