Header Ads

ads header

Flash News

Dr M terdesak cari talian hayat untuk Pejuang, Mukriz - PKR Perak




Seorang pemimpin PKR Perak berpendapat langkah membawa semua Dr Mahathir Mohamad menyertai Pakatan Harapan (PH) akan menyebabkan gabungan itu hilang sokongan pengundi bukan Melayu.

Adun Hulu Kinta Muhamad Arafat Varisai Mahamad malah mendakwa keterbukaan Mahathir untuk bekerjasama dengan PH sebenarnya langkah terdesak bekas perdana menteri itu untuk menyelamatkan Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) dan anaknya Mukhriz.

"Apa yang dikata olehnya (Mahathir) tidak tepat. Dia bukan faktor PH meraih sokongan Melayu pada PRU ke-14 lalu.

"PH meraih sokongan Melayu pada PRU yang lalu kerana rakyat bosan dan marah dengan amalan rasuah dan salah guna kuasa kerajaan terdahulu.

"Mahathir cuba memesongkan faktanya dan cuba mencari talian hayat untuk menyelamatkan Pejuang dan anaknya yang makin tenggelam," katanya kepada Malaysiakini.

Ketua Penerangan PKR Perak itu berkata demikian ketika mengulas laporan media mengenai pandangan Mahathir bahawa PH tidak akan meraih sokongan Melayu pada PRU akan datang sekiranya gabungan itu enggan bekerjasama dengannya.

Menurut Mahathir penglibatannya ketika bersama PH selaku pengerusi Bersatu membantu meningkatkan sokongan orang Melayu terhadap PH pada PRU ke-14.

Arafat mendakwa hasil kerjasama dengan PH dan Anwar Ibrahim itulah yang membuka ruang untuk Bersatu memenangi beberapa kerusi dalam PRU berkenaan.

"Kalau benar Mahathir mempunyai sokongan Melayu, kenapa parti dia (Bersatu) kalah di pilihan raya kecil Semenyih dan Tanjung Piai? Mengapa calon disokong Pejuang kalah di Slim?

"Kerusi Semenyih dan Tanjung Piai memang dimenangi PH pada 2018," katanya.

Justeru Arafat mencabar Pejuang memberi penjelasan berhubung kekalahan di tiga pilihan raya kecil berkenaan.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan