Header Ads

ads header

Flash News

PAS vs Fikrah Anti Pas


Sesungguhnya agama Islam inilah agama kamu, agama yang satu asas pokoknya, dan Akulah Tuhan kamu; maka sembahlah kamu akan Daku. Kebanyakan manusia masih berselisihan dan berpecah-belah dalam urusan agama mereka; mereka semuanya akan kembali kepada Kami. (Surah Al-Anbiyaa, ayat 92-93)

Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keterangan-Nya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayah-Nya. (Surah Al-‘Imran, ayat 103)

Ayat di atas jelas untuk difahami bagi pendukung perjuangan Islam khusus di seluruh dunia dan Malaysia tidak terkecuali..

Sudah pasti perjuangan Pas ada kekurangan kerana Pas merupakan organisasi yang ditunjangi oleh makhluk-makhluk yang beriman,tetapi sifat makhluk pastilah tidak sempurna.

Adakah dengan mengkritik Pas di kuliah-kuliah agama akan menjadikan Pas itu lemah?orang takut bersama Pas?sedari dulu kelemahan anda yang mengkritik kerana kalau disebut kelemahan jemaah anda satu persatu pasti akan membuat masyarakat binggung dengan perjuangan anda..

Kami Jemaah Parti Islam Semalaysia terbuka untuk menerima mana-mana jemaah Islam lain mendukung perjuangan kami bersama-sama asalkan anda tidak menjadikan kami sebagai tangga untuk mencapai matlamat tertentu.. Eloklah pengkritik Pas sebelum ini bertopengkan (unpolitical) segera masuk ke gelanggang politik,kerana kami bersedia untuk menentang anda di padang yang sama..

Mz..


......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
https://telegram.me/mindarakyat
https://www.facebook.com/Mindarakyat

Tiada ulasan