Header Ads

ads header

Flash News

Kenapa Zahid bukan Kuli


Ahmad Zahid Hamidi telah menunjukkan kesetiaan kepada presiden parti, Najib Tun Razak, semenjak 2015 sehingga PRU-14. Beliau berdiri di belakang Najib dalam semua situasi. Tengku Razaleigh Hamzah, pula dilihat tidak melakukan apa-apa hanya mengambil jalan selamat serta berdiam diri.Sekiranya dia tidak bersetuju dengan Najib dan percaya Najib mencuri wang 1MDB maka dia sepatutnya bercakap. Sebaliknya, jika dia percaya dakwaan itu fitnah dan Najib tidak bersalah, dia sepatutnya bercakap juga.
Ku Li hanya bermain politik selamat.
Dia hanya menunggu peluang dan melihat jeadaan politik di mana angin bertiup sebelum membuka mulutnya. Ini telah menjadi "trademar" Ku Li sebelumnya. Dia tidak akan mengambil risiko dan jika dia berfikir peluang itu membolehkan dia melompat masuk. Jika tidak, dia akan kekal neutral. Inilah ciri khas seorang 'oportunis'.
Umno memerlukan pejuang.
Zahid adalah pejuang. Ku Li tidak. Ku Li menunggu untuk disampaikan dan beliau mahu Umno berkhidmat kepadanya sebagai presiden parti. Apakah yang Ku Li lakukan untuk Umno bahawa Umno harus menjadikannya presiden parti? Kita masih ingat Ku Li  mengatakan bahawa dia mahu bersara dan tidak akan bertanding?

Raja Sara Petra



......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR
Telegram MR
Facebook MR

# Boleh pilih (klik) nak komen guna facebook atau blogger

Tiada ulasan