Header Ads

ads header

Flash News

Fakta-Fakta Kes DSN Yang Macai Maya PH Tak Sanggup Baca...


1. bertahun2 DSN dituduh pencuri, perompak, penyamun wang rakyat melalui 1MDB & jumlah RM2.6bilion... Mahafiraun dakwa kertas pertuduhan telah disiapkan oleh GaniPatail sejak 2015 sehinggakan Gani dipecat dari jawatan AG kononnya.

tapi akhirnya DSN dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan pecah amanah & salahguna kuasa sahaja... melibatkan transaksi dari SRC International bernilai RM42 juta (2.6b?).

2. AG Tommy Thomas jelaskan tiada pertuduhan lain kepada DSN, jadi apa relevannya nilai rampasan harta bernilai RM1.1bilion oleh PDRM Amar Singh untuk kes yang cuma bernilai RM42juta?

beg hermes birkin, bijan, brg kemas dll sama macam tilam buruk zaman anwar ibrahim dulu - propaganda media untuk mencipta persepsi buruk kepada mangsa tuduhan... SOP typical si Mahafiraun.

3. AG Tommy Thomas dihentak oleh Ketua Peguambela Shafee kerana dokumen & bukti pendakwaan belum siap sepenuhnya dan perbicaraan ditangguh ke tahun hadapan... atau drag sampai PRU15?? oklah at least boleh claim salah satu manifesto 100 hari dah ditunaikan kan??

ya kerana saksi utama yg terlibat dalam transaksi SRC adalah Nik Faisal Ariff (NFA) yang dikatakan bersembunyi di indonesia sejak 2015. lawaknya kerajaan malaysia sibuk suruh polisi indonesia cari/tangkap jamal yunos dulu, bukan NFA. adakah NFA sengaja dilepas bebas supaya semua pertuduhan dapat dihalakan kepada DSN??

4. pasukan peguambela selamba berhujah dalam BM, buatkan ketua pendakwaraya, AG yg tak reti BM ternganga. kipidap!!

AHLI UMNO


MR : Pencuri lawan perompak, kita tengok aje siapa menang....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Admin...nampak ke dgn mata sendiri..DS Naji mencuri... jgn nanti merangkak kt Padang Mahsyar...tp klau Atok tua tu mungkinlah kot..klau tak mcmana anak2 semua billionaire padahal mereka bukan keturunan raja2 atau bangsawan...kannnn...ohh lupa bapak dia peribtah 22 tahun.. now plus lagi perintah sampai bila hanya Allah jer yng tahu

    BalasPadam
  2. Kalau kita nak lawan dengan mereka saya fikir kita tak mampu, jadi saya fikir adalah lebih baik kita fokuskan sahaja usaha kita untuk memenangi PRK Sungai Kandis yang akan berlangsung tak lama lagi.... 71℅ pengundi adalah Melayu.

    Mengikut kata TGHH yang boleh dimaksudkan bahawa PAS tidak akan bertanding sekira BN bertanding....so pertandingan Hanyanya satu lawan satu. Ini sudah tentu memudahkan BN memenamgi, kalau BN dapat mempengaruhi pengundi2 Melayu dalam jumlah yang agak besar, maka ada harapan BN akan menang.

    Kalau BN masih tidak dapat memenangi kawasan yang 70% pengundi Melayu dan yang setelah di beri laluan oleh PAS. Maka saya fikir masa depan BN kurang cerah.

    Saya kurang bersetuju dengan simbol asal UMNO yang hendak digunakan, ramai pengundi tak kenal pun dengan simbol asal umno. apa salahnya kalau kita gunakan simbol BN, (neraca), kerana ramai pengundi yang melihat bahawa simbol neraca adalah UMNO.


    BalasPadam
  3. Elok ada perjanjian dgn umno berpandukan pru14...siapa dpt undi byk slps ph...gentleman agreement xleh...black n.white...and isytiharkan...biar rakyat tahu

    BalasPadam