Header Ads

ads header

Flash News

Islam bukan sekadar ‘rahmah’


Islam adalah sistem yang syumul merangkumi semua lapangan kehidupan; ia adalah daulah dan watan, pemerintah dan ummah, akhlak dan kekuatan atau rahmah dan keadilan, sosial dan perundangan atau ilmu dan kehakiman, kebendaan dan aset atau usaha dan kekayaan, jihad dan dakwah atau askar dan fikrah sebagaimana ia akidah yang benar dan ibadah yang sahih semuanya sama kedudukan kepentinganya.

Huraian ini menunjukkan Islam adalah sistem yang bersifat mutlak dan bersepadu.

Islam bukan bersifat tempelan atau menjadi satu juzuk daripada sistem yang lain. Kita tidak boleh hanya mengambil satu perkataan sahaja untuk menggambarkan sistem Islam yang menyeluruh.

Sebagai contoh kalau kita ambil perkataan ‘rahmah’ kemudian kita tampal pada sistem ‘sosialis liberal demokratik’ ia tidak menjadikan sistem itu Islam. Bahkan ‘rahmah’ itu juga tidak boleh mewakili Islam.

Abdullah Zaik Abd Rahman
Presiden Ikatan Muslimin Malaysia


MR : Islam adalah aqidah dan kaedah.. kaedah bermakna bila kita nak basuh najis ada kaedahnya apatah lagi berpolitik....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

1 ulasan:

  1. Parti PANdir adalah contoh parti liberal yang menjadi khadam abang besar parti kafir harbi DA-Pig untuk menentang, menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam supaya rakyat membenci PAS tanpa alasan yang rasional.

    Parti PANdir yang terdiri dari pemimpin liberal dan ostad pasu bunga berdiam diri seperti syaitan bisu setiap kali pemimpin-pemimpin DA-Pig menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam. Bahkan pemimpin liberal dan ostad PANdir juga membela puak atheis , LGBTQ, 'Islam' liberal, kebebasan untuk murtad dll.

    Dan yang paling tidak masuk akal manusia normal ialah parti PANdir ini mendakwa kononnya parti PANdir adalah parti Islam (yang bernaung dibawah pimpinan musuh Islam dan menjadi khadam musuh Islam).

    Wah bagaimana boleh parti 'Islam' PANdir berkerjasama dengan musuh sedang Rasulullah S.A.W. sendiri tidak pernah berkerjasama dengan musuh Islam?

    BalasPadam