Header Ads

ads header

Flash News

Indeks Ekonomi Menjunam, Indeks Keharmonian Menuju Bala


ALLAH TELAH BERI APA YG KALIAN HENDAK:
SETELAH KALIAN MENOLAK MANIFESTO ULAMA,
KALIAN PILIH MANIFESTO DUSTA,
HARI INI KALIAN MENUAI APA YANG DITANAM.

Tulisan ini merumuskan apa yang terkandung dalam akhbar, media eletronik dan media sosial yang lain. Berita, maklumat dan kenyataan dari para pemimpin, rakyat biasa serta isu-isu yang berlaku mutakhir ini menjurus kepada suatu situasi yang akan mengundang malapetaka dari segi ekonomi dan keharmonian rakyat keseluruhannya.  

Penulis mengingatkan kerajaan PH agar memperbetulkan keadaan sebelum menjadi lebih parah. Apabila pemimpin gagal melaksanakan mandat dengan baik, akan timbul kekalutan dan kegagalan demi kegagalan. Keresahan hidup rakyat dibiarkan. Menteri dan pemimpin politik masih terus menyuapkan fakta yang memperbodohkan rakyat dan diri sendiri. Nasib rakyat tidak berubah dan terbela.

Gangguan dan ugutan kepada ketua-ketua jabatan dan para lembaga pengarah GLC menyebabkan mereka tidak dapat melaksanakan khidmat dengan kondusif. Timbul perasaan tawar hati,ketidaktentuan perasaan dan peletakan jawatan. Apabila tenaga-tenaga penting ini tidak berfungsi dengan lancar maka terencatlah pelaksanaan dasar kerajaan.

Perlu diakui bahawa Malaysia kini berhadapan masalah dengan China dalam kerjasama ekonomi. Tindak-tanduk Mahathir dan kerajaan PH yang agresif membeku dan membatalkan projek-projek syarikat China mengundang tindak balas yang memberi kesan kepada ekonomi rakyat dan Negara.

Pasaran saham merudum dan nilai mata wang kian merosot. Pelabur menjauhkan diri. Begitu juga kos-kos projek yang diunjurkan oleh Menteri Kewangan yang meningkat berbilion-bilion. Bagaimana terjadi perbezaan kos yang besar ketika di zaman BN dengan di era PH? Apa justifikasi dan motif Lim Guan Eng sebenarnya?

SST yang akan dilaksanakan semula pastinya akan menyebabkan sekali lagi harga barang meningkat. Di atas kertas, Menteri boleh kata tidak berlaku, tetapi di lapangan…..? Jelas, dari sudut ekonomi , indeksnya menjunam. 

Suatu aspek lagi ialah keharmonian. Nampaknya, kuasa yang ada pada DAP/PH hari ini menyebabkan kaum Cina dan India naik tocang. Desakan untuk hak masing-masing disuarakan tanpa mengira sensitiviti pribumi yang majoriti. Unsur-unsur penghinaan terhadap pribumi meliputi tulisan dan ucapan di media sosial terhadap institusi kesultanan, institusi ulama dan agama dan hak-hak keistimewaan orang Melayu berleluasa. Malangnya, pihak keselamatan tidak bergerak pantas sebagaimana sewajarnya.

Mereka harus sedar budaya Melayu ada keras dalam lembutnya. Ada baran dalam santunnya. Apakah apabila Melayu mula bertindak, Melayu pula dipersalahkan dan dimangsakan? Kenapa pihak keselamatan tak melakukan apa-apa yang diungkapkan ‘prevention is better than cure’? Kenapa penghina Sultan, agama dan ulama dengan kata-kata nista yang cukup menghiris perasaan tidak ditangkap dan diadili segera? Di mana SOSMA? Di mana POCA? Adakah SOSMA dan POCA direkacipta untuk daesh Melayu sahaja?

Petang ini diadakan satu perhimpunan bantahan terhadap Timbalan Ketua Menteri PulauPinang, Dr Ramasamy yang didakwa terlibat dengan pertubuhan pengganas LTTE. Kalaulah pihak keselamatan bertindak awal tentulah perhimpunan itu tidak perlu. Dan tidaklah menimbulkan kekecohan atau sesuatu yang besar laratnya. Rakyat sangsi pihak keselamatan tiada maklumat tentang Dr. Ramasamy.

Entahlah. Apalah sangat tulisan penulis kampung begini? Namun penulis akan terus memberi sumbangan untuk Islam dan keharmonian dalam Negara.Sekurang-kurangnya aku adalah pipit yang cuba memadamkan api yang marak ‘membakar’ Ibrahim.

#NekadBersamaIslam
#PRU15UntukPAS

BayangDiAir,
27/7/2018


MR : Satu pertanyaan bermain dalam fikiran rakyat sekarang mana lebih mudarat Kerajaan BN atau Kerajaan PH?....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

13 ulasan:

  1. Di negeri matahari terbit, bila ekonomi menjunam, harmoni membala, akan ada kabinet dapur yang melepaskan jawatan politik secara jemaah. Itu baru betul kategori orang timur. Pada yang pandang ke timur, jangan pandang dan ber'kiblat' saja tapi jadikannya ikutan menyeluruh.

    BalasPadam
  2. Tun M diam sahaja sekarang ini.
    Pasal UEC dia biarkan Maszlee Malik terkonteng konteng nak jawab. Dah jadi Ahmad Maslan versi PH.

    BalasPadam
  3. DAP dengan gopohnya mahu menekankan agenda mereka selama mana TUN M masih hidup dan tak kena strok.
    DAP mahu menghapuskan kuasa Melayu dan dijadikan TUN M sebagai perisai.

    Bayangkan jikalau Tun M mati , adakah orang Melayu akan sokong PH ? Sudah tentu tidak !

    Jadi , kita orang Melayu ada dua pilihan : tunggu Tun M mati atau seseorang perlu assasinate dia.

    BalasPadam
  4. Memang kita tak boleh assassinate dia kerana ia melanggar undang-undang.

    Tapi barang di ingat : jikalau kematian /pembunuhan Tun M boleh menyatu padukan orang Melayu.... adakah ia berpatutan.


    Melayu masih berkuasa dalam institusi Raja dan Negara. Ini sahaja kuasa kita. Yang lain sudah dibedal oleh DAP orang Cina kafir Harbi yang mahu menjadikan negara Malaysia ini negara Republik/Komunis.

    Siapa yang berani merancang pembunuhan Tun M ?
    Atau pun sudah ada perancangan itu.

    Daulat Tuanku !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah muncul satu kumpulan yang mahu mengiktiraf komunis secara terbuka tanpa segan silu lagi.

      Padam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan institusi di Raja dan kedudukan orang Melayu dan orang Islam akan terselamat.

      Padam
  6. Tapi yang terpekik terlolong ialah si kafir harbi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ingat peristiwa Pasir Salak apabila JWW Birch mencampuri urusan agama dan Raja Melayu.

      Padam
  7. Pembunuhan Tun M akan menghindarkan peristiwa May 13 daripada berulang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan PH akan berpecah. Demi Raja dan tanah air.

      Padam
  8. Ini adalah sekadar fikiran. Ia bukannya satu pendapat.
    Kita orang Melayu dan orang Islam terkenal dengan kesabaran. Betul tak ? Raja kita Raja berdaulat. Betul kan ?
    Kita orang Mealyu menghormati perlembagaan dan Raja berdaulat walaupun kafir harbi terus mahu menentangnya. Bukan ?

    Adakah saya bersalah dalam mebuahkan fikiran ini ? Adakah ia menghasut ? Padahal betapa banyak penghasut-penghasut lain yang mahu merosakkan/membunuh institusi Raja dan kedudukan Islam di Malaysia.

    What is one man compare to a system ?

    BalasPadam
  9. Dalam usia yang terlampau lanjut , saya rasa tak perlu bunuh pun. Tapi nampak tak betapa DAP secara tergesa-gesa memberi tekanan kepada pemimpin kita agar meluluskan polisi-polisi yang hanya menguntungkan kaum Cina dan menghancurkan Islam dan Melayu.

    Nampak tak betapa gigihnya mereka dalam usaha memerah Tun M , milking the cow dry.....

    Tun M is only a puppet.

    Tell me : Am I wrong or am I right ?

    BalasPadam