Header Ads

ads header

Flash News

KJ Pesan Buat RTK Dahulu Sebelum Balik Kampung


PETALING JAYA
– Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar menasihatkan orang ramai untuk melakukan ujian pantas antigen (RTK) kendiri sebelum pulang ke kampung.

Khairy Jamaluddin dalam hantaran di Twitternya berkata, orang ramai juga diminta untuk melaporkan keputusan ujian RTK di aplikasi MySejahtera.

“Data keputusan ujian kendiri sangat penting bagi survelens Kementerian Kesihatan (KKM) kerana Covid-19 masih menular di komuniti.

“Pesan kepada orang tua untuk ambil dos penggalak dan anak anda terima vaksin di bawah Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan Untuk Kanak-Kanak (PICKids),” katanya di sini tadi.

Dalam pada itu Khairy Jamaluddin memberitahu, Malaysia sudah bersedia sepenuhnya untuk menerima pengembara dari Thailand dan Brunei bagaimanapun kedua-dua negara itu masih belum memberi kata putus.

“Ramai yang tanya juga tentang prosedur operasi standard (SOP) untuk sempadan darat dengan Thailand dan Brunei untuk yang kerap berulang alik.

“Malaysia sudah sedia sepenuhnya untuk menerima penggembara tersebut. Namun pihak Thailand dan Brunei masih minta tunggu dahulu,” ujarnya.

-Kosmo Online





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan