Header Ads

ads header

Flash News

Dato’ Seri Gopal Sri Ram, Jangan Pandang Pas Sebelah Mata!



“Anda tidak akan boleh memuaskan hati pentaasub agama. Adakah PAS pernah menghasilkan mana-mana tokoh termasyhur (dalam bidang) undang-undang?", soal Bekas Hakim Mahkamah Persekutuan, Dato' Seri Gopal Sri Ram.


Mari saya nak bersurah.

Almarhum Prof Tan Sri Dr. Ahmad Ibrahim adalah tokoh termasyhur dalam bidang perundangan. Bahkan namanya diabadikan di Kuliyyah Undang-Undang Ahmad Ibrahim di UIAM.


Beliau pemikir dan ahli PAS seumur hidup. Beliau mati pun sebagai pemikir dan ahli PAS.


Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kelantan dan Terengganu adalah "air tangan" beliau dengan dibantu oleh kumpulan pakar perundangan yang lain.

Bahkan beliau banyak membantu PAS dalam mendesak Suruhanjaya Reid memasukkan Islam ke dalam Perlembagaan Persekutuan (lahirnya Perkara 3) sebelum kemerdekaan Tanah Melayu.

Tak keterlaluan jika beliau digelar Bapa Perundangan Islam Malaysia, Singapura dan Brunei kerana usaha dan jasanya.

Saya nak tegaskan tokoh pemikir PAS ini lebih masyhur daripada anda. Jasanya juga jauh lebih besar dan membumi daripada anda.


Ahmad Ibrahim setara dengan Bapa Pendidikan Malaysia, Dato' Seri Aminuddin Baki.

Oh ya, Aminuddin Baki juga pemikir dan ahli seumur hidup PAS. Beliau mati pun sebagai pemikir dan ahli PAS.

Ustaz Hashim Othman Al-Maranji.


Nota Tambahan:
Tun Salleh Abas, Ketua Hakim Negara yang dipecat dalam krisis kehakiman 1988 juga kini bersama PAS!

MR : Ramai yang lihat PAS sebelah mata, pasal itu pemikiran dan percakapan mereka tak tak seimbang....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

BANNER IK :

6 ulasan:

  1. Kalau Bekas Hakim Mahkamah Persekutuan pun boleh bercakap dgn nada racist seolah2 pejuang agama tidak boleh menghasilkan apa2 keuntungan kpd negara, apa lagi yg nak diharapkan drp kerajaan pakatun yg membela org2 spt ini? Dulu aku tak pandai nak racist2 mcm ni, tapi sejak aku tgk gelagat penyokong2 pakatun yg mcm beruk racist sebelum pru14, dan skrg jauh lebih racist sampai ke tahap bekas ketua hakim pun boleh cakap mcm ni terhadap Pas, aku pun rasa teruja utk sama2 menaiki kapal racist ni.

    Tapi kita hanya racist kpd mereka yg meracistkan kita. Kpd non malay yg tidak bersifat racist, kita tidak akan melakukannya terhadap mereka. Tapi nampak gayanya, the whole lot of them are asking for it. So be it!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong 100%.
      Asal mlyu brckp skit dikata kita rasis. Bila diorg brckp hak diorang, kita mlyu jgk dituduh rasis. Kad rasis ni depa duk main x kira tempat.. mlyu bodoh pon hangguk2 ckp mlyu ni rasis walhal kita menegakkan apa yg ada dlm prlembagaan.. org kafir senyum tgk mlyu diperbodoh dgn kad rasis yg mrka pkai pd org mlyu.. satu mlysia nmpk merekalah yg ditindas sedangkan hak kita puak majoriti dikikis sikit2 mnggunakan kad mangsa rasis.

      Padam
  2. Ahli 'bijak pandai' kafir harbi dan pemimpin-pemimpin rasis mereka sebenarnya adalah manusia bodoh berganda-ganda kerana mereka sedang menjolok sarang lebah dengan menghina agama Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, institusi Islam, jemaah Islam seperti parti Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

    Tindakan puak rasis dan pemimpin rasis ini adalah seperti mencurahkan minyak ke dalam api kerana mereka sedang melaga-lagakan orang kafir dengan umat Islam kerana mereka dahagakan darah umat Islam dan mereka mahu mendaki timbunan mayat umat Islam untuk mendapatkan kuasa politik !

    BalasPadam
  3. kapir2 harbi celaka ni makin menunjukkan kegilaan mereka utk menghina islam..tggulah akan smpi masanya

    BalasPadam
  4. Semoga Allah memelihara umat Islam dari petualang2 yang kini berkuasa dengan izin Allah dan melaknati mereka hingga hari kiamat..

    BalasPadam
  5. Biarkan puak kafir sebab dia kafir yg tak akan terima islam walaupun allah sesungguhnya telah beri petunjuk kepada mereka. Yg paling kita perlu tangani ialah puak munafik sekuler dan libral yg mengubal agama islam untuk membantu puak kafir. Itu pasal puak kafir jadi berani. Sebab tulah puak2 ni menentang ruu355 dan tidak akan menyokong hukum hudud puak kafir pergunakan mereka. Apa yg berlaku sekarang adalah hasil usaha puak2 munafik sekuler dan libral.

    BalasPadam