Header Ads

ads header

Flash News

Mesyuarat Tun Mahathir bersama PM Jepun ramai yang tak tahu


Mesyuarat Tun Mahathir bersama PM Jepun ,Shinzo Abe yang ramai rakyat Malaysia tidak tahu...

Dia terdiam...Diriak wajahnya ada tanda-tanda muram dan sedih yang teramat dalam... Dia memejamkan mata dan tidak semena-menanya beberapa air mata mengalir dari kelopak matanya..

Shinzo Abe yang berada disebelahnya juga terdiam dan tidak bercakap apa-apa...

Dia terus memejamkan mata,suasana didalam bilik mesyuarat itu hening selamat 15 minit..Semua terdiam..Wakil diplomasi dari Malaysia dan menteri-menteri Jepun masing-masing terpaku melihat Tun Mahathir terus memejamkan mata tanpa berkata apa-apa...Hanya terlihat bibirnya yang hanya bergerak-gerak menahan pilu yang sangat menguris hatinya..

Selepas hampir 17 minit suasana terhenti dan hening,dia membuka mata dan dikelopak mata yang sudah tua dan uzur itu jelas terlihat ada linangan air mata..Diplomasi Malaysia dan menteri-menteri Jepun mengalih pandang kearah lain kerana tidak sanggup melihat air matanya yang gugur membasahi pipi...

"Abe,you ada duit kaa...??? Tanyanya dalam loghat English..

Shinzo Abe yang dari tadi terdiam membalas pertanyaan Tun dengan nada seperti dalam kehibaan...

"Kenapa Tun..??You nak pakai duit ke..???tanya Abe dalam bahasa English yang berloghat Jepun...

Tun pun menjawab"Saya mahu berhutang dengan Jepun untuk membayar hutang Malaysia yang sudah mencecah RM 1 trillion...Saya sudah membuat kutipan tabung untuk menderma tetapi itu tidak cukup untuk membayar hutang negara" jelas Tun dengan penuh yakin dari pemimpin yang penuh berpengalaman ini..

Kali ini Shinzo Abe pula terdiam..Suasana kembali hening selama 10 minit...Ternampak jelas diwajah Abe seperti memikirkan sesuatu...Jari-jari Abe juga seperti mencongak mengira matematik untuk mencari jawapan...

Selepas hampir 13 minit Shinzo Abe pun membuka mulut untuk memberi keputusan..
"Saya tak kisah jika Tun mahu berhutang dengan Jepun..Negara kami pun berhutang dekat hampir 9 trillion lebih banyak lagi dari hutang Malaysia...Berapa Tun mahu..???

Bila terdengar sahaja jawapan dari Abe itu ternampak jelas diriak wajah Tun ada tanda-tanda kegembiraan dihatinya...

"Kita bincang dan buat perjanjian kat pejabat you" jelas Tun yang membawa harapan segunung rakyat Malaysia ini...HIDUP TUN!!!! HIDUP TUN !!!! HIDUP TUN!!!! Lawan Tetap Lawan...REFORMASI !!!!!!

......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR
Telegram MR
Facebook MR

# Boleh pilih (klik) nak komen guna facebook atau blogger

4 ulasan:

  1. Jgn plak amik pinjaman murah utk bg pinjam pada kroni2 murah2 tapi buat projek mahal2 pastu burn and bail out

    BalasPadam
  2. Mak aii betul ke drama jepun ni??

    BalasPadam
  3. Mak aii betul ke drama jepun ni??

    BalasPadam
  4. Jepun adalah pengeluar mutiara antara terbesar di dunia. Mutiara yang diculture di dalam lokan. Tak sangka pulak Jepun bermurah hati bayar setiap titis 'air mata buaya' dengan sebutir mutiara.

    Waa waaa waaaa

    BalasPadam