Header Ads

ads header

Flash News

2 kali fitnah kepada Dr Zuhdi sengaja disebar luas di media sosial


Sinar Harian memohon maaf atas kesilapan menggunakan gambar yang tidak berkaitan dengan Himpunan Solidariti Buat Najib malam tadi.

Gambar yang digunakan itu ialah ketika Himpunan NGO Mempertahankan YDPA baru-baru ini.

Sinar Harian tiada sebarang niat untuk memfitnah AJK Pas Pusat, Dr Zuhdi Marzuki, sebaliknya adalah kesilapan teknikal.

Sinar Harian telah menarik balik artikel tersebut di Sinar Online sebaik menyedari kesilapan tersebut dan membetulkan gambar berkaitan.

Adakah dengan menarik balik itu fitnah yang tersebar boleh dipadamkan? Berapa orang yang hanya baca fitnah dan tidak membaca pembetulan Sinar Harian?

Kesan daripada sebaran fitnah kepada PAS

1. Ada ahli PAS berpusing haluan kerana termakan fitnah (ini satu kebodohan)
2. Macai Pakatan Harapan, terutama puak Amanah berseronok dengan maklumat ini kononnya PAS dah rosak (ini satu bala untuk mereka)


MR : Fitnah adalah sunatullah dalam perjalanan dakwah, siapa yang paling banyak dapat 'panah fitnah' dia sebenarnya menepati perjuangan Islam yang dibawa oleh nabi dan ulama terdahulu. Jadi jangan risau kalau fitnah membuatkan anda kalah dan dibenci....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. Pemberita pergi ke perhimpunan A, ambil gambar, tulis karangan dan hantar ke meja editor. Perhimpunan B dah lama berlalu dan gambr dah masuk album. Soalan kepada Meja Editor ialah, dengan adanya kecanggihan teknologi, macam mana gambar untuk perhimpunan B pulak yang dipostkan untuk perhimpunan A? Kalau tak nak jawab sekarang tak apa, jawablah kat 'sana' nanti.

    BalasPadam
  2. biasalah... bak kata ustz saya
    what goes around comes around
    yg keluar dlm gambar tu pon selalu dok fitnah orang kan
    so kali ni org lain tolong fitnah dia plak
    apa rasa??? ada rasa strawberry????

    BalasPadam
  3. Bila dah ada BN 2.0, Sinarifik aka: Utuset 2.0 akan menyusul

    BalasPadam
  4. Berapa banyak yg perlu diabaikan terhadap fitnah2 terhadap PAS. Sekarang masanya utk menyaman bukan lagi memaaf ataupun buat tidak peduli..... Saman, Saman dan Saman. Semoga memberi pengajaran terhadap meteka.

    BalasPadam