Header Ads

ads header

Flash News

Alias dilantik KSU Setiausaha Kementerian Pendidikan Baharu


PUTRAJAYA: Setiausaha Majlis Keselamatan Negara (MKN), Datuk Seri Alias Ahmad, dilantik Ketua Setiausaha Kementerian Pendidikan berkuat kuasa esok, menggantikan Tan Sri Dr Madinah Mohamad, yang bersara wajib.

Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr Ali Hamsa, dalam satu kenyataan, berkata kerajaan berterima kasih kepada Madinah atas sumbangannya selama 35 tahun dalam perkhidmatan awam negara.

"Saya percaya pengalaman Alias akan membolehkan beliau melaksanakan tanggungjawab baharu ini dengan berkesan dan mampu meneruskan misi Kementerian Pendidikan dalam melestarikan sistem pendidikan yang bermutu untuk membangunkan potensi individu bagi memenuhi aspirasi negara," katanya.

Alias, 58, berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Sastera (Kepujian) dari Universiti Malaya dan Ijazah Sarjana Pengajian Strategik dan Pertahanan dari universiti sama.

Beliau yang sudah berkhidmat selama 32 tahun sebagai penjawat awam, memulakan kerjayanya sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik pada 9 Januari 1984.

Alias berpengalaman luas dalam bidang perancangan, penyelidikan dan dasar, pengurusan sumber manusia serta keselamatan. - BH


MR : Harap selepas ini tiada lantikan politik dalam KPM....

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan