Header Ads

ads header

Flash News

Kes Najib 1MDB dan dakwaan liwat Anwar tidak sama, kata Tun Mahathir


Tun Dr Mahathir Mohamad menolak perbandingan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

Dalam temu bual dengan Channel NewsAsia, beliau berkata kes terhadap Najib ke atas 1Malaysia Development Bhd (1MDB) adalah “lebih jelas” daripada tuduhan liwat terhadap Anwar.

Menegaskan bahawa adalah mustahak untuk mendakwa Najib dengan cepat, beliau juga berkata kebimbangan orang ramai bukanlah bahawa kerajaan didakwa menghukum Najib, tetapi sebaliknya ia mungkin tidak dapat melakukannya.

“Jadi orang tidak akan berkata, baik, kita menganiaya lelaki ini dan semua itu. Mereka tahu tentang perkara-perkara yang salah yang telah dilakukannya.

“Kebimbangan mereka adalah bahawa dia mungkin akan melepaskan diri … peguam yang baik mungkin akan menyelamatkan kesnya,” katanya dalam temu bual itu.

Kenyataan perdana menteri itu dilihat kena dengan tindakan yang dibuat oleh rakyat Malaysia ketika mengetahui khabar angin bahawa Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, merancang untuk meninggalkan negara ini setelah kalah dalam pilihan raya umum, seolah-olah bercuti di Indonesia.

Segerombolan mereka berkumpul di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah pada 12 Mei setelah penyenaraian penerbangan Najib dan Rosmah dibocorkan secara online, dan mengawasi sebarang usaha oleh bekas PM yang ditolak itu untuk meninggalkan Malaysia.

Pihak berkuasa kemudiannya menjelaskan bahawa sememangnya mereka telah mengharamkan Najib dan keluarganya daripada keluar negara sementara siasatan pelbagai agensi terhadapnya.

Dua hari lepas, semasa mengadakan perjumpaan bersama warga Malaysia yang menetap di Jakarta Tun Mahathir memberitahu bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan didakwa tidak lama lagi dan kes pembunuhan Altantuya Shariibuu juga akan dibuka semula. – Majalah Review Malaysia (MRM)


MR : Mahathir sendiri percaya bahawa undang-undang Malaysia tidak menjamin boleh menghukum orang bersalah. Habis kenapa mereka masih mempertahankan undang lapuk ini?....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. nampaknya dah balik asal cara perintahannya well plan tok thumbs up

    BalasPadam