Header Ads

ads header

Flash News

Fitnah dan Persepsi Masih Menjadi-jadi, Hilang Islam..


Berkenaan pembentukan kerajaan Perak. PH sengaja menyebarkan khabar angin mengatakan PAS akan berUG dengan BN. Jadi rakyat pun sebar berita tu merata-rata. Media sosial sudah hilang batas agama dan nilai Islam, abapilah tuduhan memenuhi akal waras dan iman.

Rakyat yangg sokong PH jadi marah pada PAS. Fitnah pun berleluasa memburuk-burukkan PAS.
Itu semua cubaan untuk menghalang Adun Pas daripada bergabung dengan BN. Mereka (PH) sebenarnya sedang 'bernego' dengan beberapa adun BN.

Bila keluar keputusan MSU utk mengadakan kerajaan "perpaduan" sebagai kaedah penyelesain yang tiada pembangkang, semua fitnah senyap.

Mereka dah rasa lega, 'negotiation' pun bersambung.

Hasilnya, lihat apa yg terjadi? PH berjaya membeli 2 Adun BN untuk bentuk kerajaan negeri.

Fitnah terhadap PAS pun terhenti.
Mereka rasa dengan membuat fitnah ahli PAS akan ragu dan lari daripada PAS. Memang awalnya mereka berjaya tetapi Islam telah mengajar kita fitnah tetap akan diadili diakhirat nanti. Mamapukah mereka yang menyebar fitnah, membuat 'share' tanpa mengetahui benar atau salah boleh terlepas dengan alasa tidak mengetahu? Ingatlah AMARAN ALLAH tentang azab pedih.

Kebijaksanaan Presiden PAS di Perangkap Dalam isu PERAK
Mereka cuba perangkap PAS dengan melutut bergabung dengan PH dan BERUG dengan UMNO. Tapi ALlah buka manusia yang berkata sesusungguh keputusan syura itu sebaik-bainya. Syura yang cuba dihakis oleh kumpulan AMANAH sekarang dalam PAS telah menunjukkan bertapa hebatnya.

Bijaknya TGHH bila 'offer' kerajaan perpaduan tanpa pembangkang menutup peluang PH untuk terus menyebar fitnah UG.

Jadi, bolehlah dikatakan, selain dari kebangkitan rakyat menghukum BN, kerajaan yang terbina hari ini adalah hasil daripada fitnah dan persespi.

Kerajaan Fitnah dan Persepsi tidak akan ada keberkatan. Mereka boleh gelak dan menghina hudud dan RUU 355 agama mereka tetapi ingat suatu masa mereka akan menangis menyesal dengan penyesalan yang sangat hina.

Hanya masa untuk kita bersabar.
Syawal Mohd Atan


......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
https://telegram.me/mindarakyat
https://www.facebook.com/Mindarakyat

3 ulasan: