Header Ads

ads header

Flash News

Hari ini jadi ahli Bersatu, esok terus dicadang pengerusi disiplin parti


Selepas menyertai BERSATU dua hari lalu, bekas menteri Tan Sri Rais Yatim mungkin dilantik sebagai pengerusi lembaga disiplin parti itu.

Menurut sumber dalaman parti itu, jawatan yang dahulunya disandang allayarham Tan Sri sanusi Junid telah ditawarkan kepada Rais.


"Saya difahamkan Rais ditawarkan menjadi pengerusi lembaga disiplin BERSATU. Ini saya boleh sahkan," kata sumber itu kepada Malaysiakini.

Menjelang PRU ke-14, Rais menyertai beberapa tokoh veteran Umno melancarkan kritikan kepada kerajaan BN dan dua hari sebelum hari mengundi berucap di pentas Pakatan Harapan (HARAPAN).

Pada 4 Jun lalu, Tun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan penyertaan Rais ke dalam BERSATU dalam satu majlis berbuka puasa di Putrajaya.

Sementara itu, ada juga desas-desus yang mengatakan Rais bakal dilantik sebagai Yang Dipertua Dewan Rakyat namun ia belum disahkan.

Rais Yatim Bapa Hipokrit

 
Anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Tamrin Tun Abdul Ghafar pernah menyifatkan Datuk Seri Dr Rais Yatim sebagai ‘Bapa Hipokrit’.

Sebaliknya, menurut beliau, Rais ketika menyertai Semangat 46 (S46) dahulu nyata mengkritik kepemimpinan tertinggi Umno khususnya Tun Dr Mahathir Mohammad.

"Tak ada dalam sejarah saya, orang yang membakar jambatan pertalian dengan Umno, tetapi Rais masa S46 dulu serang kepemimpinan Umno hingga bakar jambatan," katanya.

Tapi dialah yang cium tangan Mahathir kemudian tangan Pak Lah untuk dapatkan jawatan.



......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR | Telegram MR | Facebook MR

1 ulasan:

  1. Dua nasib berlainan:

    1. Kalau wall street, 'rukuk' saja otomatik nilai saham naik

    2. Kalau main street, waima 'sujud' sekali pun belum tentu dapat apa2.

    Wakakaka

    BalasPadam