Header Ads

ads header

Flash News

Hubungan Pas, UMNO dan Bersatu ibarat 'bermadu' - SU Pas Perak


IPOH:
Pas Perak menyifatkan hubungan parti itu dengan UMNO dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) sebagai ‘hidup bermadu’ dalam alam perkahwinan.

Setiausaha Pas Perak, Mohd Akmal Kamarudin berkata, walaupun mungkin wujud perasaan tidak suka namun, setiap ‘isteri’ harus menghormati keputusan ‘suami’ sekiranya suami ingin berkahwin seorang lagi.

Demikian juga dengan senario antara Pas, UMNO berhubung kerjasama politik bersama Bersatu ketika ini, kata Mohd Akmal.

“Walaupun hatinya tidak bersetuju namun dia (isteri) kena menghormati keputusan suami untuk menikah lagi seorang. Mungkin akan wujud perkara yang tidak setuju namun sekurang-kurangnya dia menghormati.

“Kita menghormati pendirian UMNO tidak bersama Bersatu namun, kita juga minta UMNO supaya menghormati Pas untuk bersama Bersatu dalam Perikatan Nasional (PN).

“Apabila wujud suasana ini, maka bahagialah ‘rumah tangga’ yang bermadu. Dia tidak setuju, tetapi dia menghormati,” katanya ketika ditemui pada Program Kempen Pengumpulan Buangan Elektrik Dan Elektronik (e-waste) di Dewan Komuniti Kg Ulu Chepor Tambahan, Chemor, di sini pada Sabtu.
Politik | PAS tolak usaha penjajaran baharu dengan PH

Semalam media melaporkan Pas Pusat komited untuk memantapkan hubungan kerjasama tiga parti Melayu bersama Bersatu dan UMNO.

Setiausaha Agungnya, Datuk Seri Takiyuddin Hassan berkata, agenda pengukuhan ummah akan menjadi asas perpaduan kerjasama tersebut.

Sementara itu, Mohd Akmal berkata, hubungan antara Pas, UMNO dan Bersatu semakin baik di Perak walaupun dua parti sekutu itu tidak akan bekerjasama pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15).

“Kita selalu berbincang antara Pas dengan UMNO dan juga selalu berbincang antara Pas dan Bersatu.

“Apabila kita berbincang dengan Bersatu, kita tidak memburukkan UMNO. Begitu juga apabila berbincang dengan UMNO, kita tidak memburukkan Bersatu,” jelas beliau lagi.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan