Header Ads

ads header

Flash News

Annuar Musa bagi Hint siapa calon terbaik UMNO untuk PM dan TPM pada PRU-15


Umno akan memilih calon perdana menteri (PM) dan timbalan perdana menteri (TPM) sekitar Jun ini, menerusi pemilihan oleh ahli Umno di akar umbi, kata bekas setiausaha agung Umno Annuar Musa.

Kata ahli parlimen Ketereh itu, ramai pihak bertanya kepadanya tentang siapakah calon daripada Umno bagi dua jawatan penting itu menjelang pilihan raya umum (PRU) ke-15 nanti.

“Perlembagaan Umno menetapkan tempoh memegang jawatan dihadkan kepada tiga tahun sahaja. Pemilihan yang lalu pada 30 Jun 2018. Tamat tempoh tiga tahun (ialah) pada Jun 2021.

“Sebagai parti yang kuat berpegang kepada peraturan, dan amat kuat bergantung pada suara akar umbi, kita tidak teragak-agak utk menyerahkan semula kepada akar umbi menentukan kepimpinan.

“Insya-Allah, calon PM dan TPM dari Umno akan diputuskan sekitar Jun ini menerusi pemilihan oleh ahli Umno sendiri.

“Umno akan memilih seorang presiden dan seorang timbalan presiden yang mempunyai segala sifat dan kelayakan yang sesuai memikul tugas sebagai PM (dan) TPM, apabila tiba masanya. Allah SWT menentukan segalanya,” katanya di Facebook.

Meskipun tidak menyebutkan sebarang nama, Annuar memuat naik gambar-gambarnya bersama beberapa tokoh Umno pada hantaran berkenaan.

Antaranya bersama Hishammuddin Hussein, Ismail Sabri Yaakob, Shahidan Kassim, Khairy Jamaluddin dan gambar terakhir, Annuar bersendirian bersama pegawai-pegawainya.

Bagaimanapun, tiada satu pun gambar presiden sekarang, Ahmad Zahid Hamidi dan timbalan presiden, Mohamad Hasan yang dikongsi Annuar.

Dari 1956 sehinggalah 2018, semua perdana menteri dan timbalan perdana menteri datang daripada Umno, dengan lazimnya, jawatan perdana menteri diisi oleh presiden Umno manakala timbalan perdana menteri diisi timbalan presiden Umno.

Pada 2018, Mahathir Mohamad yang pernah menjadi perdana menteri Umno sebelum itu, dilantik menjadi perdana menteri buat kali kedua, sebelum diganti Muhyiddin Yassin pada 2020, yang pernah menjadi timbalan perdana menteri ketika berada dalam Umno.

Umno yang baru menamatkan perhimpunan agungnya Ahad lalu, kini berdepan perbezaan pendapat antara tokoh utamanya.

Sebahagian mahu menangguhkan pemilihan parti, dan sebahagian menggesa agar pemilihan tetap diadakan seperti dijadualkan, antaranya untuk menyelesaikan perpecahan yang dikatakan berlaku di dalam Umno.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. tiada lagi PM dari umno utk jadi PM...najib adalah Pm terakhir dari umno...
    tak mustahil umno akan hanyut tenggelam ditelan zaman....masa umno sudah habis didunia ini....

    BalasPadam
  2. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat:allglobalgrantloan@gmail.com
    Whatsapp Syarikat: +1 (301) 971-4445
    E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    BalasPadam