Header Ads

ads header

Flash News

Muda belum buat keputusan sertai 'Khemah Besar'


GEORGETOWN -
Parti Ikatan Demokratik Malaysia (Muda) belum membuat keputusan muktamad untuk terlibat sama dalam cadangan 'Khemah Besar' bersama blok pembangkang lain sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Naib Presidennya, Dr Teo Lee Ken berkata, parti itu sedang mengadakan perbincangan mengenai perkara tersebut dan sentiasa mempertimbangkan semua peluang serta pilihan yang ada.

Menurutnya, bagaimanapun sehingga kini Muda masih belum membuat sebarang kata putus lagi.

"Sebenarnya saya tidak boleh jawab soalan ini dan ia perlu diserahkan kepada Presiden kami. Namun sebagai titik mula, kita selalu sokong kebersatuan blok pembangkang antara Pakatan Harapan (PH) dan beberapa rakan lain.

"Di peringkat Muda, memang ada perbincangan dan selalu mengambil maklum dengan semua peluang dan pilihan yang ada. Mengenai 'Khemah Besar' ini, ia adalah salah satu isu dalam perbincangan kami. Bagaimanapun, tiada keputusan akhir (muktamad) lagi malah tiada apa-apa sokongan.

"Kami berpendapat, masih perlu lebih banyak perbincangan yang perlu diadakan mengenai perkara ini," katanya kepada media selepas Pelancaran Kerjasama Rasmi ACTnow dan Muda Pulau Pinang di sini pada Isnin.

Kata Lee Ken, Muda peka dengan semua pilihan dan perbincangan mengenai perkara tersebut walaupun belum membuat sebarang keputusan akhir.

Sebelum ini, Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Datuk Seri Salahuddin Ayub meminta pimpinan parti pihak pembangkang berjiwa besar dengan memaafkan dan melupakan perkara lalu bagi merealisasikan pendekatan 'Khemah Besar' sebagai persediaan menghadapi PRU15.

Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan