Header Ads

ads header

Flash News

Sijil daftar Muafakat Nasional di tangan, kata Annuar


PETALING JAYA:
Bekas setiausaha agung Barisan Nasional, Annuar Musa mendakwa seorang usahawan yang sudah mendaftarkan Muafakat Nasional, bersedia menyerahkan hak harta intelek (IP) kepadanya untuk terus memperjuangkan gagasan itu.

Katanya, usahawan dari Batu Pahat, Johor itu memiliki IP yang didaftarkan atas namanya dan jawatankuasa penaja turut ditubuhkan.

“Insya Allah, MN terus kita perjuangkan. Kita tolak mereka yang pilih perpecahan.

“Sama ada kita jadikan MN berdaftar atau tidak, bukan lagi masalah. Sijil dan IP sudah berada di tangan,” tulisnya di Facebook.

Menteri Wilayah Persekutuan itu bagaimanapun berkata, tidak kira MN didaftarkan atau sebaliknya, gagasan itu perlu diteruskan.

MN merupakan kerjasama politik Umno dan PAS yang ditubuhkan menerusi Himpunan Penyatuan Ummah pada 14 Sept 2019.

Pada 30 Disember 2020, Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man dilaporkan berkata, MN tidak dapat didaftarkan kerana nama itu sudah digunakan pihak lain dalam pendaftaran Jabatan Pendaftaran Pertubuhan.

Bagaimanapun, Presiden PAS, Abdul Hadi Awang pada 2 April lalu dilaporkan berkata, parti itu menolak muafakat yang berpecah dan menyeleweng daripada matlamat asal MN – pakatan yang dianggotainya bersama Umno sebelum ini.

Beliau turut mengajak semua kumpulan Islam menyertai Perikatan Nasional, bersama PPBM, yang menurutnya berteraskan Islam memimpin dan berintegriti.

Kenyataan itu menyusul selepas gesaan Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi dalam perhimpunan agung partinya pada 27 Mac lalu untuk PAS memilih sama ada mahu bersama Umno atau PPBM sebagai sekutunya pada pilihan raya umum ke-15.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan