Header Ads

ads header

Flash News

Tun Mahahtir ‘Pusing Lagi’, Sekarang Malaysia Mahu Pelaburan China


RETORIK semasa kempen Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang mengatakan negara Malaysia sedang dijual kepada China, Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam satu wawancara ‘sekarang’ mengatakan Malaysia mengalu-alukan pelaburan China.

Bercakap kepada South China Morning Post dalam wawancara Perdana Menteri berkata sebagai sebuah negara perdagangan, Malaysia tidak mahu terlibat dalam krisis dengan mana-mana negara.

“Kami mengalu-alukan pelaburan asing langsung dari mana-mana, tentu sekali dari China,” kata Mahathir.

Penjelasan ini membuktikan yang retorik anti-China yang dijadikan bahan kempen dan fitenah sebagai agenda utama menuju PRU14 lalu tidak jujur dan menyelewengkan fakta sebenar.

Apa yang dilakukan sepanjang kempen PRU14 ialah kempen menakut-nakutkan tentang China, sehingga menyebabkan ramai percaya dengan penipuan dan percaya China akan dihalang daripada meneruskan projek di Malaysia.

Dalam satu lawatan beliau ke kawasan perindustrian di Gebeng, dekat Kuantan, Pahang, Mahathir memberi gambaran yang amat menakutkan tentang pelaburan dan pengaruh China.

Beliau yang juga dikenali sebagai bapa projek mega mengecam kuat projek ini, dan lebih melucukan, menyebut papan tanda yang langsung tidak ada bahasa kebangsaan, bahasa yang beliau sendiri pinggirkan.

Saksikan sendiri retorik cakap tak serupa bikin beliau, yang mengkritik hingga kepada penggunaan bahasa kebangsaan yang beliau sendiri tidak pedulikan.

Kempen jahat mengunakan ini juga memburukkan secara maksima bekas Perdana Menteri, dijadikan bahan fitenah yang didakwa menjual negara kepada China.

Rakyat perlu tahu begitu mudah rakyat malaysia dioerbodohkan oleh tun mahathir sangup melakukan apa pun mahu pun melakukan fitenah dan memutar belit fakta untuk kempentingan beliau dan terus memastikan kekayaan anak anak beliau dan kroni untuk terus mengumpulkan kekayaan dalam negara …

Dato Azwanddin Hamzah
Presiden
Jaringan Melayu Malaysia (JMM)
Timbalan Presiden
Pemantau Malaysia Baru


MR : Sebenarnya PH tak sedia untuk memerintah, kerana mereka tak yakin untuk jatuhkan BN. Rakyat sahaja bersungguh jatuhkan BN....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Kebijakan akan mengelak sesuatu puak di permainkan oleh satu puak yang lain. Kedunguan akan mudah dipermainkan

    Bila puak A serius dalam menjatuhkan pesalah laku maka bila lain2 puak( B dan C) turut serta, tiadalah lagi pesalah laku.

    A, B dan C telah dalam satu nada mendendangkan lagu ini: “ada salah laku di Federal”. Dan pesalah laku itu telah dijatuhkan.

    Namun di peringkat negeri, contohnya di Pulau Mutiara, hanya A dan B saja yang menolak pesalah laku tapi C sebaliknya.

    Adalah merungsingkan bila mengenangkan tentang C yang memberikan sokongan 95% sedangkan 70% daripada A dan B menolak.

    Apapun justifikasi C dalam memberikan kepercayaan 95% kepada pesalah laku di pulau berkenaan, impaknya sampai Federal.

    Bilamana pesalah laku itu berada di Federal, Federal akan dicemari semula oleh pesalah laku. Federal tercemar semula.

    Akhirnya usaha 3 penjuru mahu melihat Federal jadi bersih secara tersurat namun dalam diam-diam dimuslihatkan oleh C.

    BalasPadam
  2. Fitnah jangan tak fitnah, asalkan menang PRU...... Dosa pahala tolak belakang dulu.

    BalasPadam
  3. Malaysia hanya mau jual minyak sawit tanpa gadai tanah kot... China bukan bodo jika tiada win-win..

    BalasPadam